Underredsbehandla bilen i Sthlm?

Oblic

Skulle inte tro så värst
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Z750
Hej gott folk

Ska underredsbehandla min Nissan skyline R32 GTR -92!
Frågan är bara vart man kan göra det? Finns många alternativ av behandlingar
och är bara ute efter en grundlig behandling så att säga. Tänkte höra
med er vart ni har gjort era behandlingar i Sthlm? Jag vet att det finns
zatzy och massa andra forum men undrar just vart ni har vänt er för att
få det gjort, bekant tex.?

Skicka Pm om ni vet någon som kan göra det åt mig. Jag finns i Tyresö :yoparty

Har du sett hur en underedsbehandlad bil ser ut någongång ?
Sorry om jag pajar tråden men jag tycker att man förstör bilen med sånt där kladd.

Mr o skrev:
2080315 Har du sett hur en underedsbehandlad bil ser ut någongång ?
Sorry om jag pajar tråden men jag tycker att man förstör bilen med sånt där kladd.

Har du sett hur en upprostad bil ser ut någon gång?
Självklart ska man underredsbehandla bilar man är rädd om, lika självklart ska man fråga andra vem som gör det bäst/med minst kladd.
Att det kan rinna lite hålrumsvax efteråt får man leva med, det går ju ganska lätt att tvätta bort, och det rinner ju bara ett litet tag efteråt.

Edit

Jag har hört talas om en snubbe som tyckte att billjudet blev sämre efter "rostskyddsbehandling", det visade sig att klåparen (en riktig hemmagarageklåpare) hade sprutat spillolja i dörrarna, så pappen i dörrhögtalarna var rätt förstörd, en bra firma gör inte såna tabbar

Last edited:
Oblic skrev:
2080290 Hej gott folk

Ska underredsbehandla min Nissan skyline R32 GTR -92!
Frågan är bara vart man kan göra det? Finns många alternativ av behandlingar
och är bara ute efter en grundlig behandling så att säga. Tänkte höra
med er vart ni har gjort era behandlingar i Sthlm? Jag vet att det finns
zatzy och massa andra forum men undrar just vart ni har vänt er för att
få det gjort, bekant tex.?

Skicka Pm om ni vet någon som kan göra det åt mig. Jag finns i Tyresö :yoparty

Jag har underredsbehandlat en bil på gasverksvägen, tror dom heter Rostskyddsexperterna eller liknande. Hittar tyvärr inte företaget på eniro.
Däremot tror jag att dom är försiktiga med att behandla äldre bilar, eftersom man inte vill stänga in rost och fukt.
Det går också att göra själv, om man har tålamod :huvet

Det är just det handlar om, tid, tålanmod och möjlighet till och göra det!
Jag har nog varken eller fast man har köpt bil :rolleyes:

Kawalight skrev:
2080370 Jag har underredsbehandlat en bil på gasverksvägen, tror dom heter Rostskyddsexperterna eller liknande. Hittar tyvärr inte företaget på eniro.
Däremot tror jag att dom är försiktiga med att behandla äldre bilar, eftersom man inte vill stänga in rost och fukt.
Det går också att göra själv, om man har tålamod :huvet

Tror du tänker på Rostskyddsmetoder :va
Och ja, de är mycket duktiga!

GuW skrev:
2080357 Har du sett hur en upprostad bil ser ut någon gång?
Självklart ska man underredsbehandla bilar man är rädd om, lika självklart ska man fråga andra vem som gör det bäst/med minst kladd.
Att det kan rinna lite hålrumsvax efteråt får man leva med, det går ju ganska lätt att tvätta bort, och det rinner ju bara ett litet tag efteråt.

Nu har inte oblic talat om vad han har sin skyline till hobbybil/bruksbil ?
Men det är lite skillnad på att spruta in hålrumsskydd i balkar och dörrar mot en underedsbehandling. Underedsbehandlade bilar vi haft inne på jobbet har sett fruktansvärt äckliga ut under, bromsok, slangar, motorn, :va har varit täckt av ett ljusbrunt kladd. På en bruksbil spelar kanske detta ingen roll. Jag tänkte när jag skrev förasta inlägget att oblic kanske har sin skyline som lite hobby bil. Om det nu skulle vara så skulle jag rekomendera att högtryckstvätta bilen under väldigt noga sedan måla med riktig färg om det skulle vara stenskott eller lacksläpp. Sen skulle jag ha använt hålrumsskydd till alla balkar och dörrar.
MVH

Rostskyddsmetoder är numer jämnat med marken. Den på gasverksvägen alltså.

Mr o skrev:
2081451 Nu har inte oblic talat om vad han har sin skyline till hobbybil/bruksbil ?
Men det är lite skillnad på att spruta in hålrumsskydd i balkar och dörrar mot en underedsbehandling. Underedsbehandlade bilar vi haft inne på jobbet har sett fruktansvärt äckliga ut under, bromsok, slangar, motorn, :va har varit täckt av ett ljusbrunt kladd. På en bruksbil spelar kanske detta ingen roll. Jag tänkte när jag skrev förasta inlägget att oblic kanske har sin skyline som lite hobby bil. Om det nu skulle vara så skulle jag rekomendera att högtryckstvätta bilen under väldigt noga sedan måla med riktig färg om det skulle vara stenskott eller lacksläpp. Sen skulle jag ha använt hålrumsskydd till alla balkar och dörrar.
MVH

Jag räknar hålrum till underedsbehandling, kletet under skiter jag fullständigt i, det är inte ofta jag finner något nöje i att ligga under min bil.
Självklart ska man ha underredsmassa under en bil, speciellt om man har den som hobby. (man vill ju inte att något man lagt en massa timmar på ska rosta bort)
Om man gör en ordentlig behandling med underredsmassa så sitter den där den ska, och inte på bromsoken, jag har då aldrig sett någon som har haft underredsmassa där.

Det där med att måla det funkar inte, jag vet inte hur många rallybilar jag har sett som har rostat bort för att ägarna har försökt att spara in 10kg på underredsmassan....

GuW skrev:
2081858 Jag räknar hålrum till underedsbehandling, kletet under skiter jag fullständigt i, det är inte ofta jag finner något nöje i att ligga under min bil.
Självklart ska man ha underredsmassa under en bil, speciellt om man har den som hobby. (man vill ju inte att något man lagt en massa timmar på ska rosta bort)
Om man gör en ordentlig behandling med underredsmassa så sitter den där den ska, och inte på bromsoken, jag har då aldrig sett någon som har haft underredsmassa där.

Det där med att måla det funkar inte, jag vet inte hur många rallybilar jag har sett som har rostat bort för att ägarna har försökt att spara in 10kg på underredsmassan....

Ok då ser vi lite olika på underedsbehandling / hålrumsbehandling.
Och en rallybil med allt grussprut vs snö osv osv kan man ju inte gämföra med tex en hobbybil som man kanske bara åker med på sommaren. Det finns bättre och "snyggare" alternativ till underedsmassa, bodyspray tex
sen kan man även bättra på med sprutkitt ( oftast orginal på skarvar och falsar i hjulhus osv ) :tummenupp

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti