Underoath, spelar i Sthlm och Lund

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Senaste Sthlms spelningen blev inställd, utsålt i GBG.
Nu kommer dem tillbaks, ( www.livenation.se )minns när jag köpte första skivan tidigt 2000-tal och sen dess har emo-hc legat mig varmt om hjärtat. Älskar deras instrumentala 7min-låtar med sköna takter, tunga jävla intron och helt enkelt alltihopa.
Köpte 2 biljetter till spelningen i Lund. Passa på innan det är försent. Bra skit.
Ni som lyssnar på Hellacopters, Inflames och annat tråkigt, här är nått nytt för ERA ÖRON:

[youtube-id]yE5NUBPQZhw&feature=channel[/youtube-id]
[youtube-id]MM19_OTO0Ww&feature=channel[/youtube-id]
[youtube-id]ud_1_a88gnQ&feature=channel[/youtube-id]
 
Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Satan vad usla de var, är det såna där punkungar som Tokyo hotell och sånt skit? Jaja, smaken är olika som tur är, det finns ju till och med folk som lyssnar på Dead by april hur sjukt det än må vara ;)
Och jag brukar lyssna på de band du nämnde, men förstår inte vad de har gemensamt med dessa :va
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Mjaa, dom är väl okej. Några jag skulle vilja se är ju "A Day To Remember"..
 

Andrésen

återfallet är nära!
Gick med
17 Apr 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
just nu... ingen
Känns som en dålig kopia på tool eller a perfectcircle. Tycker att om man nu ska prata hardcore så bör man prata just hardcore och det är inte detta enligt mig. kolla på converge ist, det är hardcore. ne håller nog fast vid inflames och killswitch engage. då vet jag vad jag får i lurarna ;)
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Känns som en dålig kopia på tool eller a perfectcircle. Tycker att om man nu ska prata hardcore så bör man prata just hardcore och det är inte detta enligt mig. kolla på converge ist, det är hardcore. ne håller nog fast vid inflames och killswitch engage. då vet jag vad jag får i lurarna ;)

Kallar folk det där för Hardcore menar du? Hardcore är det ju inte ens i närheten av, brädfolket kommer ju börja mörda det andra folket om de får höra det :näsblod
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Och jag brukar lyssna på de band du nämnde, men förstår inte vad de har gemensamt med dessa :va

Jag menade att de INTE har något gemensamt, utan här är något ANNAT för er som gillar hårdrock!
Och H-C vs. Emo HC är idag, 2009, inte ett dugg jävla samma nånstans, det håller jag med om. Men det har jag inte sagt något om heller. Emo-HC är någon annans uttryck, skivbolagets kanske.

Sen beror det på hur väl man studerar Underoath. Men så jävla likt toki-hotel är det inte live precis:
[youtube-id]zKbpfrmXzjc[/youtube-id]

Som sagt ingen idé att snacka HC 1998 "dennis lyxzen, raised fist m.m." mot vad som finns idag...

Mjaa, dom är väl okej. Några jag skulle vilja se är ju "A Day To Remember"..
"Fast forward to 2012" är en fröbannat bra låt! Den körs stenhårt i min bil! :yoparty
 
Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Ahh, då var det bara jag som läste lite för snabbt helt enkelt och missförstod det hela.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top