Underliga vätskor??

Bertborge

"kan rekomendera en knippe våt persilja"
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
en går hjävligt fort......
JAg städade på jobbet i dag och hittade flera flaskor "DIMETHYLSULFOXIDE D6" och "METHYL ALCOHOL D4" :va

Vad är det?? är det någon som har bättre koll på grejerna en vad jag har så är jag taksam för svar.

Pm:a Chrilla här på forumet,han är en sådan däringa Chalmerist-Tjemi-inginjör.

Han vet tex också hur man fixar bra förbräning i ett värmeverk,eller nåt sådant.

Dessutom är han överjävlig på att bada bastu och jag är skyldig han 300:-

UrbanTiger skrev:
Hej grabben.
Om du kollar in din dator så ska du se att den är ansluten med en kabel till ett litet fyrkantigt hål i väggen eller en annan konstig dosa vilken i sin tur är kopplad med en annan kabel till ett hål i väggen eller liknande. På andra sidan väggen finns nått som heter internet. I internet finns svar på allt som man vill veta.

Klicka här till exempel :tummenupp

http://www.altavista.com/web/results?itag=ody&q=DIMETHYLSULFOXIDE+D6&kgs=0&kls=0

Jag har sökt med både AV och Google men inte hittat något om inte bara är massa kemiska formler, sen kollade jag på http://www.kemikalieinspektionen.se men det fans inte med där häller. :7peta

Last edited:
Bertborge skrev:
JAg städade på jobbet i dag och hittade flera flaskor "DIMETHYLSULFOXIDE D6" och "METHYL ALCOHOL D4" :va

Vad är det?? är det någon som har bättre koll på grejerna en vad jag har så är jag taksam för svar.

Vad jobbar du med? Kan kanske ge en lite ledtråd om vad det är för vätskor...

Och metyl alkohol skulle jag gissa är metanol... Vilket vissa norrmän gillar att dricka, (rekomenderas inte om du inte känner för att garanterat bli blind och på väg att trilla av pinn) och kallas även träsprit.

Jag jobbar på lagret på Panasonik Elektric Works Nordic AB. Vi sälger reläer, sensorer, plc, och switchar mm....

Det är mycket möjligt att det är använt som rengöringsmedel iomed att det är elektronik det handlar om......fast det verkar inte vara särskilt hälsosamt, det är fult med kryss och döskallar tryckt på flaskan

Bertborge skrev:

Lämna in bägge på återvinning. Det är inga trevliga saker. Särskilt inte DMSO:n (dimethyl...). Får du av den på huden så dör du INTE men det kommer smaka svavelväte i munnen. Svavelväte = ruttna ägg... Bägge används som lösningsmedel.

/En som kan kemi

FreddaAbborre skrev:
Vad jobbar du med? Kan kanske ge en lite ledtråd om vad det är för vätskor...

Och metyl alkohol skulle jag gissa är metanol... Vilket vissa norrmän gillar att dricka, (rekomenderas inte om du inte känner för att garanterat bli blind och på väg att trilla av pinn) och kallas även träsprit.

nja det är etanol norbaggarna dricker, metanol har jag i radiobilen

Andyman_se skrev:

De köpte mentanol i tron om att det var etanol. För nåt år sen, mycket insmugglad sprit va metanol egentligen!

Fan, inte bara norrmännen som klunkar etanol sen.. Har hänt att man själv fått i sig det (av misstag naturligtvis)....:p :fyllisar

FreddaAbborre skrev:
De köpte mentanol i tron om att det var etanol. För nåt år sen, mycket insmugglad sprit va metanol egentligen!

Fan, inte bara norrmännen som klunkar etanol sen.. Har hänt att man själv fått i sig det (av misstag naturligtvis)....:p :fyllisar

just det, var det inte nån värmländsk rallyförare som torskade på försäljningen

Andyman_se skrev:
Etanol dricker alla förutom nykterister, det är vad vi kallar för sprit. :banana

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8