Underlig historia

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
citat:
Var ingen förbipasserande polisman som råka komma.. vi mötte båda... en civilare som jaga mc:n och därför mc:n säkert körde åt h-vete ! så ren o skär polisjakt

Läs i kommentarerna till denna olycka, låter som om tidningarna har en annan syn på händelseförloppet än några vittnen:
http://www.vk.se/Article.jsp?article=114275

Även i västerbottens folkblad:

http://www.folkbladet.nu/2007/04/14/motorcykelolycka-i-brannaset/
bild på hojen...

mcolycka460_kopiera.jpg

Last edited:
vore jag polis vet jag inte om jag skulle ha nerver att jaga en mc-förare på en sådan väg då risken är stor att föraren åker av vägen

"Nog är det lite överdrivet att hålla på och jaga med polisbil när det är lösgrus på vägen och det är tjälskador här och var. Risken med en omkommen mc-förare står knappast i proportion till det brott hav var misstänkt för. Lite för mycket sånt här som händer i umeå sedan vi fick hit polishögskolan… Fram för mer erfarna poliser som kan väga sin egen stolthet mot de faror som biljakter medför"

Annat citat:
Det var en polisjakt, jag höll först på att frontalkrocka med mc-galningen och sedan med den blå civila polisbilen Det var ren tur att ej de personer som var ute och cyklade och åkte rollerblades ej skadades

Är väl knappast polisens fel.. Hojåkaren gjorde valet att försöka smita, vilket är emot lagen. Polisen tog upp jakten. Tycker knappast man ska börja tumma på regler att låta folk komma undan, inför lagen är alla lika, och isåfall kanske man skulle börja låta snattare få komma undan, ifall denne kanske skulle råka göra sig illa då han sprang iväg :huvet

Ser det som 100% hojåkarens egna fel. Han gjorde valet att inte stanna, han var anledningen till att det gick som det gick. "Och självklart" ska det skyllas på polisen, jämt..."det är aldrig brottslingarnas fel, dom är alltid oskyldiga"

:huvet

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back