Underhållning

Ellivar

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Yamaha yzf R-6
tjenare,, alla

jo jag skulle behöve lite goda råd från er då jag inte alls är så kunnig på hojar,,

jag kör en Yamaha r6 (03) sen 1 månad tillbaka,, och jag undrar är det nått man ska tänka på, förutom att ha koll på oljennivåerna,, och att däcken sitter där dom ska :P

nån som kan rekomendera en bra olja för kedjan t.ex,,

och när säsongen är slut,, hur ska man på bästa sätt förvara sin hoj,, och gör man nån service innan man ställer av den,, som sagt jag kan inte så mycket så skulle verkligen behöva lite hjälp,,

Mvh
Elle!

Utan att ha ett dugg koll på läget och för att inte verka osjysst så antar jag att du inte är den första hojägaren som ställer sej dom frågorna så sök på forumet så bör du finna dina svar!
:pannkyss

Jag kör med Castrol kedje vax istället tycker det är bättre.Om du har möjlighet när du ställer av den så är det ju bra att gå igenom hojen.Kolla så att allt sitter ordentligt osv.Olja,filter och stift kan du ju byta nån månad innan du ställer på den sen igen.Tvätta drivpaketet och hojen nog är väl en bra idè oxså om du vill ha puts på den.Kanske en liten vaxning till kaffet oxså :) Allt beror väl på hur seriös du är.

/Mange

Ellivar skrev:
tjenare,, alla

jo jag skulle behöve lite goda råd från er då jag inte alls är så kunnig på hojar,,

jag kör en Yamaha r6 (03) sen 1 månad tillbaka,, och jag undrar är det nått man ska tänka på, förutom att ha koll på oljennivåerna,, och att däcken sitter där dom ska :P

nån som kan rekomendera en bra olja för kedjan t.ex,,

och när säsongen är slut,, hur ska man på bästa sätt förvara sin hoj,, och gör man nån service innan man ställer av den,, som sagt jag kan inte så mycket så skulle verkligen behöva lite hjälp,,

Mvh
Elle!

Nyheter
Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år