Underhåll av motard/offroad hojjar

525 är ju lv-reggad från -03, inte 100 på att 520 är det däremot - misstänker att de är enduroreggade och man får göra en reg.bes. för att få den godkänd för väg.

ok ingen som kan svara på om husorna är känsliga mot lång rundor?? :( skulle behöva svar ikväll...

Ingen fara,du kommer att få nog innan hojjen i vilket fall:)

Fattar inte... få nog innan hojjen???
O svaret nedan, måste man växla hela tiden lr??? Hur kör ni med era? Skulle ni rekomendera hojen för stads körning o lite landsvägs bus?
e tacksam för alla svar :)

Fattar inte... få nog innan hojjen???
O svaret nedan, måste man växla hela tiden lr??? Hur kör ni med era? Skulle ni rekomendera hojen för stads körning o lite landsvägs bus?
e tacksam för alla svar :)
Du får ont i röven innan hojen får ont i motorn.

Vadå växla hela tiden? Det får man väl på alla? Själv lägger jag i 5:an i 70-80.

ahahaha ... fan gött! :) Får ev bli husa 650 köp imon då! :) Ngt speciellt man ska kolla, typ fel osv 02:a? :) Har aldrig haft motard innan så.... :)

ahahaha ... fan gött! :) Får ev bli husa 650 köp imon då! :) Ngt speciellt man ska kolla, typ fel osv 02:a? :) Har aldrig haft motard innan så.... :)

Finns en av killarna som kör mycket husa här på forumet som starkt rekomenderade att låta bli att tro att husan var en landsvägsmaskin efter att han själv skar ihop en motor pga några mils körning på samma varvtal.

Alla jag sett skrivit om husan har sagt att man inte skall köpa äldre än 04 eftersom det kom en uppdatering då som åtminstonde tog bort några av problemen.

Jag ligger aldrig på samma varvtal under ngn längre tid då jag kör utan jag gasar upp - släpper lite då och då och hittills har jag inte haft några problem. Det är nog inte specifikt för husa att det just är dem som kan va känsliga, säkert samma "problem" med alla racehojar.. Till dig som ska köpa husa så lycka till, du kommer ha sjukt kul:tummenupp PS har du råd med -04 så köp hellre den då det finns en hel del stora förbättringar DS

Jaha ok tack :)
Vad innebär LV och enduro reggad var får man köra med den om den är reggad som respektive?

Annat än att sx inte går att lv-regga finns det några andra skillnader på sx och exc?

Jaha ok :huvet då blev det genast dyrare. En 525 exc kostar väl runt 40k eller?
Har ni något annat förslag på hoj som är lik en 525 exc?

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul