Underbara Sverige: Mördare fri efter tre dagar

Men vafan, dra inte igång mig igen!

Men vafan, dra inte igång mig igen!

Äh, släpp loss lite nu!

Den här mannen sitter för övrigt i fängelse i Bosnien nu, anledningen till att han släpptes ur svenskt förvar var att han skulle hem och sitta av sitt straff där istället. Vad, exakt, är fel med detta?

3077931 Äh, släpp loss lite nu!

Den här mannen sitter för övrigt i fängelse i Bosnien nu, anledningen till att han släpptes ur svenskt förvar var att han skulle hem och sitta av sitt straff där istället. Vad, exakt, är fel med detta?
Näe, rubriken på aftonhoran säger klart och tydligt att han gick fri efter tre dagar. Och vi alla vet att rubriker är sanna ur alla synvinklar och aspekter. :fakta

Äh, släpp loss lite nu!

Det straffet han sitter av är för det andra mordet, enligt vad som går att utläsa av artikeln. Det första blev han dömd till vård för, inget fängelsestraff.

Blev lite klipp och klistra från artikeln:

20-åringen dömdes till sluten psykiatrisk vård och därefter utvisning ur landet. Den 26 augusti 2003 fördes han till en rättspsykiatrisk klinik i Malmö.
Redan efter tre dygn skrev den ansvarige läkaren ut honom.

- Sverige och Bosnien-Hercegovina har inget avtal om överföring av rättspsykiatrisk vård. Det innebär att han skulle bli en fri man och kunna ta nästa flyg tillbaka till Sverige, säger källan.

Polis och åklagare reagerade över sjukhusets beslut och anhöll 20-åringen - för ett annat mord.
Det mordet ska han ha begått några månader före mordet i Gårdsten, i början av 2002. Han slog en missbrukare medvetslös, slängde honom i Säveån i Göteborg och lät honom drunkna.
- Jag gillade inte hans tatuering. Han gick mig på nerverna, har 20-åringen förklarat.

För några veckor sedan åtalades han för det mordet.

Äh, släpp loss lite nu!

Läs igen
- Sverige och Bosnien-Hercegovina har inget avtal om överföring av rättspsykiatrisk vård. Det innebär att han skulle bli en fri man och kunna ta nästa flyg tillbaka till Sverige, säger källan

Äh, släpp loss lite nu!

Läs igen
- Sverige och Bosnien-Hercegovina har inget avtal om överföring av rättspsykiatrisk vård. Det innebär att han skulle bli en fri man och kunna ta nästa flyg tillbaka till Sverige, säger källan

Läs igen

Bättre med en färsk källa här. GP hade en artikel för nån månad sedan om denna synnerligen obehagliga kille.

Jag tycker det är luddigt förklarat angående hans fortsatta straff. Att Sverige saknar utlämningsavtal med Bosnien-Hercegovina för psykvård innebär ju bara att han inte får fortsatt vård i sitt hemland, men om det omvandlas till fängelse av det bosniska rättsväsendet vet jag faktiskt inte, vore intressant om någon kände till hur det funkar. Jag tog för givet att han togs omhand av sitt hemlands kriminalvård, men det kanske är fel.

Men det var väl en jävla massa inlägg om aftonbladetartiklar från en och samma signatur. Usäkta mig, men Aftonbladet är inget vettig källa till något.

Thudnercat, om du vill ha något sagt så kan du väl välja någon annan källa än Aftonbladet.

Edit: ursäkta igen, men varför i helvete letar man fram en artikel från 2004? Om man nu är så intresserad av ett visst kriminalfall att man söker info om det fallet, så nog borde man kunna prestera något bättre än en sketen aftonbladetartikel. Det krävs inte särskilt mycket av något för att lyckas...

välkommen till sverige!!!

kör du ihjäl grannens 3 åriga dotter kan du klara dig med ett par månader ...

kör du till norrland o skjuter ihjäl en varg så syr dom in dig på ett par år ..

skulle man få tuppjuck o göra något helt skadat är det bara att va "psykiskt sjuk" .. vips så får man vård o är ute snabbt igen ...

skulle man få tuppjuck o göra något helt skadat är det bara att va "psykiskt sjuk" .. vips så får man vård o är ute snabbt igen ...

*visslar*

det står i artikeln: "Det här är skrämmande. Det är en lucka i lagen som borde täppas till, säger han."

ja har det inte hänt något på 3 år så lär det aldrig hända något.

sverige drivs inte bra alls... alla välkomnas hit för att kunna göra vad de vill utan att oroa sig för något som helst straff. det nästa intill uppmanas.

Mm, visst, och sen kan man köpa en blå Retta för då har jag hört att man blir dum i huvudet.

Men det var väl en jävla massa inlägg om aftonbladetartiklar från en och samma signatur. Usäkta mig, men Aftonbladet är inget vettig källa till något.

Thudnercat, om du vill ha något sagt så kan du väl välja någon annan källa än Aftonbladet.

Edit: ursäkta igen, men varför i helvete letar man fram en artikel från 2004? Om man nu är så intresserad av ett visst kriminalfall att man söker info om det fallet, så nog borde man kunna prestera något bättre än en sketen aftonbladetartikel. Det krävs inte särskilt mycket av något för att lyckas...

Jag letade inte fram artikeln, den var länkade från en artikel om ett mord på hisingen som begicks i förrgår. Såg efter att jag startat tråden att artikeln var från 2004.

Jag tyckte bara att det var fantastiskt att han kunde bli utskriven efter 3 dagar, då kan han ju passa på att mörda några till. Vilket han ju uppenbart gjort.

Ja han sitter väl i fängelse nu för några andra mord han begick efter hans "vård" här i Sverige. Jag tror på vård, till viss del, men även på staff efter vården.

Men detta fall är ju ett bevis på att något är helt fuckat!!

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph