Underbara motorer

Ekholm skrev:
Vilken av dom två motortyperna*******osv

Jodå läste igenom, intressant läsning!
Men kanske det man redan läst i tråden fast sammanställt ; )

Jag vet inte varför men jag har ett kraftigt fjollig förtjusning i tvåknack!
Tror det härstammar från att första hojjen var en Yamaha TZR125 -91.
Gu vad jag älskade den "jättesnabba" hojjen med fräna ljudet o mysiga doften!
Nostalgi på hög nivå sörru : )

Om det skulle börja säljas störra 2-taktare i framtiden
och dem var lika roliga/roligare som de "gamla" så skulle jag
allt sälja fyrtaktaren och köpa den för ljudet och doftens skull ; )

Eftersom köra hoj gör jag enbart för att jag älskar hur roligt det är. :yoparty
Och då tror jag allt att man kan ha roligare på en hysterisk
tvåtaktare än en hoj med mjuk fin fytaktare med mosigt bottenregister; )

my 0.02 $
 
Den här motorn brukar vissa dregla över.. Kanske med röda toppar så.. :)
 

Bifogat

  • mgp_eng1_t[1].jpg
    mgp_eng1_t[1].jpg
    9.2 KB · Visningar: 119
  • mgp_eng2_t[1].jpg
    mgp_eng2_t[1].jpg
    6.9 KB · Visningar: 97
  • mgp_eng3_t[1].jpg
    mgp_eng3_t[1].jpg
    9.2 KB · Visningar: 110
Ekholm skrev:
... dom inte är tillåtna (Ex. V-Due)...
V-Due led inte av icke tillåten. Den led av bristande kvalitet. Tyvärr.

Ang Suz wankel:
Har läst nånstans om att det var ett fiasko av ett eller annat slag för Suz och att de till slut körde ut alla kvarvarande hojar samt alla tillverkningsverktyg och sänkte eländet i Stilla Havet. Vet dock inte vad som är sant.
 
McFille skrev:
Egentligen är det som att välja mellan pest eller kolera (dock väljer jag tvåtakt om jag måste :) )....den RIKTIGA frälsaren heter WANKEL! :tummenupp
DET är grejor det...potentialen är enorm!
Synd bara att ingen (förrutom Mazda) vågar satsa och utveckla tekniken, istället för att förfina de gamla stenåldersmotorerna...
Den kommer nog inte att ersätta kolvmotorn, den har högre bensinförbrukning och högre utsläpp av kolväten än en 4t-kolvmotor, förbränningsrummets form blir inte speciellt bra.
Men det är en kul motor som ändå har vissa fördelar.
 
Nä, tror heller inte att den kommer att ersätta stenåldersmotorn (läs otto), då di gröna har alltför mycket att säga till om...förbränningsmotorer är inte framtiden som offkeff skrev...det är elbilar av alla dess slag! :(
Hoppas inte det händer under min livstid bara, elmotorer låter ju bara sååååååå tråkigt... :död
 
Robban_C skrev:
V-Due led inte av icke tillåten. Den led av bristande kvalitet. Tyvärr.

Okej, du har säkert rätt. Har för mig att jag läst nånstans att dom hade problem att få den typad i dom flesta länderna, men som sagt, du har säkert rätt.
 
triple skrev:
Okej snygg, men vad är det?

fast det är ju 4takt :7peta


Är en Drysdale 990cc V8.

Gjordes för att sättas i ett MotoGPbygge men som hittils inte blivit av. Sades kunna ge 240hk vid 22.000varv! Kommer jag över en sån motor så ska jag klassa ner mig å köra Rookie1000! :)

www.22000rpm.com
 
Torkel skrev:
Röda toppar får det banne mig bli till 2005!
Jag kunde inte låta bli, det blev röd topp redan idag... :banana
 

Bifogat

  • testarossa.jpg
    testarossa.jpg
    128.6 KB · Visningar: 128
Nyteknik skrev:
Ho ho - rena rama Golf GTI-klubben!


Jag tror snarare han kan gå med i Testarossaklubben nu! :tummenupp
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top