Underbar försäkring :)

kasjo

whiteninja
Gick med
9 Sep 2004
Hoj
97, kawasaki zx6r
Ringde runt för att få prisuppgifter på en zx7r mycket intressant måste jag påstå, är 21 bor mitt i stockholm det är ju alldeles perferkt :3freak

Länsförsäkringar
Helförsäkring helår: 88931
Halvförsäkring helår: 49664
Övrigt: skyddskläder

Bilsport & Mc
Helförsäkring helår: -
Halvförsäkring helår: 24700
Övrigt: försäkrar strypt upp till och med klass 6

Trygg-Hansa/Holmia
Helförsäkring helår: 21243
Halvförsäkring helår: 12424

if…/Skadia
Helförsäkring helår: fick error i sitt program :yoparty
Halvförsäkring helår: 56305
Övrigt: hade sparat uppgifter nästa dag ja skulle kolla om jag fick samma pris och visste vad jag frågat.

Folksam
Helförsäkring helår: 32743 (första dagen bara helförsäkring sa dom) andra dagen kosta det 49000 med hel men då kunde dom erbjuda halv också :rofl
Halvförsäkring helår: 24577
Övrigt:

Susab Tennant
Helförsäkring helår: 29802
Halvförsäkring helår: 20692
Övrigt:

SalusAnsvar
Helförsäkring helår: 93130
Halvförsäkring helår: 62388
Övrigt: måste ha hemförsäkring för att ha mcförsäkring där :Bugar tar strypta hojar men då måste man ha en som är reggad strypt för att kolla eftersom deras program var låst :kocko

SveLand Försäkringar
Halvförsäkring helår: -
Övrigt: försäkrar bara skåne-blekinge

Slutsatsen är att jag helt enkelt får ta och bygga en tidsmaskin och färdas frammåt eller hitta en annan sporthoj som är äldre och inte lika dyr att försäkra, frågan är bara vilket som är lättast

Last edited:
kasjo skrev:
Ringde runt för att få prisuppgifter på en zx7r mycket intressant måste jag påstå, är 21 bor mitt i stockholm det är ju alldeles perferkt :3freak

Länsförsäkringar
Helförsäkring helår: 88931
Halvförsäkring helår: 49664

Bilsport & Mc
Halvförsäkring helår: 24700
Övrigt: försäkrar strypt upp till och med klass 6

Trygg-Hansa/Holmia

if…/Skadia
Helförsäkring helår: fick error i sitt program :yoparty
Halvförsäkring helår: 56305
Övrigt: hade sparat uppgifter nästa dag ja skulle kolla om jag fick samma pris och visste vad jag frågat.

Folksam
Helförsäkring helår: 32743 (första dagen bara helförsäkring sa dom) andra dagen kosta det 49000 med hel men då kunde dom erbjuda halv också :rofl
Halvförsäkring helår: 24577
Övrigt:

Susab Tennant
Helförsäkring helår: 29802
Halvförsäkring helår: 20692
Övrigt:

SalusAnsvar
Helförsäkring helår: 93130
Halvförsäkring helår: 62388
Övrigt: måste ha hemförsäkring för att ha mcförsäkring där :Bugar

SveLand Försäkringar
Halvförsäkring helår: -
Övrigt: försäkrar bara skåne-blekinge

Slutsatsen är att jag helt enkelt får ta och bygga en tidsmaskin och färdas frammåt eller hitta en annan sporthoj som är äldre och inte lika dyr att försäkra, frågan är bara vilket som är lättast

jag skulle klippa till direkt på trygg hansa holmia.. det var inte farligt dyrt alls med tanke på din åldet och vart du bor... även om det är dyrt som fan.. fick du ställa av hur du ville?

kasjo skrev:
Trygg-Hansa/Holmia

Det var väl inte så farligt.... jag betalade mer än så på min förra hoj (R1) och du bor ju i stockholm.... så du får väl tacka och ta emot om du vill ha en klass 7 hoj. Går ju att köra trafik också, men 12424 halv är väl inte så farligt...

Som sagt: Ta TH 12400:-/år är väl överkomligt om du nu måste ha en sådan hoj.

MVH Martin

myspinnen skrev:
jag skulle klippa till direkt på trygg hansa holmia.. det var inte farligt dyrt alls med tanke på din åldet och vart du bor... även om det är dyrt som fan.. fick du ställa av hur du ville?

blev lite förvånad över priset eftersom ja kör en 25kw er5 just nu som ja betalar ca 5000 helförsäkrad året runt, okej att det är en av dom billigaste man kan få tag i men när zx7r'n kostar 43000 känns det så surt :/ ska kolla på ett par andra hojar också

Mattiaz skrev:
Det var väl inte så farligt.... jag betalade mer än så på min förra hoj (R1) och du bor ju i stockholm.... så du får väl tacka och ta emot om du vill ha en klass 7 hoj. Går ju att köra trafik också, men 12424 halv är väl inte så farligt...

Säger det samma! Tänk om en annan hade lyckats så bra...

Mattiaz skrev:
trafikförsäkringen är faktiskt nästan överkomlig om jag just måste ha en sån, har dock inte tagit reda på om och vad det kostar att ställa av på hojen. ringde runt ida och igår för att kolla runt lite.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla