Under 95Db med Slipon och DB killer

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date

MC Doktorn

Guest
Många svartflaggades pga ljudnivån senast på Falken.
Märkte dock att förvånansvärt många körde med någon form av effekt system.

Eftersom mitt Akrapovic`slip on sannolikt bullrar mer än 95 db har jag aldrig använt det på tävling, men har någon provat med DB killer och klarat buller kravet? på ERF.

Många svartflaggades pga ljudnivån senast på Falken.
Märkte dock att förvånansvärt många körde med någon form av effekt system.

Eftersom mitt Akrapovic`slip on sannolikt bullrar mer än 95 db har jag aldrig använt det på tävling, men har någon provat med DB killer och klarat buller kravet? på ERF.

Beror på konstruktionen av "db-killern". På falkenberg REC senast så kom det ett nytt REC team från Danmark som körde Honda 600. Ett par 17-18 åriga killar som jag känner en smula. Dom hade effektsystem som lät som fan. Dom blev utpekade på träningen. Då tog dom fram en imponerande utseende db-killer, ett rör med många krokar och hål. Det sänkte db med en (!) db vid mätning. Med rullen i botten på högsta varv så pressar ljudet sig förbi tydlingen. Så fick dom snickra en strypning til deras bike för loppet. Orginalsystem verkar säkrast.

Vi åker med Yoshimura helsystem, med Db-killer. Har aldrig haft problem, inte ens på A-torp på en bandag. De mätte cykeln, och jag hade 95db vid 6 000 rpm, vilket uppenbarligen är <95 db vid förbifart :tummenupp

Observera dock att vi stoppat om dämparen noggrant, och att Yoshi RS3 har en stor burk. Och så har vi med originaldämparen, inkl. adapter i depån:D

Vi åker med Yoshimura helsystem, med Db-killer. Har aldrig haft problem, inte ens på A-torp på en bandag. De mätte cykeln, och jag hade 95db vid 6 000 rpm, vilket uppenbarligen är <95 db vid förbifart :tummenupp

Observera dock att vi stoppat om dämparen noggrant, och att Yoshi RS3 har en stor burk. Och så har vi med originaldämparen, inkl. adapter i depån:D
Vi har också Yoshi helsystem med dB killer från Alien Moto, ser ut så som Kriss955 beskriver och vi har inte haft några problem alls, inte på A-torp och inte nu senast på Falkenberg. Dämparen är INTE ompackad utan tvärt om lite tömd efter en liten olycka på A-torp. Nu är den ful-lagad med självborrande plåtskruv och ett plåtband. :D

Bifogat

• Vurpan (Medium).jpg
    Vurpan (Medium).jpg
    75.9 KB · Visningar: 300
  • 5 dB killer (Medium).JPG
    5 dB killer (Medium).JPG
    103.3 KB · Visningar: 511
Back