Underätta tjej om hennes nya killes förflutna?

chrilla skrev:
En tjejkompis råkade ut för en kille som misshandlade henne för nåt år sedan. Hon klarade sig, men har mått mycket dåligt av händelsen. Killen dömdes för grov misshandel till fängelsestraff, men är ute igen.

Råkade av en händelse prata med en annan tjejkompis kompis och fick reda på att hon är tillsammans med samme kille. Jag tror inte att hon vet något om hans förflutna, bör jag informera henne eller inte lägga mig i?

Är av åsikten att man måste kunna låta en människa som gjort något sådant gå vidare och inte så att säga dömas för detta hela livet. Men samtidigt vill jag ju inte att det ska hända den nya tjejen nåt...

Gå till killen och underrätta honom om att: händer det något med tjejen så får han tillbringa resten av månaden vågrätt sörplandes flytande näring :crash

Hur gör man om man får reda på att nån har dödat en människa tidigare i livet då?
Ska hela världen informeras om detta så att dom kan isolera sig från den människan?

Tycker det är viktigast att tjejen verkar må bra o e lycklig med killen,du kanske rentutav raserar nåt som HON e väldigt lycklig över.Det som har varit har varit vad det än gäller o behöver inte tas upp igen tycker jag.
Ser själv ner på kvinnomisshandlare,men han kanske lärde sig en läxa på kåken o faktiskt insett sitt misstag.

Håller med om att det bästa o modigaste om du VERKLIGEN bryr dig är att kontakta killen på ett lugnt o trevligt vis o informera honom om att du vet o inte tänker låta det hända mot den nya tjejen.

mvh//jacke

Såg nu att du redan berättat det.Hoppas verkligen att det togs på rätt sätt o att han inte blev våldsam mot HENNE p,g,a ditt "engagemang".

Folk har för lite o göra nu för tiden. Mycket "dr.phil wannabes" överallt.

Tycker att det borde startas en "bikttråd" i så fall där ALLA som har gjort nåt fel mot nån på något vis MÅSTE informera oss alla på forumet om det.Annars går man ju kanske här o tycker bra om nån som man egentligen inte ens borde vistas i samma rum som ju! O det vore väl tokigt värre???? Eller hur?

Undrar om jag kan fortsätta o delta i sh-aktiviteter såsom pubkvällar m.m?Jag har ju inte informerat alla andra där om vilka hemska brott jag begick som ung kriminell?

Vill tillägga att jag förstår dina ädla avsikter chrilla o tycker inte illa om dig på något vis.Men jag har själv förlorat en familj p,g,a att min dåvarande svärmor fick reda på mitt förflutna o reagerade på samma sätt som dig.7 lyckliga problemfria år gick rakt ner i graven när min sambo började hjärntvättas o indoktrineras om "vad som skulle hända henne".

Last edited:
ktmjacke skrev:
Hoppas verkligen att det togs på rätt sätt o att han inte blev våldsam mot HENNE p,g,a ditt "engagemang".

Varför skulle han bli det? :va Isf är han ju rätt långt ute och seglar.

Last edited:
Tycker att du gjorde klokt som valde att berätta. Har sett på nära håll hur det kan går för tjejen och det är inte vackert. Ser inget behov av någon indoktrinering som ktmjacke råkat ut för men jag tycker att hon har rätt att veta. Vet man att killen i fråga har gjort något mot den aktuella tjejen skulle det vara skottpeng på honom. Men samtidigt har han avtjänat sitt straff mot mänskligheten eller ska vi säga kvinnligheten. Hon har rätt att få veta men om han sköter sig så har han därefter rätt att få vara ifred.

Fick veta att killen i fråga berättat för tjejen om sitt förflutna, men utelämnat viktiga delar och enligt mig ljugit och lagt över skulden på den drabbade tjejen. Eftersom min tjejkompis som talade med tjejen påtalade detta ville tjejen i fråga prata med mig och höra min version, något som jag gärna ställer upp på.

Skickade henne ett sms och välkomnade henne att ringa, då fick hon kalla fötter och ville inte prata med mig av hänsyn till sin kille. Hon tyckte att hon då gick bakom ryggen på honom. I stllet väljer hon att berätta för sin kille vem som "skvallrat", varpå killen ringer upp mig och är upprörd.

Jag sa precis vad jag tänkte till honom: att tjejen har rätt att veta, och att ingen skada är skedd om han nu redan berättat. Han var fortfarande upprörd. Eftersom jag visste att han ljugit om händelsen, så frågade jag (lite retoriskt) om han verkligen berättat hela sanningen. Det hade han ju såklart.

Nu släpper jag detta, dels för att jag är irriterad på tjejen och dels för att jag inte kan påtvinga nån sanningen om denna inte vill höra.
Jag lät ändå meddela att tjejen fortfarande är välkommen att ringa...

Last edited:
chrilla skrev:
Fick veta att killen i fråga berättat för tjejen om sitt förflutna, men utelämnat viktiga delar och enligt mig ljugit och lagt över skulden på den drabbade tjejen.

"She made me do it!"

chrilla skrev:
Skickade henne ett sms och välkomnade henne att ringa, då fick hon kalla fötter och ville inte prata med mig av hänsyn till sin kille.

Och cirkeln startar (troligtivs) igen...
Du har gjort vad borde göra, nu är det bara att hoppas att dom blir lyckliga tillsammans!

General E skrev:
"She made me do it!"

Och cirkeln startar (troligtivs) igen...
Du har gjort vad borde göra, nu är det bara att hoppas att dom blir lyckliga tillsammans!

Ganska rätt i alla meningar du skrivit gissar jag. Som sagt släpper jag detta nu...

chrilla skrev:
Fick veta att killen i fråga berättat för tjejen om sitt förflutna, men utelämnat viktiga delar och enligt mig ljugit och lagt över skulden på den drabbade tjejen. Eftersom min tjejkompis som talade med tjejen påtalade detta ville tjejen i fråga prata med mig och höra min version, något som jag gärna ställer upp på.

Skickade henne ett sms och välkomnade henne att ringa, då fick hon kalla fötter och ville inte prata med mig av hänsyn till sin kille. Hon tyckte att hon då gick bakom ryggen på honom. I stllet väljer hon att berätta för sin kille vem som "skvallrat", varpå killen ringer upp mig och är upprörd.

Jag sa precis vad jag tänkte till honom: att tjejen har rätt att veta, och att ingen skada är skedd om han nu redan berättat. Han var fortfarande upprörd. Eftersom jag visste att han ljugit om händelsen, så frågade jag (lite retoriskt) om han verkligen berättat hela sanningen. Det hade han ju såklart.

Nu släpper jag detta, dels för att jag är irriterad på tjejen och dels för att jag inte kan påtvinga nån sanningen om denna inte vill höra.
Jag lät ändå meddela att tjejen fortfarande är välkommen att ringa...

"Skvallrat" om en offentlig handling! :D

Det är "bara" att ringa domstolen och begära ut domen... så har du en sammanställning av vad som hände på ett ungefär iaf. (Du behöver lite datum och personnummer, eller målnummret...)

Jag "vet allt" om min sambos förflutna och det visade sig att han inte ljugit ett endaste dugg! :hihi
Inte för att jag bryr mig våldsamt mycket om dåtid... men vissa saker kan vara bra att veta. :)

Hoppas det går bra för denhär tjejjen nu och att om det inte blir ett bra förhållande, att hon kan avsluta det "snabbt och snyggt".

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg