Umpa-Umpa

korvgubbe skrev:
Många bra tips!

Däremot har jag hittat en grupp som jag bara måste försöka få tag i:

Dschinghis Kahn!!

De var med i Eurovision Son KOntest -79 med låten som hette samma sak.. Har f.ö. gjort en rad übergrymma tyska discoschlagers...

Någon som kan hjälpa till att ordna till miG? Skulle göra mig riktigt uppåt!
Jag hittade en låt som hette Uh Ah Dschingis Kahn. Kan det vara den månntro?

Isf har jag den :banana

Edit: Skön låt! :hihi

hållundan skrev:
Den har Vikingarna gjort en svensk version av... Men men, jag har den ifall du vill ha!

Jo, jag vet, men det är den tyska verionen jag vill åt för å skapa sådär go tysk smaklös stämmning.. hehe

korvgubbe skrev:
Många bra tips!

Däremot har jag hittat en grupp som jag bara måste försöka få tag i:

Dschinghis Kahn!!

De var med i Eurovision Son KOntest -79 med låten som hette samma sak.. Har f.ö. gjort en rad übergrymma tyska discoschlagers...

Någon som kan hjälpa till att ordna till miG? Skulle göra mig riktigt uppåt!

Om du kan vänta tills i kväll(22,00)så skall jag kolla hemma.

Långa farbron skrev:
Om du kan vänta tills i kväll(22,00)så skall jag kolla hemma.

Alla bidrag mottages med glädje!
Just låten Dschinghis Kahn verkar jag få tag på med hjälp av Hållundan men övriga låtar från samma band skulle mer än gärna mottagas.

Den som kan hjälpa till får väldigt gärna skicka ett PM så kan jag ge ett praktiskt tips om hur man kan lösa detta med hjälp av den eminenta sidan "dropload.com"

Förresten, polaren o jag samlar på Frank Valdorskivor...LP. Jävligt ball snubbe som gör covers på låtar och har alltid massa brudar på skivfodralet.
http://www.sunkit.com/museum/artister/frank-valdor/index.shtml

Det ryktades om att han var död eller så men min polare spårade upp honom och skickade snigelbrev till honom i tyskland. Det visade sig att han hade en Go-go show fortf. i tyskland. :yoparty

Josafan skrev:
Förresten, polaren o jag samlar på Frank Valdorskivor...LP. Jävligt ball snubbe som gör covers på låtar och har alltid massa brudar på skivfodralet.
http://www.sunkit.com/museum/artister/frank-valdor/index.shtml

Det ryktades om att han var död eller så men min polare spårade upp honom och skickade snigelbrev till honom i tyskland. Det visade sig att han hade en Go-go show fortf. i tyskland. :yoparty

Låter som något som hade kunnat passa på morgondagens tillställning! :banana

korvgubbe skrev:
Låter som något som hade kunnat passa på morgondagens tillställning! :banana

Du brukar hitta honom i vilken skivback som helst på Röda Korset, Emmaus eller ngn annan Second Hand... Synd att jag inte kan mp3:a dom till dig... skall se om jag hittar ngt på dc åt dig.

Josafan skrev:
Du brukar hitta honom i vilken skivback som helst på Röda Korset, Emmaus eller ngn annan Second Hand... Synd att jag inte kan mp3:a dom till dig... skall se om jag hittar ngt på dc åt dig.

Hittar du något av honom eller annat av de tidigare nämnda Dschingis är du välkommenn att "dropload" dem.. skulle göra min dag. Hinner nämnligen inte leta ikväll eftersom jag måste hänga på å fria en polare..

korvgubbe skrev:
Hittar du något av honom eller annat av de tidigare nämnda Dschingis är du välkommenn att "dropload" dem.. skulle göra min dag. Hinner nämnligen inte leta ikväll eftersom jag måste hänga på å fria en polare..

Plockar ner ett album o lite till med Dschingis, men vafan är dropload?

Förresten, några som skulle passa är Senor Coconut, dom gör chacha o salsahits av gamla kraftwerklåtar...jävligt roligt o underhållande.

http://www.globalvillageidiot.net/coconut.htm

Josafan skrev:
Plockar ner ett album o lite till med Dschingis, men vafan är dropload?

Förresten, några som skulle passa är Senor Coconut, dom gör chacha o salsahits av gamla kraftwerklåtar...jävligt roligt o underhållande.

http://www.globalvillageidiot.net/coconut.htm

Om du orkar får du mer än gärna dela med dig av Dschingis-albumet..
Zippa å droploada...

Skulle helt klart göra vår kväll!

korvgubbe skrev:
Om du orkar får du mer än gärna dela med dig av Dschingis-albumet..
Zippa å droploada...

Skulle helt klart göra vår kväll!

100 mb räcker ju knappt till en chorizokorv.... vilka vill du ha? Eller skall vi ta det i omgångar? Jag kan inte så mö ikväll för jag skall süba då.... :fyllisar

Ädit: Min ziiiiiiiiiiiip blev 188 mb...nämligen

Josafan skrev:
100 mb räcker ju knappt till en chorizokorv.... vilka vill du ha? Eller skall vi ta det i omgångar? Jag kan inte så mö ikväll för jag skall süba då.... :fyllisar

Ädit: Min ziiiiiiiiiiiip blev 188 mb...nämligen

Ska ut å supa jag med i kväll..
Men om du är här i morgon så skulle det vara hur bäst som helst om du kunde skicka det som två zipfiler för enkelhetens skull..

89mb stycket eller nått sånt..

[Edit1:] Vad är låtarna i för format? Ett album med mp3:or brukar väl inte bli så vansinnigt stort?

korvgubbe skrev:
Ska ut å supa jag med i kväll..
Men om du är här i morgon så skulle det vara hur bäst som helst om du kunde skicka det som två zipfiler för enkelhetens skull..

89mb stycket eller nått sånt..

[Edit1:] Vad är låtarna i för format? Ett album med mp3:or brukar väl inte bli så vansinnigt stort?

Kollade i djingismappen nu... det var hela 41 låtar...det var därför...fel av mig...

Josafan skrev:
Kollade i djingismappen nu... det var hela 41 låtar...det var därför...fel av mig...

Ah.. det förklarar en del.. Du kan ju gallra bort det som inte är djingis eller tyskt tills du har kvar max 99mb! =o)

Sen är det bara å droppa och ge dig ut å kröka..
Fördelen är som sagt att jag inte behöver vara online när du droppar.. Jag kan i lugn och ro hämta det i morgon.

Behöver hjälp!

I kväll är det oktoberfest och musiken var kirrad (tack vare hållundan)... trodde jag. Nu visar det sig att två tredjedelar av alla de gamla sköna dsicoklassikerna är korrupta eller av någon annan anledning inte kan spelas.

Så min fråga:

Någon som känner till ett program som kan rädda pajjade mp3:or!?

Som sagt,

Modo - Ein Zwei Polizei
And One - Pimmelmann

Finns mycket sköna And One-låtar, sök!

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!