Umgås du med dina grannar??

Umgås du med dina grannar??

• Antal röstningar
    0

Grannsämja är livet! :yoparty

Må så vara men när det gäller andra är det orättvist!

Grannens hundjävel skäller så fort man tänker ta i dörrhandtaget, på min insida av dörren. Grannarna verkar inte bry sig om hunden som alltid kastar sig mot staketet när man går förbi. Speciellt spännande blir det om man har halvåriga sonen med sig. Han gillar det inte.
Sen har jag aldrig sett dom gå en runda med hundstackaren.... Den får göra sitt behov i trädgården. Den hunden mår inte bra :huvet

Jag har en surgranne (aka surgrannen), en fulgranne (aka fulgrannen) och en tantgranne.

Surgrannen bor ovanför mig, hon är sur och klagar t o m när vaktis klipper gräset utomhus vilekt stör hennes eftermiddagsnap. Det ska vara knäpptyst när hon är hemma, men sen att hon själv kan möblera om och låta hennes ungar föra världens oväsen i hela huset verkar inte bekomma henne.
Värst var det dock när hon såg till att jag inte fick ha min hoj i den där vrån i källaren för den tog upp "all plats". All plats i en vrå som ingen hade använt på 10 år...
Nåja. Det var förra sommaren. Gissa om man blev snopen förra veckan när ett av hennes barn hade fyllt moppe och gissa vad jag hittade i den där vrån när jag skulle hämta sommarpjucksen till bilen - om inte en moped.

Fulgrannen är mest så ful så att man stör sig.. :näsblod Säger aldrig nåt förutom att skälla på sina stackars hundar med en "growlröst" så att självaste Idolsnäckan hade blivit avundsjuk. Läskigt mörkrädd blir man när man möter henne i korridåren.

Tantgrannen är söt och snäll och lättast att prata med. Iofs pratas det endast ifall om att hon skulle råka svänga förbi när man tvättar bilen och hon skämtsamt säger "tar du min bil sen oxå ;)". Jovisst svarar man ju självklart men säg den dagen då man verkligen gör det...

Nej. Har seriösa planner på att skaffa plank och taggtråd. Jävla gnällspikar, gnäller på låg musik på kvällen (syrsorna hördes fortfarande 1 m från min dörr..) att jag starta crossen kl 19 en lördag, att min bil skymmer sikten i korsningen (jo om du står i grannens rabbat ser du faktiskt inte hela vår uppfart..)
att jag kom hem full kl 4 (och vafan har dom med det att göra? jag sjöng ju inte äns) Att det är skräpigt på tomten och att min båt ser skräpig ut.
Klaga på att vår hund jagar deras katt när den är på vår tomt och att vår katt är på deras tomt. Att jag skäller ut deras ungar för dom kastar stenar på katter. Att jag äter lunch och vattnar blommer från hustaket.

Sen kan dom köra cirkelsåg 3 m från mitt öppna fönster kl 7.00 en söndag, låta deras ungar springa på vår tomt.

Det bästa är att det är bara en kärring som klaggar (tror de e hon iaf för det sätts bara upp postit lappar på brevlådan eller nån bil så jag vet inte) men hon jobbar på miljökontoret i komunhuset 100 meter ner för gatan, och hon tar bilen ditt :rofl

Jag tror det har ett samband med att både jag + farsan har motorcyklar, så det hela börjar med att de frågar nåt om det, sen fortsätter de följande dagar med massa annat prat om alldagligt snack.
Japp. Alla blir nyfikna på motorcyklar. Så fort man står och skruvar eller något så kommer det fram någon som är nyfiken och börjar surra.

Jag hatar mina grannar. Har varit inne på att köpa en säckpipa eller möjligen en saxofon bara för att irritera dom jävlarna. En kväll som denna vore helt perfekt att dra igång säckpipan och öva "Köp varm korv" i tre timmar.

:rofl :rofl :rofl

Jag har ju precis flyttat in. Men 3st har jag hunnit prata med.

Miljonärsensamtanten mitt emot bjuder jag på kaffe varje söndag.

Milf´n under mig kom upp å frågade om jag inte kunde sänka lite när jag hade spelat musik en hel söndag. Inte högt men det hördes tydligen. Spelade lite högre för att försöka locka upp henne igen.

Det "unga" paret (runt 25) till vänster har knackat på hos mig en gång också. Herrn i lägenheten frågade om han kunde få min tvätt tid. Nää.

:rolleyes:

Last edited:
I svearike hatar jag ena grannen, hälsar aldrig och är helt bränd i huvudet. Andra grannen är jätte trevlig.

Här i spanien är jag hundvakt åt ena grannen. Den andra har jag fått jobb av bla. Körde han till flyget T&R 15 mil och hjälpte han med datorn idag fick 1000kr:tuttar

En annan granne har ja över på middag ibland och tölar lite (å han bjuder tillbaka) jävligt trevligt faktiskt.

Jag önskar ibland att jag hade bättre grannar, typ såna man kan ta en spontan grillkväll med tillhörande öl på sommaren med, men såna grannar har jag inte.

Jag bor högst upp i huset, så jag har egentligen bara en riktig granne, och det är mannen under mig. Han jobbar på Volvo Lastvagnar och går upp strax innan sex varje dag. Detta vet jag eftersom min granne är en sån som går på hälarna så det dunsar upp till mig, det mesta av dunsandet sker annars på mycket konstiga tider. Det kan vara knäpptyst en hel helg, sen på söndag kväll klockan elva så låter det som han har en infanteridivision i lägenheten. Han uträttar även nr 1 rakt ner i vattnet så det skvalar rejält, vilket man även hör uppe hos mig. Ett tag funderade jag på att börja föra anteckningar över min grannes morgonrutiner, men jag insåg hur creepy ett sånt påhitt skulle vara och lade ner den idén. Har noterat att det luktar "gubbe" inne hos honom, han är ordförande i brf:en så viss kontakt är oundviklig.

I min uppgång finns också det obligatoriska pensionärsparet som alltid vill stanna och prata, jag har slutat räkna hur många spårvagnar jag missat pga dem. Men de är trevliga och stör inte, plus att farbrorn verkar vara intresserad av mc. Han frågade en gång om det var 125 eller 150 kubik jag körde, och blev väldigt imponerad när jag sa att den hade 600 kubik. Tanten gillar att sitta bakom spetsgardinen och smygkika på folk som går in och ut i huset, jag brukar vinka när jag ser henne.

Sen bor det ett par i 30-årsåldern här som jag råkade se när de nakenkramades i köket, de bor på bottenvåningen och verkade inte bry sig, ser dem väldigt sällan annars. Och sist en invandrarfamilj som hyr ut i andra hand, så det flyttas in och ut minst en gång om året i deras lägenhet...

Jag bor i lägenhet och umgås inte med mina grannar.
Vem som bor i lägenheten brevid vet jag inte eftersom hon aldrig syns till. Rykten går om att hon hyr ut sin lägenhet svart. Har visserligen inte sett någon annan komma ut från den lägenheten särskilt ofta. Har väl hänt någon gång. Olika människor varje gång.

I lägenheten tvärs över har det nyligen flyttat in ett par. De som bodde där tidigare brukade jag prata med om vi träffades på stan/i trappen osv. Men vi umgicks inte på fritiden direkt. Hade kanske gjort det om de bott kvar lite längre.

Lägenheten tvärs över våran i trapphuset är ingen bostadslägenhet. Där har en äldre dansk man sin massagestudio. Har aldrig varit där än, funderar på att besöka honom någon gång. Har hört att grannarna får rabatt :)
Men jag umgås inte med honom heller. Lite tråkigt faktiskt om man tänker på hur det var när man var liten och bodde i radhus. Alla kände alla och alla umgicks med alla.

Har två lgh på samma plan som mig. Det tog 2mån innan jag såg gubben i lgh brevid första gången. Sen efter 3år kom en ambulans och hämtade någon. Visade sig att han hade en fru som dött. Läskigt att jag inte sett henne på 3år. Var tydligen första gången hon var ut på länge enligt skvallerkärringen i huset.

Med tanke på att mina grannar är mestadels 65++++ så är svaret givet NEJ. Även om dom varit yngre hade jag inte umgåtts med dom. Om inte det hade varit en riktig :tuttar då jävlar!

Jag hyr gästhuset som hör till en stor hästgård som ligger helt ensam mitt ute på en åker, så om hyresvärden och hans familj räknas som grannar så umgås jag med dem.

Jag brukar bli inbjuden på oxfilé och hummer och champagne och allt möjligt gott..! :)

Och deras son har precis fyllt arton och håller på och skruvar på sin 740 (:rolleyes: ) och han brukar komma in och be mig om hjälp.

Hade jag inte umgåtts med grannarna hade jag nog blivit folkskygg av att bo så isolerat.. :näsblod

hmm... får gå med i Pro om så kanske man har ngt gemensamt =P
fast dom är hitills av den bättre sorten bara fått ett par klagomål 1 på ljudnivå och att det luktar illa när vi står utanför me hojjarna igång o tanta har fönstret öppet :tungan

Har alltid bott i hus där alla grannarna umgås och har kul ihop..nu gör jag inte det..dvs grannarna är lite trista. Fast EN av dom är gullig..hon är ett mumintroll och liknar min mamma. Jag brukar ge henne en påse bullar när jag bakar och julgodis på julen. Då blir hon glad! Annars är dom torrbollar hela bunten!

Granne till vänster i ett 50+ fruntimmer som snackar jättehögt i telefonen sent på kvällarna när jag vill sova.
Granne till höger = gammal gubbe som man aldrig hör eller ser, dock känner jag lukten av hans cigg när han står på balkongen o röker.
Granne ovanför = ful kille med ful tjej som skriker oroväckande märkligt när dom gökar (vilket dom gör jävligt ofta) Dessutom verkar killen pga av knarret från sängen har sin egna knullteknik= stöta 5 snabba, stöta 7-8 korta, 5 snabba osv...Hade paret varit någorlunda snygga hade det inte varit hälften så irreterande.
Granne under hörs aldrig.
Granne ovanför till höger= 50+ fruntimmer som alltid har rosa "käcka" kläder. Trevlig dock.

Ingen granne klagar på mig och min hembioanläggning så jag är nöjd. Har i.of inte sagt till nån att jag har ormar och ödlor hemma, sånt brukar sällan uppskattas.

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul