Umgås du med dina grannar??

Umgås du med dina grannar??

• Antal röstningar
    0

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
Hittade en poll i ett annat forum och där gavs en mängd roliga svar om grannarna.
Så... umgås ni med era grannar eller är de bara ett nödvändigt ont?

För att själv svara på frågan så umgås inte jag med mina grannar.
En samlig r*vhål på båda sidor om huset, tur att man kan gå in och stänga dörren om sig.

Last edited:
Nej, mina grannar är skitgamla och svamlar. Men de är rätt tysta av sig förutom när det är aktuellt på tv, då rungar det i trappen ska ni veta.

Jag hatar mina grannar. Har varit inne på att köpa en säckpipa eller möjligen en saxofon bara för att irritera dom jävlarna. En kväll som denna vore helt perfekt att dra igång säckpipan och öva "Köp varm korv" i tre timmar.

Jag såg min andra granne förra veckan för första gången sedan jag flyttade hit... Det var 1a augusti förra året :näsblod
Den första grannen hälsar jag bara på när jag ser han = i snitt 1 gång per månad.

Så nej, jag umgås inte med mina grannar =)

De flesta är det inget fel på men så finns ju surkukarna som klagar på allting och kommer med massa dumma förslag på saker som ska förändras utan anledning.

Nja, jag skulle gärna ha en sån relation så det räcker med att säga "hej" när man går förbi grannen. Som det är nu händer det ganska ofta dock att grannarna brukar börja prata med mig för de verkar tycka att jag är en jävla hygglig kille, så jag tvingas stå och hålla med om det de pratar om, nicka lite förstående och le lite falskt. En gång om året brukat till och med en av grannarna ha glöggkväll. Jag har dock hållit mig borta de senaste två åren.

Edit: Grannarna brukar anordna en gatufest en gång om året.

fy fan

Last edited:
Hälsar såklart på grannarna när man ser dem...
Men umgås inte med dem. Vill ha lite privatliv när jag är hemma.
Är uppvuxen på landet med långt mellan grannarna så att nu bo i ett villaområde med grannar ganska nära är ibland lite jobbigt.

Som det är nu händer det ganska ofta dock att grannarna brukar börja prata med mig för de verkar tycka att jag är en jävla hygglig kille...

Hur kan de ha fått det för sig... :va

;)

Last edited:

Hur kan de ha fått det för sig... :va

;)
Jag har faktiskt undrat, det är ju inte så att jag inleder ett samtal med dem så man börjar ju undra. Jag ÄR ju defacto inte speciellt trevlig heller. Jag tror det har ett samband med att både jag + farsan har motorcyklar, så det hela börjar med att de frågar nåt om det, sen fortsätter de följande dagar med massa annat prat om alldagligt snack.

Killen som bor rakt under oss (ett lägenhetshus) är överkänslig delux, och klagar såfort man gör något. Han klagade t.o.m när vi hade fest på nyårsafton!

Grannen i dörren brevid är en a-lagare, en kärring på 45år som hela tiden stinker alkohol och ska vara trevlig och komma och prata med en. Att hon inte kan fatta att jag inte vill prata med henne... :mad:

Och grannen dörren brevid fast på andra sidan är en 25åring ungkarl.. riktigt trevlig kille faktiskt! Bara surrat med han på fyllan iofs..

Bor i lgh

Grannen brevid till vänster hör man aldrig, ibland tror jag han har självdött, Tråkig är han iaf, klagat några ggr när man haft fest men ok ok...
Grannen till höger är en tvättstuga så där hör man ingeting vilket är skönt.

Tjejen ovanför klampar runt ibland men hon är sexig så det gillar jag bara, kan jag fantisera om att hon går naken o sånt. inga fester där vilket är trist.

Polaren bor lite längre bort oxå så han surrar man ju med hela tiden. En annan bekant på våning 3 finns också, men på vintern ser man ju inga, alla e ju trötta o sura över det är vinter men på sommaren kanske de dyker upp när man sitter o dricker öl på uteplatsen :)

Inga granner numera men innan vi flyttade så bodde polaren i huset mittemot och vi träffades jävligt ofta. Vi brukade ha fest till 7 på morgonen och bada i hans pool och svina som fan så vi umgicks inte med några andra grannar :D

Näe, bor i radhus, men på gaveln så jag har bara en granne som jag delar vägg med, och en snett mitt emot som jag pratar lite med.
Det är väl inget större fel på grannarna, mina barn umgås med deras, men grannarna är väl typ 15-20 år äldre än mig så vi umgås inte speciellt mycket .
(Deras barn är sladdisar, sådär 15-20 år yngre än sina syskon)

Vi brukar grilla ihop en gång per sommar, det räcker för mig.
Sen har vi ju den årliga gårdsstädningen, men den börjar innan jag har hunnit hem från jobbet, så dom brukar vara klar när jag kommer hem.

Last edited:
Nej.

En tant i 50 års åldern som bodde till höger om min lgh pratade jag med ganska mycket och blev inbjuden på vinkvällar etc men hon har flyttat nu och blivit ersatt med en familj i 30 års åldern men en sjuhelsikes skrikig unge.
Till vänster om mig bor en rätt nyinflyttad familj som tyvärr inte ens hälsar och jag brukar ge upp att hälsa efter några gånger när man aldrig får hej tillbaka.
På våning 2 bor det en familj med en trevlig hund som jag brukar hälsa på, brevid dem och därmed ovanför mig bor en kille i 20 års åldern som är riktigt trevlig. Brevid han ett gammalt par som jag brukar hålla upp dörren för, hjälpa upp med matkassar etc.
Våning 3 och sista våningen är det en tom lägenhet, vindsdörren samt en vindsvåning där det bor ett par i 30 årsåldern som jag sällan ser.

R/t eländig kväll på jobbet med trist utgång var jag inte så sugen på att sova en kväll när jag kom hem i veckan, bestämde mig för att långsova i fredags då jag var ledig för att kompensera sömnbristen. Hade förbisett att jag bokat tvättstugan klockan 7 bara. 7.45 plingade det på dörren, det var den rara tanten i mitt hus som hade noterat att jag inte var i tvättstugan på min bokade tid och undrade om det var ok att hon tvättade.

Så... jag umgås med mina grannar. :D

Min ena kompis 1 år äldre bodde under mig, umgås rätt mkt med han.
Sen så har jag varit iväg o fiskat rätt mkt med en annan.
Och så brukar ja hjälpa o bära upp matkassar till min ena granne som är typ 70 år.

Last edited:
Jag bor i Lgh och umgås en del med två killar och två tjejer som är ung. i min ålder.

Grannsämja är livet! :yoparty

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...