UMCC ska få en egen pizza!

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Ja ni läste rätt. Robertos pizzeria på Teg gör om sina menyer och det kommer att finnas en "mc-pizza" på menyn. Våran uppgift är dels att namnge denna och dels komma med förslag på vilka ingredienser som ska ingå.

Det är rätt bråttom så spy på med förslag!

EDIT: Jag gillar kebabpizza så nåt i stil med... kebabkött, lök, peperoni, färsk tomat, kebabsås, salsasås

Namn måste jag fundera lite på...

Last edited:
Stod ju iof "förslag på ingredienser", men jag slår på stort med förslag på en komplett pizza! :yoparty
I mitt tycke godaste pizzan i världen! :tummenupp Ok, here it comes...

Köttfärs, vitlök, gul lök, färsk tomat å paprika, stark sås, åsså ost & tomatsås förstås! Den ska sedan vara halvt inbakad, å det är viktigt! :fakta
(Som krydda på moset å lök på laxen kan man tillägga vitlöksdressing!)

Vad gäller namnet, så tyckte jag att "UMCC Special" som Ante M föreslog va' bra!

Last edited:
Den här är bra: Tomat, ost, stark sås, jalapeno, pepperoni korv och ananas!
Namn: Fireblade special! :D

här är mitt förslag på en "UMCC special"
Tomatsås, ost + lite västerbottens ost, fläskfilè, oxfilè, färska tomater, paprika, rödlök, kapris och bearnässås.
De blir en härlig bakis pizza:fyllisar

Last edited:
Receptet på den nya pizzan: mc-special
Tomatsås, ost, skinka, oxfile, bacon, färska tomater, finhackad paprika och så lite annansbitar. :tummenupp

Varsågod, en MC-pizza!

Kebab, mozarellaost, tacosås, kebabdredda, sallad

Äh ska det heta MC-pizza ska det ju göra skäl för namnet.

Varför inte byta ut tomatsåsen mot Castrol 10w40 och kebabköttet mot strimlat Rennsport :tomten

Det ska va en riktig "bakispizza" tycker jag med mycket sås och grejer. Gärna stark smak också.

"UMCC special" som namn känns rätt ok...kommer inte på nåt bättre...fast kanske inte så många som vet vad UMCC är för nåt :va

Pizzerian öst på stan vid gångtunneln till östra har redan en Cykelpizza, som jag delvis har varit med och konstruerat, så jag lägger mig inte i den här...

Säg till när den finns på menyn så ska jag provsmaka däremot.

En pizza med äkta mozarella och god skinka, med lite grillad paprika, färska champinjoner och oliver och lite färsk ruccolasallad på.
Italien har de bästa hojvägarna och bästa Pizzorna. Men namn blir lite svårare. MC-special eller UMCC-special låter bra.

Hm,en pizza me skinka,räkor,champinjoner,taco-köttfärs samt vitlöksdressing e helt ok.Gärna me lit jalapeno oxå.Namn e ju skitsvårt,d finns ju hur mång som helst. UMCC-Special, Bakhjulspizza, UmccBikerSpecial, m.fl .m.fl

cbjorkman skrev:
2444463 Det ska va en riktig "bakispizza" tycker jag med mycket sås och grejer. Gärna stark smak också.

"UMCC special" som namn känns rätt ok...kommer inte på nåt bättre...fast kanske inte så många som vet vad UMCC är för nåt :va

aha, bakispizzan från helvetet fick jag smaka i lule, minns inte exakta ingredients men:
"kebabpizza"+strips

Sen kan man ju modda den genom att lägga på stripsdressing istället för kebabsås eller ännu bättre, kebabsås+dressing...ojoj.

Gott var det iaf, man kände riktigt hur blodtrycket steg med några bar.

Eller som i skellefteå, en calzkrov. En calzone med inbakat skrovmål...:näsblod

Nu är våran UMCC pizza klar. Den heter 'UMCC biker' och innehåller följande:

- Köttfärs
- Salami
- bacon
- lök
- färska tomater
- kebabsås
- bearnesås
- Salsa (på sidan om)

Den ska enligt utsago vara god!

Vi har även fått klubbrabatt med 5kr på alla pizzor (plus att det ingår sallad).

Blir kanske att testa våran pizza i helgen då för en utförlig recension.

Ett minitest:

Åt pizzan nu till lunch och den smakade bra, dock är jag lite däst just nu och ska jobba. Inte bra.
Den går inte äta utan bestick om man inte fryser ner den först, det var otroligt mycket fyllning. En bakispizza av rang, den håller högsta flottkoffeicenten som är möjlig utan att kartongen blir en del av pizzan.
Smaken var utsökt, god salami och köttfärs. Salsan och salladen äter jag väl till middag, tror inte jag är hungrig då...

Robertos Pizza UMCC Biker får :squid :squid :squid :squid i betyg av fem möjliga.

Gott var det, men jag orkade knappt äta hela pizzan, de gissningsvis runt 2000kcal gjorde sitt.

Inget snack om att det är en biker pizza ialf, man måste avfetta händerna efteråt. :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT