Ultralyx i garaget!

• Thread starter Thread starter Dr.Bike
  • Start date Start date

Dr.Bike

Guest
Vad jag alltid velat ha, men antingen varit för snål för att skaffa, eller inte hittat rätt grej, osv osv så har tiden runnit iväg alltför fort och länge.
MEN! Nu är den på plats! Såsom en lite för tidig julklapp ;)
Sicken jeffla ultralyx!
En pneumatisk/hydraulisk lyft! :yoparty:tummenupp :dansarenjig

Bifogat

• Liten Garagelyften 005.jpg
    Liten Garagelyften 005.jpg
    193 KB · Visningar: 858
grattis, håller med precis vad man alltid vill ha men för snål/dum/dålig läge m.m.

Beg eller kan du tipsa om ett bra inköps ställe ?

Tack!

Nej, den är flång ny.
Inköpt på www.verktygsboden.se

Så långt verkar den ok. Stadig och så, menjag lär ha den ett tag så jag kan rapportera min aintryck vartefter.

Kollade du på den kaloridrivna varianten någe?

Jag är också sugen på en lyft i garaget, men det blir nog modellen som man pumpar manuellt, någon sa att det är likadana lyftar förutom lufthydrauliken.

Härligt, jobbet blir bra mycket lättare/snabbare med en sån lyft. Men framstödet ser lite klent ut, på jobbet så går vårat stöd upp mer än till hjulaxelhöjd. Kanske går att meka ihop något?

Men grattis! :tummenupp

Kollade du på den kaloridrivna varianten någe?

Jag är också sugen på en lyft i garaget, men det blir nog modellen som man pumpar manuellt, någon sa att det är likadana lyftar förutom lufthydrauliken.

Jadå - det gjorde jag.

De är helt identiska. Det enda som skiljer, är att, om du förstorar upp fotot maximalt, så ser du en silverfärgad burk/cylinder nere bredvid den röda hudraulkolven.
Det är nån slags pneumatisk bälgpump som har sig och låter, men funkar gör det.

En riktigt bra-&-ha-sak i var mans garage!

Håller på att bygga garage nu & funderar på att lämna ett hål i betongplattan med lagom storlek & djup för ett HYMO-lyftbord. Kostar skjortan & lite till men jag vet hur nöjd jag kommer att vara när den väl är på plats! :)

Härligt, jobbet blir bra mycket lättare/snabbare med en sån lyft. Men framstödet ser lite klent ut, på jobbet så går vårat stöd upp mer än till hjulaxelhöjd. Kanske går att meka ihop något?

Men grattis! :tummenupp

Jepp! Huvudet på spiken, och det är en av ett par grejer jag redan kollat in och kommer att förbättra! :tummenupp
Redan nu ser man att jag bör flytta fram det svarta stoppet, och bak själva klämman för att s.a.s komma högre upp på däcket = ökad stabilitet.
Men hela främre stoppet kommer att bli ett "cykelställ" som iaf kommer nå upp till halva däcket.

Men som du ser kör jag tills vidare både depåstöd bak + bandspännare över sadeln. Hängslor och livrem alltså.

En riktigt bra-&-ha-sak i var mans garage!

Håller på att bygga garage nu & funderar på att lämna ett hål i betongplattan med lagom storlek & djup för ett HYMO-lyftbord. Kostar skjortan & lite till men jag vet hur nöjd jag kommer att vara när den väl är på plats! :)

Med tanke på att du FÅTT verktyg för et helt F1-stall och lite tilll, så bör du ju ha en slant över! :D

Nu är jag lite avis på dej :Bugar

Ja lite stolt och glad är man! :) Nu har du nåt att klura på, och spara lite. :tummenupp

Najs!! en sån blir det när jag lagt nya golvet i garaget!

Detta är nåt jag saknat länge.
Först NU inser jag bara HUR mycket! :)
Så go ahead!

Last edited:
Jepp! Huvudet på spiken, och det är en av ett par grejer jag redan kollat in och kommer at förbättra! :tummenupp
Redan nu ser man att jag bör flytta fram det svarta stoppet, och bak själva klämman för att s.a.s komma högre upp på däcket = ökad stabilitet.

Men som du ser kör jag tills vidare både depåstöd bak + bandspännare över sadeln. Hängslor och livrem alltså.

Ja precis, men bara själv lyften är ju en stor förbättring i sig. Förbättringar kan man alltid gö :tummenupp

Det som jag skulle vilja se på såna här lyftar, eller lyftar öht, är avdragbara filmer. Så när lyften har blivit skitig, river man bara av ett lager film och lyften är skinande ren igen :)

Ja precis, men bara själv lyften är ju en stor förbättring i sig. Förbättringar kan man alltid gö :tummenupp

Det som jag skulle vilja se på såna här lyftar, eller lyftar öht, är avdragbara filmer. Så när lyften har blivit skitig, river man bara av ett lager film och lyften är skinande ren igen :)

Smart ide´!

Affärside?

Tear-off's på lyftbordet. Racigt värre! :yoparty

Kör med 600x2000 typ hymo-bord. Det bästa jag skaffat till garaget tror jag. Skönt att alltid ha grejjerna i rätt höjd. Sen har jag satt hjul under mitt, så när man är klar med hojen så rullar man bord med hoj och allt åt sidan och kommer då åt golvet!

Kör inte med sån där klämma, utan med ett vanligt depåstöd. Stadigt, samt fint om man vill plocka bort ett hjul eller dyl.

Ja som sagt ett kraftigt hjulstöd är guld! Då slipper man depåstöd och skit när man ska byta olja :)
Skönt med kundcyklar utan bobiner
Några öglor för spännband på sidorna, och en domkraft med träkloss på grenröret så kan man även demontera gaffeln

Några lager Gladpack funkar fint för det:tummenupp

Har inte alla en lyft? :confused: :tuttar

Glöm inte att julstäda :7peta

Jag har samma modell av lyft, den är helt ok. Det som suger är det medskickade stödet.

*/ ?>
Nyheter
Stor invigning på Sulas MC

Efter att Sulas MC bestämde...

Nyheter från Wunderlich

Wunderlich är ett företag i...

Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Back