Ultraljudstvätt??

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Tjena hej,

Är det någon som har en ultraljudstvätt och vet hur man använder den till att tvätta förgasare. Jag skulle tydligen behöva tvätt min, enligt killen som bänkade den i januari. Han trodde att den kunde vara tilltäppt i några luftkanaler eftersom den gick för fett i övergången mellan mellan- och högfartregistret (eller något sånt) ....så pass att den nästan kväver hojen.

har ingen men den vibbrerar bort smutsen som inte lösnings medel kan få bort.
hör med en lasbils verkstad så kanske du kan få hjälp dom brukar tvätta spridare i sån tvätt

Ha ha. Synd att du inte bor i stockholm. På jobbet mitt i hornsberg rengör vi material till en fyllningslina, där det fylls medicin. :P... Vet inte om de apparater vi har finns i kommersiellt bruk direkt. Men jag kan säga direkt; ett REJÄLT rengörningsmedel samt en bra borste bör göra samma jobb. Ultraljudsbad tar bort (vad jag har förstått av att jobba där) mikroskopiska partiklar.
Hoppas det ordnar sig för dig :)... Ha det<!

. ett REJÄLT rengörningsmedel samt en bra borste bör göra samma jobb. Ultraljudsbad tar bort (vad jag har förstått av att jobba där) mikroskopiska partiklar.
Hoppas det ordnar sig för dig :)... Ha det<!

Ja det är just det att de är mikroskopiska partiklar som ska bort.

Ja det är just det att de är mikroskopiska partiklar som ska bort.

Tror knappast att några mikroskopiska partiklar skulle göra någon inverkan på en förknasare möjligen lite större partiklar samt avlagringar.

Du kan köpa en ultraljudstvätt relativt billigt ca 700kr.
Men då måste du skruva ner bryggan misstänker jag.
Då de ej rymmer värst mycket.
Iof så e du ju tvungen till det ändå om det skall bli ett bra resultat.

Deras effiktivitet vet jag inget om men de sköter nog jobbet.
Är även bra till att göra rent smycken o piercing prylar med.

Om du ej får tag på någon så kanske jag kan prata snällt med folk som har tillgång till en redig ULtvätt alá industri.

Vitsen med ultraljud är att det blir rent (om man har ett bra rengöringsmedel typ alkaliskt med vatten eller lösningsmedel) på ställen där man inte kommer åt med en borste, t.ex. trånga kanaler å så
vi har en på jobbet men jag vill nog inte lägga ner en förgasare i den eftersom den används för lite renare grejor
hur stora grejor har du?

Pnutz Enterprises tar gärna å ultraljudstvättar dina förgasare.jag håller till i sandviken.ring mig på 0736184718 om det är intressant.obs efter kl12 jobbar natt
mvh Peter

Pnutz Enterprises tar gärna å ultraljudstvättar dina förgasare.jag håller till i sandviken.ring mig på 0736184718 om det är intressant.obs efter kl12 jobbar natt
mvh Peter

Hej,

Jag hade redan lämnat min förgasare till Ove´s för tvätt när du skrev det här inlägget. Tack för erbjudandet ändå. :)

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!