Ultimate fighter finale, *Spoiler*

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Tjenare, eftersom det verkar finnas lite fightintresserade här så startar jag en tråd om Ultimate Fighter Season 4 Finale.

Matcher jag såg:

Thales Leites - Martin Kampmann.

Dansken Kampmann gör verkligen en jätteprestation när han dominerar Leites i de två sista ronderna. Dessutom så var Martin nästan uträknad på alla spelsajter. Kul med en skandinav som klarar sig bra! :tummenupp

Pete Sell - Scott Smith

Fyfan vilken match, helt klart kvällens bästa! Båda två visar prov på en kämparvilja som är svår att matcha. Kramas och High-fivar under matchen för att sedan fortsätta fightas. Och vilken avslutning sen! :yoparty

weirdfinish.gif

Din Thomas - Rich Clementi.

Trodde faktiskt Rick skulle ta den här matchen, men här visade Thomas hur jäkla grymm han är i sin egen viktklass. Härlig standup av Din. Rich gav upp i slutet och Din ströp ut honom. Härlig prestation av Din Thomas :tummenupp

Lutter - Coté

Lutter gör det han gör bäst, inte mycket drama här. Coté verkar helt borta när det går till backen. Lutter vinner med Armbar i rond 1.

Serra - Lytle

Vilken besvikelse, hela matchen gick ut på att Serra försökte ta ner Lytle medan Lytle slog Serra i revbenen. Serra tog ett konstigt Split Decision med 2 domare för Serra med 30-27 och en för Lytle med 30-27. :va

Diskutera!

Tyckte inte att Matt Serra var värd den segern!Lyttle slog ju lite iallafall..Fattar inte hur domarna räknar ibland!Pinsamt!

Sell mot Smith var den fräckaste avslutning jag sett någonsin. Serra vann, det ville jag men så där? nja.

Mycket synd att Bisping inte fick Visum i tid, hade velat se honom svinga loss.

Quest skrev:
2607683 Sell mot Smith var den fräckaste avslutning jag sett någonsin. Serra vann, det ville jag men så där? nja.

Mycket synd att Bisping inte fick Visum i tid, hade velat se honom svinga loss.
Ville också att Serra skulle vinna, men jag var grymmt besviken på matchen. Serra borde lägga ner mer tid på vanlig brottning, BJJ:n har han ju redan.

Han ger en bra beskrivning på varför han tror att det blev som det blev här:

http://www.ufc.com/index.cfm?fa=MultiMedia.Detail&gid=3764

SuckiSucki skrev:
2607662 Tyckte inte att Matt Serra var värd den segern!Lyttle slog ju lite iallafall..Fattar inte hur domarna räknar ibland!Pinsamt!
Ingen av dem gjorde ju någon större skada på den andre, men Serra styrde och ställde i ringen. Ring generalship (heter uppenbarligen så) är en av domarkriterierna.

Last edited:
stoffer skrev:
2608964 Ville också att Serra skulle vinna, men jag var grymmt besviken på matchen. Serra borde lägga ner mer tid på vanlig brottning, BJJ:n har han ju redan.

Han ger en bra beskrivning på varför han tror att det blev som det blev här:

http://www.ufc.com/index.cfm?fa=MultiMedia.Detail&gid=3764

Ingen av dem gjorde ju någon större skada på den andre, men Serra styrde och ställde i ringen. Ring generalship (heter uppenbarligen så) är en av domarkriterierna.

Vad tror du om kvällens matcher då? Jag vill se GSP vinna i alla fall. Och om Monson lyckas straffa Tim så skulle det bara vara bra

(först och främst inte meningen att vara någon moraltant eller så, känner bara för att skriva om en incident)

jag har inget emot kampsporter m.m och tycker det är löjligt att (förra) regeringen förbjuda dessa så fort man tjänar pengar på det (eller liknande, inte så insatt i det).
men i förra helgen så checkade jag K1 på eurosport, och det var ganska underhållande som vanligt, och t.o.m farsan blev lite intresserad (det händer inte ofta haha)

men så mitt i en match mellan en "liten" japan och en större så börjar dom "kramas" ända till den större får in ett slag i sidan på den mindre, som då kontrar med den klockrenaste knäningen jag någonsin sett, rakt i skallen på den större och trillar bakåt direkt och blir liggandes ett bra tag - helt plötsligt började jag må lite smått illa faktiskt - ljudet och synen av hur det hårda knäet slår med stor kraft rakt in i övre delen/mellan näsan och pannan får mig att "känna smärtan" mer eller mindre - och farsan vart ju inte så impad längre haha.

boxning mot varandra och sparkar mot benen och t.o.m. mot huvudet har jag tidigare sett ofta grasiösa och inte så farliga... men den knäningen kändes som det var två meter på fel sida av gränsen för att vara en "moralisk" fight...

Så den stora smockar till den lilla i revbenen som kontrar med att knäa den stora. Det är ju David vs Goliath ju!

Kolla bara in matcherna med "Giant" Silva! Killen väger ~180kg och är 220cm lång!

Muaythai-knän i huvudet är effektiva som få :) Ta och titta lite PrideFC om du vill bli illamående. Ta å kolla nån highlight med Wanderlei Silva eller Fedor Emelianenko. Stenhårda snubbar =)

Jag kollade på Fighter-serien ett tag innan men tröttnade lite efter första säsongen. Klart grymma snubbar som är med

Wanderlei silva Vs Quinton Jackson ska du se om du vill se lite knäningar!

Ett knä i hakan är mycket mindre farligt än proffsboxning. I boxning blir du slagen i huvet hårt om och om igen. I K1 (här menar jag MMA varianten) UFC m.m så får du bara en hård smäll sen är det slut. Hjärnskador existerar inte i MMA folk som sluitar har oftast dåliga leder eller så är dom helt enkelt 40+ och har fickorna fulla med pengar.

Last edited:
Quest skrev:
2617307 Vad tror du om kvällens matcher då? Jag vill se GSP vinna i alla fall. Och om Monson lyckas straffa Tim så skulle det bara vara bra
Resultatet GSP-Hughes blev som jag väntat mig efter att ha sett Penn-Hughes. GSP är verkligen ruggigt bra.

Sylvia - Monson var ungefär den tråkigaste matchen som har sänts, mycket lik Serra-Lytle, men det som var illa var ju att MFS-hörnan sa till Sylvia att fortsätta som han gjorde. Iofs säkrar det ju segern för honom, men han blir ju knappast mer populär.

Ta in Barnett, Mirko, Stora Nog eller Alexander Emelianenko till UFC så det blir lite kvalite i tungvikten.

Skrattade lite när Sylvia benämnde Monson som den bästa grapplern i tungviktsklassen. Fyfan.

Werzion skrev:
2617368men den knäningen kändes som det var två meter på fel sida av gränsen för att vara en "moralisk" fight...

Jag förstår helt klart hur du tänker, men jag vill försöka ge min syn på saken. För mig så är det en moralisk fight om båda deltagarna tävlar på samma villkor, under samma regler, och båda är medvetna om vad man får göra och inte.

Jag tycker det är mycket mindre moraliskt att släppa upp vissa "resande boxare" i ringen för att få till en titelmatch vid nån invigning än att låta två stycken boxare boxas om båda tränar tekniker för att knäa varandra och försvara sig mot knän.

Last edited:
Mr EmCom skrev:
2619391 http://www.youtube.com/watch?v=79bbfQ0TizE

detta är lite klipp i UFC, dock måste man logga in (och vara 18) för att kunna se den.. brutalt!

Pride FC, inte UFC :mattias

Förjäkla bra highlight iaf! :tummenupp

Jag är lite ordmärkare minsann, sorry :rolleyes:

lorkan skrev:
2619472 Vet någon vad som hände med killen som blir kastad precis där filmen slutar?
Jadå, det var Fedor Emelianenko, antagligen den bästa mixkampsportaren i världen som blev suplexad på huvudet sitt. Han vann matchen strax därefter med en kimura. :banana

Suplexen från två vinklar: http://www.youtube.com/watch?v=Umaj-A8uDJE

Hela matchen: http://www.youtube.com/watch?v=ekdiwcsvY_0

Last edited:
stoffer skrev:
Jag förstår helt klart hur du tänker, men jag vill försöka ge min syn på saken. För mig så är det en moralisk fight om båda deltagarna tävlar på samma villkor, under samma regler, och båda är medvetna om vad man får göra och inte.

Jag tycker det är mycket mindre moraliskt att släppa upp vissa "resande boxare" i ringen för att få till en titelmatch vid nån invigning än att låta två stycken boxare boxas om båda tränar tekniker för att knäa varandra och försvara sig mot knän.

Håller med dig. Individerna som sysslar med detta är ju vuxna män (och kvinnor?) som om inte har, iallafall borde ha, tänkt över situationen och möjliga konsekvenser.

(lite OT)
kan dock ändå inte låta bli att tänka på att det finns idioter som misshandlar (mer eller mindre) oskyldiga och ibland filmar det och stolt visar upp det när jag såg den knäningen.

Werzion skrev:
2619533(lite OT)
kan dock ändå inte låta bli att tänka på att det finns idioter som misshandlar (mer eller mindre) oskyldiga och ibland filmar det och stolt visar upp det när jag såg den knäningen.

Jag vet, sånt är riktigt äckligt.

Kan ju trösta dig med att den mest kända misshandeln som blev filmad (double jam?) faktiskt var fotbollsspelare som fotbollssparkade några oskyldiga pojkar, hade inte så mycket med kampsport att göra.

ANg GSP's vinst så flög jag i taket när han vann. Helt underbart. Och han gjorde det på det bästa sätt som gick.

Sylvia...jag kommer att tänka på ett citat från filmen Waiting: Yeah! You're the coolest fuckin' guy at Shenaniganz! WHOOO! That's like being the smartest kid with Down syndrome!

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show