Ui i Abruzzo?

Inte precis första gången den här debatten dyker upp och som tidigare lär ni som tycker olika knappast övertyga varandra med invektiv eller pajkastning.

Men åter till grundfrågan om Abruzzo:
Skulle det det i så fall vara Harms som skall åka 250?

Rene har visserligen gjort bra i från sig på den TMP-sponsrade superbiken men med den kroppshyddan den mannen numera har går väl en 250 av på mitten om han sätter sig på den.

Någon som vet vilken dansk som är aktuell?
 
Nyteknik skrev:
Du menar att jag borde vara lite snällare mot Johan? Kanske det.

Precis, lite ödmjukhet. Ta en minut och reflektera över det här. Jag skulle ju helst se Stiggy överst på pallen också. Det skulle ge RR i Sverige ett rejält uppsving = mer sponsorer och uppmärksamhet åt riktiga klasser istället för 4takt.

Bräck och Wierd....hem är ju i toppen och är svenskar så det är ju inte omöjligt.

Vi har ju en del förare som är proffs och har kört utomlands "på riktigt": Linden, Cralle, Palle och så...... Men de är ju inte i GP ens men gör ändå bra prestationer (Linden är iof ex. kung )
 
Lord Melchet skrev:
Inte precis första gången den här debatten dyker upp och som tidigare lär ni som tycker olika knappast övertyga varandra med invektiv eller pajkastning.

Men åter till grundfrågan om Abruzzo:
Skulle det det i så fall vara Harms som skall åka 250?

Rene har visserligen gjort bra i från sig på den TMP-sponsrade superbiken men med den kroppshyddan den mannen numera har går väl en 250 av på mitten om han sätter sig på den.

Någon som vet vilken dansk som är aktuell?

”Invektiv” - det var första gången jag var tvungen att ta fram ordboken för att förstå ett inlägg på sporthoj.com! :tummenupp

Rene Prang har sett stor ut på en Aprilia Mille. Om den inte går av på mitten lär han slipa både armbågar och röv på en 250; J-P Ruggia upp i dagen. Det var nu inte meningen att klanka på Rene...
 
Nyteknik skrev:
Då har du och jag olika syn på vad Stigefelt gör i GP. För mig är han en representant för Sverige och jag vill därför att han gör bra ifrån sig. Precis som när Staffan Strand, Kajsa Bergqvist och Christian Ohlsson tävlar. Skulle dessa tre placera sig i den nedra delen av hälften tänker jag inte: "Ja, ja, de har i alla fall kämpat bra som nått så långt som till VM.". Likadant är det med fotbollslandslaget och Stigefelt. Jag betraktar honom inte som "en vanlig kille som gör så gott han kan" utan som en professionell representant för Sverige som tävlar om segern. Om han inte har eller ges förutsättningar att tävla om segern tycker jag bara det är beklämmande att läsa om alla problem. Vore det inte roligare att se honom vinna eller i alla fall slåss om segern? Om detta kräver att kör någon nationell Superbikeserie eller Veidec Trophy - so be it.

Du menar att Stiggy representerar Sverige på samma sätt som ett landslag i fotboll/ishockey mfl representerar Sverige?
Han är inte utvald av någon landslagstränare att "representera Sverige" utan han har tagit sig dit han är på egen hand och med hjälp av Anderstorps småföretagare som ställer upp och sponsrar. De enda som har rätt att "kräva" något av Stiggy är just hans sponsorer och de verkar ju inte tycka att det är bortkastade pengar. Sen är det ju självklart att även jag vill att han ska göra resultat! Men jag ser mycket hellre att Stiggy eller vilken annan svensk som helst har en fast plats i VM och hamnar i den nedre delan av fältet än att vi inte har några svenskar i VM överhuvudtaget.
10:e plats i ett VM-fält är för mig större än att vinna en EM-deltävling.

Slutligen så håller jag med det som Lord Melchet skrev, det här är end of story för min del.
 
Nyteknik skrev:
”Invektiv” - det var första gången jag var tvungen att ta fram ordboken för att förstå ett inlägg på sporthoj.com! :tummenupp

Jag slog åxå upp det.

Invektiv= Förolämpande ord(syn. Skymford; smädelse)......typ enl SAOL
 
Lord Melchet skrev:
Men åter till grundfrågan om Abruzzo:
Skulle det det i så fall vara Harms som skall åka 250?

Rene har visserligen gjort bra i från sig på den TMP-sponsrade superbiken men med den kroppshyddan den mannen numera har går väl en 250 av på mitten om han sätter sig på den.

Någon som vet vilken dansk som är aktuell?

Det är Harms som nämnts.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top