Udda husdjur!

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Nån mer här som delar andra intresse än bara hoj o har udda husdjur?.
Förutom de vanliga kvalstern vi alla har i våra husrum he he.
Undrar om jag har de mest udda husdjuren på sporthoj.com,nere i källar lokalen finns ett antal terrarium med lite diverse ormar,en alligator snapper sköldpadda(måttligt rolig nu när den är stor som en näve o vill gärna göra lite motstånd o huggas när den ska förflyttas) i övrigt så käkar den hela möss,kyckling ungar,fisk o kött.
3 fågelspindlar o nu till det mest udda husdjuren ha ha,1 st afrikansk jätte land snigel o 5 st thailänska landsniglar som oxå verkar bli ganska stora,åkte med hem från resan i Thailand he he.
Genom åren har man haft massor av udda djur o som mest kring 35 ormar,fick lite avkomma då o då oxå.
Måttligt roade var mor o far när det släpades hem giftormar,dock hade jag inte dem så länge o insåg att det var bättre o hålla sig till ogiftiga arter för där finns massor av vackra sådana.
Skorpionerna fick jag dock behålla även om de tjocksvansad skorpionerna är
bland världens giftigaste skorpion art.Några harmlösa kejsarskorpioner fanns oxå med som sällskap i rummet.Kackerlackor,mjölmask o syrsor odlades med.
Många har frågat sig varför man sysslar med så udda o endel giftiga arter,har
haft det sen barnsben o springa o sammla allt från gråsuggor ha ha o sen är det fascinerande djur o studera.Målen är alltid o försöka återskapa deras rätta miljö o få dem att trivas o som bonus få avkomma.

Last edited:
jag har haft ormar sedan 1997, giftormar sedan -98... fram tills 01 när jag var tvungen att avveckla allt för ett utlandsjobb..

men kommer att återuppta det igen nu när jag flyttar den 1 maj till en större lägenhet..

men denna gången blir det enbart TRÄDLEVANDE giftormar... skallerormar o cobror e tråkigt

Jag har en spindel just nu, den har byggt nät i mitt fönster. Måste ha slarvat med städningen sista veckorna.

Fast jag har inte sett den än... Tänkte att det skulle va synd att ta bort nätet innan man fått se vad det är för en liten krabat :)

Jag har haft en känguru. (När jag arbetade på en farm i Australien.)

De är inte lika snälla som de ser ut! :näsblod

Orm har jag med...med tillhörande musodling. :brinnerup

jag har 2 gröna leguaner.. kan tänkas att skänka dom till en kunnig person som har lite mer tid å plats över än vad jag har!!

en uppstoppad vit cobra och en skorpion (inramad) det funkar bra för mig. :)

Jag har haft apor. En krabbmakak och en rhesusapa. Jätteroliga som små, men ack vad agressiva när de blir könsmogna. :skrämd

exiteme skrev:
När jag skaffade min apa så var det tillåtet att äga apor. Det var dock inte tillåtet att importera dem.

Det stämmer nog,en kompis hade ett helt rum ombyggt till bur för ett par vit toftssilkesapor.Dock är jag lite osäker på det med import då på den tiden när det var lite mer fritt o ha apor hemme.Nånstans kom ju dessa apor ifrån o titt som tätt såg man annonser på text TV 4 o lila/gula tidningen.

jag har dammälgar...stora & agresiva!!!!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti