Udda frågor från en gröngöling

Man har ju ändå alltid vinylhandskar på sig när man byter olja, då slipper man bränna sig på den heta oljan också, och då kan man gräva runt friskt i byttan med oljan i :tummenupp

Tyvärr har inte den biltemauppsamlingsdunken någon stor öppning som man kan gräva runt med händerna genom, bara ett par små hål, lagom stora för att pluggen ska kunna ramla ner i oljan. :hihi

Last edited:
Jag har köpt någon 10l dunk för att hälla över gammal olja i eftersom det är billigare att lämna in sånna till sopstation än "dyra" spilldunkar. Då silar jag alltid oljan för att se om det blivit några spån eller skit i oljan.

hällde över i en annan genom en sil och på den vägen fick jag ur den :tummenupp

och självklart hade jag handskar =)

Jag har köpt någon 10l dunk för att hälla över gammal olja i eftersom det är billigare att lämna in sånna till sopstation än "dyra" spilldunkar. Då silar jag alltid oljan för att se om det blivit några spån eller skit i oljan.

Återanvänder gamla dunkar istället för att köpa nya utan innehåll...

Grejjer som man har med lägger man i ryggsäcken.
Hjälm/utrustning tas med.

Man kan ju ibland se att hjälmen är låst fast ihop med hojen med tex. en låskätting med hjälmen liggandes på marken. Jag har fått för mig att man en dag kommer ut och så har nån jävel pissat på hjälmen. Kanske bara nojjig. :crash

Nej inte alls... Jag hade för vana att hänga hjälmen upp och ned på ena styret vid kortare fikastopp. När jag kom ut till hojen en dag hade nån jävel antingen pissat i hjälmen eller tömt en drickaflaska i den. Än idag hoppas jag på det sistnämnda men befarar det första...

Sedan dess har jag alltid hjälmen under armen såvida inte jag jag ha den under ständig uppsikt.

Nej inte alls... Jag hade för vana att hänga hjälmen upp och ned på ena styret vid kortare fikastopp. När jag kom ut till hojen en dag hade nån jävel antingen pissat i hjälmen eller tömt en drickaflaska i den. Än idag hoppas jag på det sistnämnda men befarar det första...

Sedan dess har jag alltid hjälmen under armen såvida inte jag jag ha den under ständig uppsikt.

Nu blev jag ännu mer nojjig, blir att följa ditt exempel med hjälmen under armen framöver. :lol

Säkrast så... Nån jävel kan ju för sig att han har bättre användning för den än vad du har också... Inte så skoj upptäckt..

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra