Okej de här kanske inte är en “jag har ett fel” tråd, de är mera en “varför” tråd.
Jag har en Husqvarna SM610S med trimrör på som går hur bra som helst och startat lätt varje gång i alla väder.
Fast jag startar den ALLTID utan choke. Så fort man använder choke så beter sig startmotorn som om batteriet skulle börja ta slut. Tar man bort choke så snurrar startmotorn hur trevligt som helst och hojen startar på en gång.
Kan tillägga att hojen är rätt bestyckad, den hostar inte någonstans i registret. Och förgasaren är en Delorto om de är trottel eller flatside vet jag inte för jag vet inte vad de är för skilland på de två nämnda om de ens är någon skillnad
Jag undrar varför gör den på de viset när man drar in choken? Går den så fett så startmotorn inte orkar dra runt motorn?
Jag har en Husqvarna SM610S med trimrör på som går hur bra som helst och startat lätt varje gång i alla väder.
Fast jag startar den ALLTID utan choke. Så fort man använder choke så beter sig startmotorn som om batteriet skulle börja ta slut. Tar man bort choke så snurrar startmotorn hur trevligt som helst och hojen startar på en gång.
Kan tillägga att hojen är rätt bestyckad, den hostar inte någonstans i registret. Och förgasaren är en Delorto om de är trottel eller flatside vet jag inte för jag vet inte vad de är för skilland på de två nämnda om de ens är någon skillnad

Jag undrar varför gör den på de viset när man drar in choken? Går den så fett så startmotorn inte orkar dra runt motorn?
