Udda böter

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Det känns som om detta med att "bötfälla" folk börjar gå lite för långt :3freak

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=258453

Sen är det ett väldigt konstigt citat dom valde att publicera.

"(Polismannen) var mycket bekymrad över Josefines situation, och trodde att hon riskerade att bli ihjälknullad om man inte omedelbart ser över att Josefine får skydd och avlägsnas från området."
:va

FUBAR skrev:
Det känns som om detta med att "bötfälla" folk börjar gå lite för långt :3freak

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=258453

Sen är det ett väldigt konstigt citat dom valde att publicera.

"(Polismannen) var mycket bekymrad över Josefines situation, och trodde att hon riskerade att bli ihjälknullad om man inte omedelbart ser över att Josefine får skydd och avlägsnas från området."
:va

Låter jävligt mysko... Hemskt om det är sant. Bara jag eller är det här helt jävla felaktigt skrivet?
Josefine och hennes kompis Anna hade det jobbigt. Båda tjejerna hade en trasslig uppväxt, Josefine med några rymningar bakom sig och ingen vidare kontakt med sina skilda föräldrar.

Hmmm....... :va

Låter som allt är påhittat tycker ja! Eller så är den där tjejen dum i huvudet som går med på det i första hand, För det kan ju inte vara någon som tvingar henne att gå tillbaka till skolan, Det är väl bara att skita i att gå dit och sen är problemet lite löst!! Sen att hennes kompis går med på att ha sex med dom för att dom inte ska våldta henne, Det låter som att hennes kompis blir våldtagen istället då! eller?? :va

Last edited:
Låter skumt att en polis skulle uttrycka sig så? :confused:

Edit: Sen är det fördjävligt det som hänt med. Det där med att få böta, är det så överallt nuförtiden eller är det nåt lokalt fenomen?

Mögel skrev:

Låter som allt är påhittat tycker ja! Eller så är den där tjejen du i huvudet som går med på det i första hand, För det kan ju inte vara någon som tvingar henne att gå tillbaka till skolan, Det är väl bara att skita i att gå dit och sen är problemet lite löst!! Sen att hennes kompis går med på att ha sex med dom för att dom inte ska våldta henne, Det låter som att hennes kompis blir våldtagen istället då! eller?? :va
Rädsla kan påverka mycket, sen det i kombination med skamkänslor och press från samhället. Som barn är det inte lätt att säga ifrån.

Mögel skrev:

Låter som allt är påhittat tycker ja! Eller så är den där tjejen du i huvudet som går med på det i första hand, För det kan ju inte vara någon som tvingar henne att gå tillbaka till skolan, Det är väl bara att skita i att gå dit och sen är problemet lite löst!! Sen att hennes kompis går med på att ha sex med dom för att dom inte ska våldta henne, Det låter som att hennes kompis blir våldtagen istället då! eller?? :va
Låter lite konstigt, typ som en "historia". Fast jag utgår från att det är sant tills motsatsen bevisats. Tror att jag ska flytta lite längre ifrån Angered :gnissla

FUBAR skrev:
Låter lite konstigt, typ som en "historia". Fast jag utgår från att det är sant tills motsatsen bevisats. Tror att jag ska flytta lite längre ifrån Angered :gnissla

Vadå vart bor du? Jag bor oxå nära angered!! :banana

Orca69 skrev:
Rädsla kan påverka mycket, sen det i kombination med skamkänslor och press från samhället. Som barn är det inte lätt att säga ifrån.

Jo men om man är rädd borde man ju inte gå till skolan!! Sen att skylla på samhället är ute.. :tungan

Mögel skrev:
Jo men om man är rädd borde man ju inte gå till skolan!! Sen att skylla på samhället är ute.. :tungan
Skyller inte på samhället, men det är bara dumt att påstå att det inte spelar in.
Många som har varit mobbade har gått till skolan var dag trots vad dom fick gå igenom, flera löste det med självmord.

Rosell skrev:
Fotnot: namnen är fingerade

Japp, grabbarna heter Bengt , Anders och BO.... :rolleyes:

Tyvärr är just utpressning av den sorten vanligt förekommande i kriminella kretsar. Ungar lär sig av de vuxna......

Har en granngrabb som råkade ut för typen av utpressning. En i hans klass på gymnasiet bad honom att ta med ett paket till en annan bekant, han skulle ju ändå den vägen.... han levererade å dagen efter blev han uppträngd mot ett skåp i plugget. Du är skylldig oss 5000:- du har slarvat bort paketet....
det spelade ingen roll´vad han sa, så var det bara, betala eller stryk.
Slutade med inbrott i huset där hans föräldrar bor, sen nystades hela härvan upp med husransakan hos de han "visste" hade gjort det.

Namnen är fingerade...tjena.... :rolleyes:

Mögel skrev:
Vadå vart bor du? Jag bor oxå nära angered!! :banana

Stenungsund, ca 5 mil därifrån. När min dotter blir äldre så flyttar jag ut i skogen och då blir det "home toutering" :D

Orca69 skrev:
Skyller inte på samhället, men det är bara dumt att påstå att det inte spelar in.
Många som har varit mobbade har gått till skolan var dag trots vad dom fick gå igenom, flera löste det med självmord.

Jo men det är lite skillnad på att bli mobbad och att bli våldtagen, Men jag förstår vad du menar! Men det är inte samhällets fel det är lärarnas och föräldrarnas fel som inte tar sitt ansvar!!

FUBAR skrev:
Stenungsund, ca 5 mil därifrån. När min dotter blir äldre så flyttar jag ut i skogen och då blir det "home toutering" :D

MEN HALLÅ stenungsund ligger ju inte nära angered :gnissla
Sen flytta ut i skogen :va Det är ju nästan bara skog där!!!
Men jag älskar eran cross bana, Där har jag gjort många vurpor... :)

Jag ska oxå flytta ut i skogen hade jag tängt, Var och kollade på ett hus i stenungsund för ett tag sen, Men det blev alldeles för dyrt för mig... :( :mad:

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg