Ubåtsspöket väcks igen?

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Är det någon som tar detta på allvar? Även om det var en främmande u-båt vilka hot finns det egentligen att den skulle göra något annat än att iaktta och kanske kartlägga något. När jag växte upp i Norrland var skräcken stor för ryssen trots att det var så sent som under 80-talet. Hur sannolikt är det att t ex ryssarna skulle invadera Sverige idag? Tror länderna runt Sverige inser att det är bättre att leva i samförstånd. Alla tjänar mest på det utom möjligtvis försvars industrin. Sedan kommer man nog inte ifrån industri spionage och liknande.

En krönika från Aftonbladets politiske expert :rolleyes:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article12984978.ab

äh ryssen har alltid något skumt i bakfickan.

typ som gasledningen som dom drar genom östersjön, ryssarna har en båt som ligger utanför gotland och "hjälper till" med rördragandet,
signalspaning delux

Nej, det är ingen ubåt.

Nu ska vi se var fan la jag min hatt av tunn metall..

Det är väl knappast som om ryssen eller någon annan skulle dra sig från att åka på sightseeing hos oss med tanke på att det värsta de kan tänkas råka ut för är att Bildt twittrar om hur förolämpad han känner sig och att någon startar en FB-grupp som heter "Vi som ogillar ryska ubåtar i vår skärgård!"

Låt dom turista.
Bara dom inte har målat skrovet med kopparbaserad bottenfärg. Det kan de åka dit på.

Vi blir ju invaderade av asylsökande varenda dag utan att nån verkar bry sig, så vad gör ett par ubåtar längs kusten? De betalar ju åtminstone sin egen återresa när de fått ut det de ville ha, till skillnad från de andra.
Inte har jag hört talas om nån ubåtsvåldtäkt, eller bidragsubåt heller. Låt dom hållas.

Jag tror intresset från FM att träffa en nukleär ubåt med en sjunkbomb i stockholms skärgård är minimal :)

Var ute på provtur med den nysjösatta (s)Vinö. Hon är ju alltid lite läck första dagarna efter sjösättning. Så ute på Baggensfjärden var jag nere i maskin för att fixa länspumpen som strejkade. Då dök det aset för mig! :mad: Såg fiskar genom ventilerna.
Men tändkulor tål ju vatten, så Sefflen stånkade tappert vidare. Gick tom bättre med lite vatteninsprutning.

Nåväl, jag fick igång länspumparna och suggan bröt ytan vid Dalarö Skans. Inget att skriva om tycker jag :gnissla

visabild.php

Last edited:
Kan ju vara precis vad fan som helst det där, lite drivis, en lastpall och lite fantasi så har du en ubåt.

Var ute på provtur med den nysjösatta (s)Vinö. Är ju alltid lite läck första dagarna efter sjösättning. Så ute på baggensfjärden var jag nere i maskin för att fixa länspumpen som strejkade. Då dök det aset för mig! :mad: Såg fiskar genom ventilerna.
Men tändkulor tål ju vatten, så Sefflen stånkade tappert vidare. Gick tom bättre med lite vatteninsprutning.

Nåväl, jag fick igång länspumparna och suggan bröt ytan vid Dalarö Skans. Inget att skriva om tycker jag :gnissla

visabild.php

Men du Kapten Karlsson, du behöver ju inte vara rädd. Du kan ju besvara elden med skeppskanonen! :)
Sen är det ju bara att vinkla upp spjället på tändkulespisen, borra ner aktern och fuckyouburnouta kustcorvetten 'til kingdome come! :yoparty

Kan vi flyga jasplanen över andras territorium så ska väl vi kunna bjuda tillbaka på lite fina turistresor i skärgården.

Varför ta en bild?

Ta en båt åk ut till det här flytande UFOt och knacka på dörrn!

Hade varit kul.
Ännu bättre hade väl varit att dela ut lite vapen till alla öbor ute i våra skärgårdar och ge dem en halv mille per sänkt ubåt. ;)

Vi blir ju invaderade av asylsökande varenda dag utan att nån verkar bry sig, så vad gör ett par ubåtar längs kusten? De betalar ju åtminstone sin egen återresa när de fått ut det de ville ha, till skillnad från de andra.
Inte har jag hört talas om nån ubåtsvåldtäkt, eller bidragsubåt heller. Låt dom hållas.

Nej för Svenskar våldtar aldrig samt tar inte bidrag heller.:Bugar

Intelligensnivån är väldigt hög från din sida :klappar:klappar:klappar:klappar:klappar

kanske ett pr trick för försvaret ,, tyckte jag såg ngt om bantning ala 300 m

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...