TZRen bara dog

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Hoj
Crescent
Tja när jag var ute och övningskörde idag så dog min TZR och går inte att få igång. :4skrika Det var precis som om man hadde fått bensinstopp men bensin hadde jag ju i tanken så det är det inte. :confused: Jag funderar på om det är CDI boxen som spökar eftersom det inte är någon gnista på stiftet.
Jag har uppkörning om en vecka så jag måste få i gång den tills dess.

tzr snubben skrev:
2323390 Nix har redan kollat det
om det är cdi boxen så blir det inte billigt.. tyvärr...
bägarna inte för att värka dryg men asså, om han säger att han inte får nån gnista så spelar väll bensinen ingen störrre roll?

eller? :)

Mr EmCom skrev:
2323784 om det är cdi boxen så blir det inte billigt.. tyvärr...
bägarna inte för att värka dryg men asså, om han säger att han inte får nån gnista så spelar väll bensinen ingen störrre roll?

Tändstiftet och tändspolen kan det väll också vara fel på.. billigare än att köpa cdi .. Försök hitta nån snäll kille som äger en likadan för att hitta felet..

Mr EmCom skrev:
2323784 om det är cdi boxen så blir det inte billigt.. tyvärr...

Amen va faen. Så långt läste inte jag. :lol :hihi

Börja med att prova med annat stift, kolla så det inte är jordningsfel, kolla tändspolen. Det är väl det som är enklast (billigast iaf) att börja med.

Mordecaien skrev:
2329376 Börja med att prova med annat stift, kolla så det inte är jordningsfel, kolla tändspolen. Det är väl det som är enklast (billigast iaf) att börja med.
Stiftet är nytt och tändspolen är uppmätt och inga fel på dom.:huvet Så nu är det baracdi boxen kvar att kolla. Jag har uppkörning måndag så jag börjar få lite bråttom att htta felet nu

Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP