Tzr vs Nsr

Tzr_Holgerr

Mr_Rickard
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Säter
Hoj
Gammal Yamaha Tzr 125
Vilken av dom är snabbast, bäst acc, bäst väghålning osv?? Det är gammla moddelerna jag snackar om.
 
Tror de är NSR rätt självklart tzr:en är ju så pytteliten så det borde väll vara så....
 
Tzr_Holgerr skrev:
Borde inte TZR:en axa bättre om den e liten?
Vem vill ha en "pyggmemoppe med kick" när man kan få en mer fullfuxen 125cc med elstart och allt...?

NSR känns helt klart som det självklara valet för mig isf.
 
Anton_Ljunghusen skrev:
Finns en lång tråd!! Sök

Martin: Tvivlar på att NSR´en ens är större

NSR är faktiskt betydligt större, vad det än gäller. Ex, bromsar, gaffel, m.m. Också ser den ju större ut, eller har jag fel? :va
 
SolitudE skrev:
NSR är faktiskt betydligt större, vad det än gäller. Ex, bromsar, gaffel, m.m. Också ser den ju större ut, eller har jag fel? :va


Vet inte egentligen, bara sett nsr´en lite snabbt.. skillnaden är inte stor i vilket fall
 
Anton_Ljunghusen skrev:
Vet inte egentligen, bara sett nsr´en lite snabbt.. skillnaden är inte stor i vilket fall
tycker inte heller skillnaden är så stor.. NSR är ju bredare.. inte det fula mellanrummet mellan kåporna.. elstart är ett stort + och så har den lite mer kusar.. frågan är om det inte gämnar ut sig på TZRen.. har aldrig kört en ostrypt NSR så effektmässigt vet jag inte.. men TZR går riktigt fint!!.. tror NSR har svårt att slå det.
 
NSRén är ganska mycket bredare och jag tycker också det känns lite större hoj i helhet men att en argumentera om vilken hoj som är störst kvittar ju igentligen. Vad trådstartaren vill ha ut är nog vilken som går bäst och om det finns det en gammal tråd att läsa.
 
Anton_Ljunghusen skrev:
hehe.. jo då den är rätt.. *** censur.. :D
Men hade jag fått välja hade jag tatt NSR framför TZR faktiskt..
NSR har mycket skönare väghållning framförallt.. känns mer som en rejäl hoj att köra mot TZRen.. TZR är mer som min NS.. fast med lite kåpor på.. kan tänka mig att NSR2H och TZR är mer hoj att gämföra..
 
NSRen är ser större ut, bredare o.s.v. Men jag tycker att det är ganska plastig. Har bara kört en NSR 50m på en grusväg men det jag reagerade över var bromsarna, dom sög.
TZRen är jag halt klart mkt nöjd med, skön väghållning! Dessutom tycker jag TZRen är betydligt snyggare än NSRen!
 
Biifer skrev:
NSRen är ser större ut, bredare o.s.v. Men jag tycker att det är ganska plastig. Har bara kört en NSR 50m på en grusväg men det jag reagerade över var bromsarna, dom sög.
TZRen är jag halt klart mkt nöjd med, skön väghållning! Dessutom tycker jag TZRen är betydligt snyggare än NSRen!
vad som är intressant tror jag är vad vi tycker om väghållning, prestanda osv inte utseendet.. föresten tycker jag också bromsarna på NSR sög.. :3freak
 
Sen så har vi det här med priset också.

Folk verkar i allmänhet vilja ha ganska så mycket mer betalt för deras nsr:er än för tzr. Är det någon som vet vad dom här två modellerna kostade när dom kom ut?
 
TZRen axxar lite bättre, har lite lägre toppfart.
väghållningen är tillräckligt i båda, fotpinnar å skit som tar i. :arsele

gammla NSRens startmotor krånglar ofta, är dyr att laga. kul å springa igång? :rolleyes:
 
När jag hade en TZR och stod jämte en NSR var skillnaden stor.
NSR:en är mkt större.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top