TZR vs. NSR

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Växjö
Hoj
Yamaha TZR -99
Hej jag har ett dilemma...
Ska jag överge min TZR (Som för övrigt inte kommer kunna säljas så dyrt efter jag stylat den) och köpa en NSR -97 ? :confused:
Jag ve tinte riktigt vad jag ska göra?
Hittat en NSR -97 för 18500kr men behöver transportera ner den med på nåt sätt, Nån som vet hur jag kan göra det på smidigast och biligast sätt utan att köra upp Själv o hämta den? :va
 
RED_LiME skrev:
Hej jag har ett dilemma...
Ska jag överge min TZR (Som för övrigt inte kommer kunna säljas så dyrt efter jag stylat den) och köpa en NSR -97 ? :confused:
Jag ve tinte riktigt vad jag ska göra?
Hittat en NSR -97 för 18500kr men behöver transportera ner den med på nåt sätt, Nån som vet hur jag kan göra det på smidigast och biligast sätt utan att köra upp Själv o hämta den? :va


Jag tycker nog du ska köpa NSR:en om den är i fint skick.

Du skulle ju kunna åka upp med en släpkärra :tungan
 
Men det e lite surt för jag kan inte köra och kolla på den... Någon som varit i det läget?
 
RED_LiME skrev:
Hej jag har ett dilemma...
Ska jag överge min TZR (Som för övrigt inte kommer kunna säljas så dyrt efter jag stylat den) och köpa en NSR -97 ? :confused:
Jag ve tinte riktigt vad jag ska göra?
Hittat en NSR -97 för 18500kr men behöver transportera ner den med på nåt sätt, Nån som vet hur jag kan göra det på smidigast och biligast sätt utan att köra upp Själv o hämta den? :va
Nu vet jag inte hur länge du har kvar tills du blir 18
men är det inte bättre att investera 18500 i en större hoj?
P.S Är inte antalet skurna kolvar större på NSR än på TZR?
 
Hoj/pris, vilken vinner tror du? Du får klart mer hoj för pengarna om du har kvar henne..
 
Pungis skrev:
Hoj/pris, vilken vinner tror du? Du får klart mer hoj för pengarna om du har kvar henne..

Men borde man inte få tillbaka pengarna man lagt på NSR'n när man säljer den om 2 år?
Tänkte att man inte borde få tillbaka lika mkt pengar på TZR'n om man spenderar mkt pegnar på utseende och sådant, vilket jag får göra på min TZR.
Men med "ennesärren" är det ju bara att få hem den o sen köra?
 
Hur ska jag veta om den hojen bara är att köra?
Sålänge din hoj funkar bra och ser vettig ut behöver du inte lägga ut ett öre på den! NSRen är nyare, dvs du förlorar förmodligen mer pengar på den.
 
Pungis skrev:
Hur ska jag veta om den hojen bara är att köra?
Sålänge din hoj funkar bra och ser vettig ut behöver du inte lägga ut ett öre på den! NSRen är nyare, dvs du förlorar förmodligen mer pengar på den.

http://212.112.161.169/ad_pics_new/71/71934_obl_s.jpg

Lätt mc Honda NSR 125R -97, röd/svart/vit,
2700mil, däck och drivlina OK, 11kw, ca 120km/h,
går att få på ca 20kw med lätthet, går bra.

det e den iallafall... Jag dras mot den hela tiden.. men TZR håller ju bättre men det är massa småsaker jag msåte fixa på TZR'n o lacka o ha sej... Kommer bli en lååång vinter :P
 
Last edited:
Ähh om TZR:en går bra så e det inte så stor skillnad! Förutom att NSR känns mognare och stabilare på vägen... men det är ju en viss prisskillnad också!
 
KawaF3771 skrev:
Ähh om TZR:en går bra så e det inte så stor skillnad! Förutom att NSR känns mognare och stabilare på vägen... men det är ju en viss prisskillnad också!

Men den är rätt prisvärd?
Det är mkt roligare att ha en NSR för dom är MKT finare i formen, stabilare att köra och den är 10 år nyare.. Dras till den :P

Men vad skulle kunna vara det negativa med att köpa NSR'n ?
 
Conrad skrev:
Du har mindre pengar att köpa för när du blir 18. :)

Men jag kan sälja min TZR för 5000kr mer än vad jag köpte den för! Hittat köpare på den o hela sk*ten, och jag FICK 10 000kr i julas... det e hela ksotnaden, o sen har jag ju lite mer på banken, och får man inte tillbaka dom flesta pengarna sen när man säljer?
 
RED_LiME skrev:
Men jag kan sälja min TZR för 5000kr mer än vad jag köpte den för! Hittat köpare på den o hela sk*ten, och jag FICK 10 000kr i julas... det e hela ksotnaden, o sen har jag ju lite mer på banken, och får man inte tillbaka dom flesta pengarna sen när man säljer?

Jag behöver väll knappast säga att jag tycker du ska köpa en NSR...

Men... Är du 15 nu och har två säsonger framför dig tycker jag absolut du ska byta up dig :) , men har du bara en säsong kvar innan du får köra mellan...då...vetikatten... svårt val, då är det nog nästan bättre o spara pengarna till en ny hoj sen när du fyller 18... :va
 
MRX_Martin skrev:
Jag behöver väll knappast säga att jag tycker du ska köpa en NSR...

Men... Är du 15 nu och har två säsonger framför dig tycker jag absolut du ska byta up dig :) , men har du bara en säsong kvar innan du får köra mellan...då...vetikatten... svårt val, då är det nog nästan bättre o spara pengarna till en ny hoj sen när du fyller 18... :va

Jag är 16 nu o kommer ta körkortet när våren kommer. Har redan börjat p ådet o så. Och jag fyller år i Augusti så det blir ju 2 somrar man kör nu innan man är 18!
 
Jag själv har en Nsr från -99. Jag importerade den själv i februari i år (2003) och började övningsköra samma dag som jag fyllde år (15 mars) har sedan dess kört ca 900 mil strypt. I början var det ju kul som fan att köra strypt med.. Men du tröttnar (precis som alla 125:or förmodligen). Köpte för ett tag sedan ett trimsystem till den av märke figaroli. Har kört ca 50 mil med det och nu är det ju faktiskt kul (jag har bytat munstycke med, för att förebygga att den ska skära). Nu går den skit bra. Den accar som fan efter 8-9000 varv upp till rött. Den orkar varva ut nu med. Har utan problem varvat ur till rött i femman med sen i sexan tar det emot lite. Men det är inga problem. Under detta snart året jag har haft min Nsr som hade gått 1800mil när jag köpte den och nu 2800mil har jag haft absoulut INGA SOM HELST problem med. Jag har bytat slitdelar så som drev, kedja, tändstift och sånt som man måste byta. Men har aldrig behövt byta något annat. Så jag är klart nöjd. Är det något annat speciellt du undrar om NSR:en så fråga bara. Jag är iallafall Skit nöjd med min. :tummenupp
 
nåra saker som du ska fundera över, innan du ens funderar på å byta...

fråga 1: har du fullständig skyddsutrustning?
fråga 2: Har du pengar så du kan ta kortet?
fråga 3: Har du pengar så du kan försäkra, skatta, betala slitdelar och bensin?
fråga 4: om något går sönder vilken blir dyrast att laga?
fråga 5: NSRen har gått 2700mil, har den gått strypt hela tiden? Är kolven bytt?

Tips 1: utgå alltid ifrån att du kommer förlora istortsett allt du köper.
Tips 2: tänk på att om du köper NSRen så kommer allt bli dyrare, försäkring, skatt å reservdelskostnader.
Tips 3: Spara, Spara, Spara, Spara!!!! Det ÄR DYRT att ha Motorcykel... väldigt dyrt.
Tips 4: Skaffa ordentlig Skyddsutrustning... det är värt det.
 
Fluxir skrev:
nåra saker som du ska fundera över, innan du ens funderar på å byta...

fråga 1: har du fullständig skyddsutrustning?
fråga 2: Har du pengar så du kan ta kortet?
fråga 3: Har du pengar så du kan försäkra, skatta, betala slitdelar och bensin?
fråga 4: om något går sönder vilken blir dyrast att laga?
fråga 5: NSRen har gått 2700mil, har den gått strypt hela tiden? Är kolven bytt?

fråga 1: Jag har INTE fullständig skyddsutrustning...
Fråga 2: Jag har lagt undan 6000kr till resten av körkortet, håller på med teorin o har betalat böckerna och det.
Fråga 3: Om jag byter har jag cirka 8000kr över.
Fråga 4: Skulle tro att TZR'n är lite billigare ;)
Fråga 5: Inte en aning :P
 
*/ ?>
Nyheter
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Back
Top