tzr trimning

Hellberg

Ny medlem
Gick med
26 May 2004
Hoj
Aprilia rs 250
Det är så att min kompis har en yamaha tzr 98 som han skulle vilja trimma...
Han påstår att den är strypt i cylindern i överströmmarna så man måste köpa en ny...
Kan det stämma och vart kan man köpa cylindrar??

Hellberg skrev:
Han påstår att den är strypt i cylindern i överströmmarna så man måste köpa en ny...

det kan jag alldrig tro...TZR brukar ju vara strypta genom att den variabla avgasporten äv låst i samma läge...iaf den gammla modellen, den nya kan vara CDI strypt, men knappast måste man köpa ny cylinder..

Hellberg skrev:

Nja det stämmer med stor sannorlikhet inte. Jag tror på avgasporten som mannen ovan nämnde.

Nu är jag inte 100 men det skulle inte förvåna mig om en TZR från -98 är strypt i cdi:n.

Out_Spinner skrev:
Nu är jag inte 100 men det skulle inte förvåna mig om en TZR från -98 är strypt i cdi:n.

Enligt folket i tyskland som jag köpte min -99 från så finns det en elektronisk strypning på nya modellen ja :huvet

Dessutom verkar avgasröret OCH slutdämparen vara strypta, för hur förklarar ni annars att insatsen är fastsvetsad så man inte kan öppna slutdämparen? Går inte att se från ena sidan genom till andra sidan vilket betyder att det finns massa "gångar" för avgaserna att ta sej igenom innan dom kommer ut från slutburken.

Så avgasrör och elaktronisk strypning är de strypningar jag har på min iallafall.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...