TZR Tråden!

Biifer skrev:
Den tänder inte!
Måste kolla vad det som är fel! Antingen är det generatorn lr så är det CDI boxen! DYRT :eek:

Har du pillrat loss svänghjul å kollat bakom det?? ser det bra ut?? nåt som är löst?? något som tagit i svänghjulet???

Slänger in en bild på min TZR då bara för att störa lite i tråden

TZR-tiden va en tid man minns iaf. en lagom bra hoj va detmen dock så nöp den ett par gånger så efter andra gången så byttes den bort mot en KDX

oXydex skrev:
Slänger in en bild på min TZR då bara för att störa lite i tråden

TZR-tiden va en tid man minns iaf. en lagom bra hoj va detmen dock så nöp den ett par gånger så efter andra gången så byttes den bort mot en KDX

bild??? :hej

Poffer skrev:

Sorry my bad eller forumets bad iofs för de va kukigt att även när man lagt till bilden man vill ha så måste man "lägga till bilden"

aja nu då kanske

abj.jpg

abk.jpg

Bifogat

• abj.jpg
    abj.jpg
    65.1 KB · Visningar: 80
  • abk.jpg
    abk.jpg
    63.3 KB · Visningar: 69
Last edited:
Det går att ta en träbit och lägga på svänghjulet och slå med en hammare men det är inte så bra för grejerna..

Det är en liten grej man skruvar på där muttern brukar sitta! I den ska men sen jänga i en till skruv och på så sätt trycka ut svänghjulet! Går det att låna på en LOKAL verkstag? Jamenar det måste ju vara rätt storlek! TZR är ju ingen vanlig model!

Biifer skrev:
Det är en liten grej man skruvar på där muttern brukar sitta! I den ska men sen jänga i en till skruv och på så sätt trycka ut svänghjulet! Går det att låna på en LOKAL verkstag? Jamenar det måste ju vara rätt storlek! TZR är ju ingen vanlig model!

jag fick låna en på min lokala mcv.. .men han e iof lite udda.. jävligt schysst å skitbra å ha å göra me... det borde gå med vilken avdragare som hellst, ja tror inte det är nåt speciellt till just TZR...
men om du nu inte orkar cykla dit å låna/köpa så kan du ta någon till hjälp som drar i svänghjulet samtidigt osm du slår på axeln, dock ite att rekomendera då man kan böja axeln om man e lite för våldsam...

cRoC skrev:
Ta en bild!
Vad jag förstår så går det väl med en vanlig avdragare?
Här kommer bilden! Där muttern nu sitter ska man skruva dit en annan grej som man i sin tur skruvar i en till skruv i och på de sättet trycker ut Hoppas ni fattar :)

Bifogat

• 39JI0002.JPG
    39JI0002.JPG
    52 KB · Visningar: 91
Biifer skrev:
Här kommer bilden! Där muttern nu sitter ska man skruva dit en annan grej som man i sin tur skruvar i en till skruv i och på de sättet trycker ut Hoppas ni fattar :)
[/QUOTE]
'
ja vet hur d funkar... riktigt smidig liten mojäng..

Ahhh just typiskt att jag inte har några pengar just nu, men tack i alla fall. Måste köpa hjälm och helst kåpglas/backspeglar också :(

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman