Tzr!... sommar tripp.. :p

nicke skrev:
skära och skära....de är en risk man får ta,,, ne men de ska no gå bra... men kom ihåg att ha en riktig genomgång av hojen innan vi sticker iväg iallafall...

Hur många mil eller timmar går en landsvägs 125:a om man har en fräsch motor som precis e inkörd (ordentligt inkörd)?
Kan man få ut 200-300 mil eller e de omöjligt?

Du kan få ut flera tusen mil. KAN.
Solid snake: Vart utanför lund bor du? Tittar på hus i Löddeköping eller vad det heter, nåt att rekomendera? :)

Grädde skrev:
Hur många mil eller timmar går en landsvägs 125:a om man har en fräsch motor som precis e inkörd (ordentligt inkörd)?
Kan man få ut 200-300 mil eller e de omöjligt?

Vad menar du med att "få ut" 200-300 mil? Innan byte av kolv lr innan den skär? Jag har hittils bytt kolv ung. var 400:e mil, tycker inte man ska byta senare än så! Sköter du hojen så ska du förhoppningsvis inte vara med om att den skär. Min skar i somras, och då hade den gått 4000 mil utan några större problem...

AddE <TM> skrev:
va du på gr day 2 i sommras måntro?

Njae, till viss del :) Men då var det inte jag som var ägare av hojjen utan RGmaniac. Tror inte maniac var på gr day som anordnades senast när vädret var så bra, när det regnade vet jag inte.

nicke skrev:
tänkte att man kunde planera så att man "tar ett varv runt sverige" så att man kan "plocka" upp folk på vägen... skulle va skit skoj...

Norr om Luleå är jag ...kommer ni?!?! :D

ja bor utanför örebro! kan inte säga säkert att ja åker med hela vägen, men e fan på en bit!!! nån tur på 100mil lr så kan ja lätt dra...

va d nån som nämde festande?

Fluxir skrev:
ja bor utanför örebro! kan inte säga säkert att ja åker med hela vägen, men e fan på en bit!!! nån tur på 100mil lr så kan ja lätt dra...

va d nån som nämde festande?

Festa ska vi på kvällarna :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty

Esquina skrev:
Njae, till viss del :) Men då var det inte jag som var ägare av hojjen utan RGmaniac. Tror inte maniac var på gr day som anordnades senast när vädret var så bra, när det regnade vet jag inte.

åfan!... jo själv va man ju där båda gångerna å SATAN va blöta vi va när vi kom hem asså!!! men jävlar va d va värt'et ;)

Det kommer ju låta ut av bara h-vete när ett 10-tal 2 taktare viner för bi i full kareta på sveriges gator :P

AddE <TM> skrev:
åfan!... jo själv va man ju där båda gångerna å SATAN va blöta vi va när vi kom hem asså!!! men jävlar va d va värt'et ;)

Det kommer ju låta ut av bara h-vete när ett 10-tal 2 taktare viner för bi i full kareta på sveriges gator :P

haha, jo det kommer nog nästan kunna konkurrera med den lokala pensionärsföreningens symöten :rolleyes:

Poffer skrev:
Vad menar du med att "få ut" 200-300 mil? Innan byte av kolv lr innan den skär? Jag har hittils bytt kolv ung. var 400:e mil, tycker inte man ska byta senare än så! Sköter du hojen så ska du förhoppningsvis inte vara med om att den skär. Min skar i somras, och då hade den gått 4000 mil utan några större problem...

De va ungefär vad jag menade, innan man bör byta kolv.
Då har man en uppfattning om hur långt man vågar åka också :tummenupp
Frågan e vad gör man när man är 30 mil hemifrån och hojen ger upp :brinnerup

Förresten, räkna med mej så länge :) Bor bara en bit över han i Krisitanstad, men det ligger i Småland... Strömsnäsbruk heter d! Liten håla :P

Grädde skrev:
De va ungefär vad jag menade, innan man bör byta kolv.
Då har man en uppfattning om hur långt man vågar åka också :tummenupp
Frågan e vad gör man när man är 30 mil hemifrån och hojen ger upp :brinnerup

Det undrar jag med :va

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...