TZR Problem...

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Tjenix!
Nu har det hänt någonting mystiskt med min TZR! Jag var ute och körde, gasade på ganska bra! Varvade friskt! O allting fungerade perfa! Men när ja kom hem så ville den inte varva över 9000rpm! Den vill bara inte varva mer! (Går som vanligt på låga varv) Så, alla proffs! Va är det som kan vara fel! Jag tycker att det låter som typ insugdproblem lr avgasprotarna! Vad säger ni?

//Biifer

kolla stiftet! ja hade liknande problem me min....

FÅR man problem med hojen så kollar man de enklaste först. Det är ofta folk börjat tjata om avgasportar och tändinställningar när det i själva verket kan vara så enkelt som ett trasigt stift eller en svan i förgasaren :D

Ut óch skruva!

D e bara det att stiftet bara är helt nytt! Det har gått max 50km.

Kan inte riktigt förklara men den låter ju inte bra... Den orkar bara inte dra upp den i varv :(

Kom problemet helt plötsligt eller vart det sämre och sämre?
Kolla stiftet i alla fall!

Problemet kom helt utan förvarning! Ska åka och handla stift strax men det regnar så.... :(

Biifer skrev:
Problemet kom helt utan förvarning! Ska åka och handla stift strax men det regnar så.... :(
Ang. det där med stift som gått 5 mil. Jag inhandlade ett stift i somras, gick högst 2 mil. Sen ville inte hojen starta igen, tur nog hade jag köpt dubbel upplaga och testade att byta. Och visst var det stiftet som var trasigt. Så testa o byt du :)

Stift monterat! :) Den går mycket bättre! Fast jag har upptäckt att det skrammlar en del ifrån motorn! Så jag får riva hela kalaset i vinter!

Biifer skrev:
Stift monterat! :) Den går mycket bättre! Fast jag har upptäckt att det skrammlar en del ifrån motorn! Så jag får riva hela kalaset i vinter!
Var ute en sväng nu i det fina vädret och körde! Men så upptäcker jag att problemt är kvar! Så det var bara att börja skruva! När jag fått av tanken så upptäcker ja att en vajjer ifrån YPVS'en var av :( Men det går att korta vajjern, så nu efter maten ska den gå som den alltid gjort!

:hej :hej :hej

*/ ?>
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back