tzr ?? nått å ha?

Nockis

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2004
Hoj
Sym husky 125-99
tja undrar om TZR 125 från 93 är en bar hoj...ska ju åka å kolla på en såfdan snart..undra lite vad de går ostrypta och var strypningen sitter

Hm, vet inte vad det sitter för motor i -93an men dom är väldigt ovanliga. Har dykt upp 2-3st på blocket 2003. Dom ska tydligen gå väldigt bra med sina 31hk´s, är sketa snygga, men det där med reservdelar osv kan du ju gissa dig till :) Toppar ca 160-170. Strypningen borde vara den variabla avgasventilen som är i stängt läge. Dvs en kabel som klipps eller liknande. Men jag har hört att dessa har en tendens att rasa = dyrt. Fråga i 125cc-forumet nästa gång.

cRoC skrev:
Hm, vet inte vad det sitter för motor i -93an men dom är väldigt ovanliga. Har dykt upp 2-3st på blocket 2003. Dom ska tydligen gå väldigt bra med sina 31hk´s, är sketa snygga, men det där med reservdelar osv kan du ju gissa dig till :) Toppar ca 160-170. Strypningen borde vara den variabla avgasventilen som är i stängt läge. Dvs en kabel som klipps eller liknande. Men jag har hört att dessa har en tendens att rasa = dyrt. Fråga i 125cc-forumet nästa gång.

Eftersom det är en Yamaha och modellen är hyfsat vanlig i övriga Europa (har själv sett ett antal på semestrar) så bör det inte vara något problem. I stort sett alla reservdelar som jag har köpt har butiken varit tvungna att beställa från huvudlaget i utlandet (Holland?) så det borde ju inte ta längre tid för någon annan, hyfsat vanlig, Yamaha modell.
Som sagt, grymt snygga är dem i alla fall och inte direkt vanliga i Sverige.

Vastrix: Har du en 93a? Min lokala mc-handlare tar hem allt från Sverige till min hoj..
Ps, köra lite i sommar? Flyttar till Lund om knappt 3 veckor :fyllisar

cRoC skrev:
Vastrix: Har du en 93a? Min lokala mc-handlare tar hem allt från Sverige till min hoj..
Ps, köra lite i sommar? Flyttar till Lund om knappt 3 veckor :fyllisar

Nej, -90 är min från. Alltså butiken i Malmö (MC-huset) får delarna skickade till sig från Yamahas centrallager. Så har ialla fall jag fattat det, men jag kan ha fått fel för mig :va . Men det tar inte så lång tid, oftast under 1 vecka. Tydligen är Yamaha duktiga på reservdelar OCH att ta betalt för dem :mad:
Verkar kul, känns som att det är rätt många 125cc nissar som bor runt Malmö-Lund-Svedala så något borde det ju gå att dra ihop :tummenupp

Vastrix skrev:
Som sagt, grymt snygga är dem i alla fall och inte direkt vanliga i Sverige.

Va hör jag? :skrämd Är/var inte TZR:n vanlig i Sverige? När jag var 16 å körde 125:a var jag unik med min Cagiva Freccia C12R eftersom 95% körde just TZR...

NSR´n då? :confused:

P.S. Svara inte för mycket! Detta e ju trots allt inte 125 forumet... :hihi

Back