Tzr Fälgar.

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
Tjenare efter att ha rammlat med hojen, behöver jag nya fälgar, efter som dom är skrot tyvärr, ringde idag Yamaha centre o kollade vad nya skulle kosta, 7500 kr. puhh det är vad halva hojen kostade. så nu är jag ute efter ett par beg fram o bak fälgar till en Tzr 125cc -91, men grejen är att jag inte hittar några beg fälgar, har ringt o kollat hos en mc skrot som heter "sams" och dom hade till en tzr från -90. Men det är trumma bak, och vad jag har läst mig till från anndra trådar härifrån så passar då inte denna fälgen på min mc. så om ni har några anndra smarta lösningar så är ni välkomna att skriva dom här. eller om ni vet några anndra bra mc skrotar.

Eftersom jag inte vet hur man lägger upp bilder så la jag dom på en annan hemsida. bilder på fälgarna och mc´n efter att ha rammlat.

www.freewebs.com/fredrik_steen
Mvh /// Fredrik Steen

Last edited:
först ville jag bara utrycka min sorg i att du ramlade. :( .Hur gick det med dig i övrigt fäljarna såg inte så vackra ut.

7500kr är lite väl mycket ja.. :rolleyes: och det tycker jag inte du ska behöva ge.. du har förmodligen annat att lägga pengar på nu efter krashen.
Jag köpte min "nya" bakfälg hos Jannes MC i skillingaryd för 700kr.
Jannes har absolut störst sortiment och dom har förmodligen fäljar till din hoj. Hittar du nåt som dom inte har så är du duktig.

Vad jag vet om gamla fälgen från TZR med trumma är att den ska passa men du får bygga om lite. Det är ju några viktiga detaljer som att trumman inte får snurra och att du istället frår koppla bromsen så att den drar i en spak bak vid trumman .. ja du vet nog vad jag snackar om.

Lycka till nu!!.. inte kul att höra vad som hände. hoppas det inte blir dig allt för dyrt nu.

hm verkar itne så smart tycker jag att köpa trum fälj. orkar inte säjja varför men de fattar ni nog själva

Jo då de gick fint med mig, helt otroligt faktist, iaf sista gången jag kör över en refug (stavas?) i över 100km/h, Har ni något nr till Jannes MC i skillingaryd. Trumma tror jag blir för jobbigt att fixa med. Jo detta kommer bli DYRT. alla kåper är trasiga, alla fotpinnar är borta på vänster sida, och växel spaken är borta, hastigetsmätare m.m. allt är borta, liggger i skogen någonstans, så de kommer gå en hel del pengar tyvärr, tror nästan de är billigare att köpa en ny

Ta de lungt på vägarna

Mvh/// Fredrik Steen

Last edited:
Steen_Tzr skrev:
Jo då de gick fint med mig, helt otroligt faktist, iaf sista gången jag kör över en refug (stavas?) i över 100km/h, Har ni något nr till Jannes MC i skillingaryd. Trumma tror jag blir för jobbigt att fixa med. Jo detta kommer bli DYRT. alla kåper är trasiga, alla fotpinnar är borta på vänster sida, och växel spaken är borta, hastigetsmätare m.m. allt är borta, liggger i skogen någonstans, så de kommer gå en hel del pengar tyvärr, tror nästan de är billigare att köpa en ny

Ta de lungt på vägarna

Mvh/// Fredrik Steen
Jag skulle nog råda dig att köpa en hel TZR på skroten om du lyckas hitta någon. Dom är snabba på att demontera dom.

Jannes MC skrot
Tel 0370-71133

Där har du nummeret.. dom kan vara lite svåra att få tag på då dom har fullt upp hela tiden typ. Med det menar jag att dom kanske inte svarar på ett bra tag. Försök flera ggr ;)
Fråga även efter instrumentbräda och fotpinnar.. vem vet dom kanske har det också. :tomten

Nu ska jag säga nått här.

Du steen den ser ut som den är helt sne i ram och svingen, bara så du vet, kolla om den e rak innan du lägger pengar på den.

Kul om du har slängt ut flera tusen så går den inte genom besiktningen bara för att den e sne som fan. :3freak

Solid snake skrev:
Nu ska jag säga nått här.

Du steen den ser ut som den är helt sne i ram och svingen, bara så du vet, kolla om den e rak innan du lägger pengar på den.

Kul om du har slängt ut flera tusen så går den inte genom besiktningen bara för att den e sne som fan. :3freak
Mycket sant. On ramen har kommit till skada så kommer du aldrig mer få köra det fordonet. Svingen räknas dock inte in där så den kan du rikta om eller skaffa en ny. Min sving var också sne då jag skulle köpa fälg. Dom skulle ha 500kr för den inne på Jannes men jag fixade min sen på egen hand.. synd bara att den pajade igen. :4skrika

wieee :) :) :) har köpt 2 nya fälgar idag. gick på 2400 kr beg. helt okej. mycket bättre än 7500kr. angående ramen så är den inte sne. bara att den stod lite snett bara för att fälgen är paj. Nu är jag en lycklig människa, sammanlagt kanske allt bara går på runt 10000 kr om jag har tur :yoparty

Mvh/// Fredrik Steen

läste bara igenom tråden lite snabbt och jag såg ingenting om försäkring?steen_tzr kör du oförsäkrat eller? ifall du har den hel försäkrad kan du ta ut allt på försäkringen och bara betala försäkringspremien..

Steen_Tzr skrev:
wieee :) :) :) har köpt 2 nya fälgar idag. gick på 2400 kr beg. helt okej. mycket bättre än 7500kr. angående ramen så är den inte sne. bara att den stod lite snett bara för att fälgen är paj. Nu är jag en lycklig människa, sammanlagt kanske allt bara går på runt 10000 kr om jag har tur :yoparty

Mvh/// Fredrik Steen
Ang dom 10k så är det vad en hel hoj kostar.
http://www.blocket.se/view/3973733.htm?caller=jkl_s&l=0&c=1&city=0
http://www.blocket.se/view/3876049.htm?caller=jkl_s&l=0&c=1&city=0
http://www.blocket.se/view/3928992.htm?caller=jkl_s&l=0&c=1&city=0

Vad är det mer för delar du behöver inhandla föresten?.. nu har du fäljar.. kåpor?.. gick dom laga?. nåt mer som gick sönder?. instrumentbrädan?.. motor?.. framgafflar, vagga?.

Nisse Järnet skrev:
Gamla modellen iof.
Det är det sannerligen men det beror väl på vad man överväger. att lägga delar för 10k eller köpa en annan hoj.. slippa allt mekande.
Ska nog inte säga nåt då jag själv lagt snart 15 på min utan nån vurpa. :7peta

philsson skrev:
Vad är det mer för delar du behöver inhandla föresten?.. nu har du fäljar.. kåpor?.. gick dom laga?. nåt mer som gick sönder?. instrumentbrädan?.. motor?.. framgafflar, vagga?.

Det kommer lite bilder imån på det som behöver bytas, sitter o väntar på posten just nu. fälgarna borde komma på måndag :)

Steen_Tzr skrev:
Det kommer lite bilder imån på det som behöver bytas, sitter o väntar på posten just nu. fälgarna borde komma på måndag :)
Har du kollat upp än vad du landar på för pengar?. Tänkte på om det är värt att fortsätta satsa på hojen eller inte. vem vet.. om priset skulle sticka iväg.

Tja!
Tycker att du ska kolla upp mer noggrant om den blivit sned. Krachade med min NSR i 70km/h ut i ett potatisland. Den blev sned. Även om du inte märker det nu så kan det märkas sen. Folksam var liv rädda att ha en sne MC ute på vägarna så dom köpte den direkt.Har du kört halvförsäkrat?

Anders.Johansso skrev:
Tja!
Tycker att du ska kolla upp mer noggrant om den blivit sned. Krachade med min NSR i 70km/h ut i ett potatisland. Den blev sned. Även om du inte märker det nu så kan det märkas sen. Folksam var liv rädda att ha en sne MC ute på vägarna så dom köpte den direkt.Har du kört halvförsäkrat?

Hade trafikförsäkring tyvärr, hälper inte mig något

OM du skulle komma att behöva så har jag:

Gaffel
Sving
ram med papper

Det är en 125 TZR -90 ( skiva bak )

Att sälja.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...