Tzr 125, hackar kraftigt...

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Värnamo
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Hej!

Jag har nu bytt kolv och cylinder...håller på och kör in den...men nu är det så att den hackar otroligt mycket, det är lååånga hack :3freak, trodde först de var avgasporten men sen tog ja loss vajrarna och ställde den i öppet läge...

Den misständer på höga varv alltså och den är rätt död i botten nu när porten är helt öppen, men de kostiga är att den SKA ju varva ur men den gör inte de...har iofs inte testat att byta tändstift...testade att byta huvudmunstycket till 230 från 210...det var inte nån skillnad...

Nu är frågan är de tändningen elr är det nått annat tycker det verkar konstigt att det här händer nu precis när ja bytt kolv och nynikasilerad cylinder...

Vad är fel?
 
ut med dig och byt stift för böveln!!! du kan ju för sjutton inte köra med samma stift du hade i när motorn rasade!..
 
Varför bytte du från 230 munstycke till 210 :va

om den hackar så är blandningen för tunn!! (om det är förgasarrelaterat, kan ju givetvis finnas fler anledningar)
 
MattE. skrev:
Varför bytte du från 230 munstycke till 210 :va

om den hackar så är blandningen för tunn!! (om det är förgasarrelaterat, kan ju givetvis finnas fler anledningar)
Läs om läs rätt....från 210 till 230 skrev ja.....elr rättare sagt till 230 från 210....=)
 
Hade samma problem på min för en veckan sedan när jag körde in min nya kolv...
Jag bytte tändstift, så gick den bra ca 5 mil, därefter började den hacka igen.. Det visade sig att den fick för mycket bensin så att jag flyttade ner bränslenålen ett snäpp, sen så har det inte vatt några problem med det längre.
 
MattE. skrev:
Varför bytte du från 230 munstycke till 210 :va

om den hackar så är blandningen för tunn!! (om det är förgasarrelaterat, kan ju givetvis finnas fler anledningar)

Nehedu, det hackar om den är för fet!

Trådstartaren, byt stift, funkar inte det så blås ur förknasaren.
 
Sådär nu så har ja bytt stift...

Jag har testat att köra med öppen luftburk och med 230 munstycke...då gick de varva ur den på halvgas...alltså är inte tändningen nått fel på....

Jag satte på locket till luftburken och bytte tillbaka till 210 munstycket...
Efter detta hackade den mycket igen, sen så flyttade jag ner nålen till max och då kunnde man varva den itll 10´000-10´500rpm men man kan fortfarande inte varva ur den...kan detta bero på att den inte är inkörd elr ska ja byta ner till 200 munstycke och höjja upp nålen lite...?
 
frogge skrev:
suck köp riktiga grejer från början
hmm...menar du att ja ska köpa en aprilia........ja än så länge har jag nog bara läst 10-20 trådar om skurna Rs 125:or denna sommaren men men det kommer nog fler...:tummenupp
 
Solid snake skrev:
Hepp, då ljuger förmodligen kolvtillverkarna då.


ljuger å ljuger, dom överdriver gärna lite. har du en hoj som du vill ska gå bra så kan du gasa från början, vill du att den ska gå länge ska du mesa från början, men hur kul är det?

ja "körde in" min nya kolv 2mil ungefär... jag hade en TZR...
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top