Tysta ner yoshiblås till besiktning?

wachen

Överladdad och numera snusfri
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
ducati
Någon som har tips på att tysta ner ett yoschi 4-1 blås,har funderat på stålull men hur får man det isåfall att sitta kvar? Tips välkomnas .:)

Om du ska använda stålull tror jag inte du ska använda modell Svinto, utan sådana där stålbollar som är lite mer robusta än vanlig stålull. Finns i varje livsmedelsaffär och den antänds inte i första taget...

Ett tjuvknep som jag vet har gott igenom besiktningen är just stålull i pipan
sen ta två tre ståltrådar över utblåset och en slangklämma så att inte stålullen flyger ut när du gasar.

Lycka till:yoparty

Besiktade senast idag med extra ljuddämpning.

Diskbollar av grövre stålull som jag rullar in i hönsnät så att det stannar kvar. Funkar kanon! (Dessutom lätt att dra ur när man kommer hem) :tummenupp

Tjocka på med lite extra hönsnät mot utloppet på dämparen så att inte diskbollen börjar trilla i bitar, kan se lite kul ut med luciaglitter ur pipan.

Besiktade senast idag med extra ljuddämpning.

Diskbollar av grövre stålull som jag rullar in i hönsnät så att det stannar kvar. Funkar kanon! (Dessutom lätt att dra ur när man kommer hem) :tummenupp

Tjocka på med lite extra hönsnät mot utloppet på dämparen så att inte diskbollen börjar trilla i bitar, kan se lite kul ut med luciaglitter ur pipan.

Låter toppen det ska jag testa ,tackar..:tummenupp/wachen

Ett tjuvknep som jag vet har gott igenom besiktningen är just stålull i pipan
sen ta två tre ståltrådar över utblåset och en slangklämma så att inte stålullen flyger ut när du gasar.

Lycka till:yoparty

Ja det kan man testa tackar.:)/wachen

Last edited:
Låter toppen det ska jag testa ,tackar..:tummenupp/wachen

Ja det kan man testa tackar.:)/wachen

Med alltför synliga/provisoriska arrangemang för diskbollarna så kan besiktingsmännen bli lite sura. Så det bästa sättet att fixera de rostfria diskbollarna (vanlig stålull är inte lämpligt) tycker jag är:

Ta en plåtremsa på 1-1.5 dm, borra ett hål i ena änden samt bocka till en 90-graders fot i den andra. Stoppa in diskbollarna i dämparen. Skjut därefter in den L-formade plåtremsan i röret med foten först. Foten kommer nu att hålla tillbaks diskbollarna så att de inte blåser ut. Fäst sedan plåtremsan med en skruv och mutter i ändröret.

Nu ser det "fabriks" ut, diskbollarna syns ej och du behöver inte riskera gnäll för att du har provisoriska diskbollshinder av svetstrådar, slangklämmor och annat.

Last edited:
Till mina R77 fick jag insatser , de fungerar rätt ok.
Har inte provat med Svenskbilprovning

Vist inte lika tyst som original men närheten i vart fall.

Den såkallade svinto stålbollen. 12kr på clas ohlson samt finns på många livsmedelsaffärer.

19,90 för 6st på rusta

http://www.rusta.se/stalboll_6_pack_p80251332.html

Toppen tackar:tummenupp/wachen

Med alltför synliga/provisoriska arrangemang för diskbollarna så kan besiktingsmännen bli lite sura. Så det bästa sättet att fixera de rostfria diskbollarna (vanlig stålull är inte lämpligt) tycker jag är:

Ta en plåtremsa på 1-1.5 dm, borra ett hål i ena änden samt bocka till en 90-graders fot i den andra. Stoppa in diskbollarna i dämparen. Skjut därefter in den L-formade plåtremsan i röret med foten först. Foten kommer nu att hålla tillbaks diskbollarna så att de inte blåser ut. Fäst sedan plåtremsan med en skruv och mutter i ändröret.

Nu ser det "fabriks" ut, diskbollarna syns ej och du behöver inte riskera gnäll för att du har provisoriska diskbollshinder av svetstrådar, slangklämmor och annat.
Låter smart .Tackar:)/wachen

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey