Tysta ner yoshiblås till besiktning?

wachen

Överladdad och numera snusfri
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
ducati
Någon som har tips på att tysta ner ett yoschi 4-1 blås,har funderat på stålull men hur får man det isåfall att sitta kvar? Tips välkomnas .:)

Om du ska använda stålull tror jag inte du ska använda modell Svinto, utan sådana där stålbollar som är lite mer robusta än vanlig stålull. Finns i varje livsmedelsaffär och den antänds inte i första taget...

Ett tjuvknep som jag vet har gott igenom besiktningen är just stålull i pipan
sen ta två tre ståltrådar över utblåset och en slangklämma så att inte stålullen flyger ut när du gasar.

Lycka till:yoparty

Besiktade senast idag med extra ljuddämpning.

Diskbollar av grövre stålull som jag rullar in i hönsnät så att det stannar kvar. Funkar kanon! (Dessutom lätt att dra ur när man kommer hem) :tummenupp

Tjocka på med lite extra hönsnät mot utloppet på dämparen så att inte diskbollen börjar trilla i bitar, kan se lite kul ut med luciaglitter ur pipan.

Besiktade senast idag med extra ljuddämpning.

Diskbollar av grövre stålull som jag rullar in i hönsnät så att det stannar kvar. Funkar kanon! (Dessutom lätt att dra ur när man kommer hem) :tummenupp

Tjocka på med lite extra hönsnät mot utloppet på dämparen så att inte diskbollen börjar trilla i bitar, kan se lite kul ut med luciaglitter ur pipan.

Låter toppen det ska jag testa ,tackar..:tummenupp/wachen

Ett tjuvknep som jag vet har gott igenom besiktningen är just stålull i pipan
sen ta två tre ståltrådar över utblåset och en slangklämma så att inte stålullen flyger ut när du gasar.

Lycka till:yoparty

Ja det kan man testa tackar.:)/wachen

Last edited:
Låter toppen det ska jag testa ,tackar..:tummenupp/wachen

Ja det kan man testa tackar.:)/wachen

Med alltför synliga/provisoriska arrangemang för diskbollarna så kan besiktingsmännen bli lite sura. Så det bästa sättet att fixera de rostfria diskbollarna (vanlig stålull är inte lämpligt) tycker jag är:

Ta en plåtremsa på 1-1.5 dm, borra ett hål i ena änden samt bocka till en 90-graders fot i den andra. Stoppa in diskbollarna i dämparen. Skjut därefter in den L-formade plåtremsan i röret med foten först. Foten kommer nu att hålla tillbaks diskbollarna så att de inte blåser ut. Fäst sedan plåtremsan med en skruv och mutter i ändröret.

Nu ser det "fabriks" ut, diskbollarna syns ej och du behöver inte riskera gnäll för att du har provisoriska diskbollshinder av svetstrådar, slangklämmor och annat.

Last edited:
Till mina R77 fick jag insatser , de fungerar rätt ok.
Har inte provat med Svenskbilprovning

Vist inte lika tyst som original men närheten i vart fall.

Den såkallade svinto stålbollen. 12kr på clas ohlson samt finns på många livsmedelsaffärer.

19,90 för 6st på rusta

http://www.rusta.se/stalboll_6_pack_p80251332.html

Toppen tackar:tummenupp/wachen

Med alltför synliga/provisoriska arrangemang för diskbollarna så kan besiktingsmännen bli lite sura. Så det bästa sättet att fixera de rostfria diskbollarna (vanlig stålull är inte lämpligt) tycker jag är:

Ta en plåtremsa på 1-1.5 dm, borra ett hål i ena änden samt bocka till en 90-graders fot i den andra. Stoppa in diskbollarna i dämparen. Skjut därefter in den L-formade plåtremsan i röret med foten först. Foten kommer nu att hålla tillbaks diskbollarna så att de inte blåser ut. Fäst sedan plåtremsan med en skruv och mutter i ändröret.

Nu ser det "fabriks" ut, diskbollarna syns ej och du behöver inte riskera gnäll för att du har provisoriska diskbollshinder av svetstrådar, slangklämmor och annat.
Låter smart .Tackar:)/wachen

Last edited:
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back