Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Besiktade senast idag med extra ljuddämpning.
Diskbollar av grövre stålull som jag rullar in i hönsnät så att det stannar kvar. Funkar kanon! (Dessutom lätt att dra ur när man kommer hem)
Tjocka på med lite extra hönsnät mot utloppet på dämparen så att inte diskbollen börjar trilla i bitar, kan se lite kul ut med luciaglitter ur pipan.
Ett tjuvknep som jag vet har gott igenom besiktningen är just stålull i pipan
sen ta två tre ståltrådar över utblåset och en slangklämma så att inte stålullen flyger ut när du gasar.
Lycka till![]()
Låter toppen det ska jag testa ,tackar../wachen
Ja det kan man testa tackar./wachen
Den såkallade svinto stålbollen. 12kr på clas ohlson samt finns på många livsmedelsaffärer.
19,90 för 6st på rusta
http://www.rusta.se/stalboll_6_pack_p80251332.html
Låter smart .TackarMed alltför synliga/provisoriska arrangemang för diskbollarna så kan besiktingsmännen bli lite sura. Så det bästa sättet att fixera de rostfria diskbollarna (vanlig stålull är inte lämpligt) tycker jag är:
Ta en plåtremsa på 1-1.5 dm, borra ett hål i ena änden samt bocka till en 90-graders fot i den andra. Stoppa in diskbollarna i dämparen. Skjut därefter in den L-formade plåtremsan i röret med foten först. Foten kommer nu att hålla tillbaks diskbollarna så att de inte blåser ut. Fäst sedan plåtremsan med en skruv och mutter i ändröret.
Nu ser det "fabriks" ut, diskbollarna syns ej och du behöver inte riskera gnäll för att du har provisoriska diskbollshinder av svetstrådar, slangklämmor och annat.
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick
Foto: Bilprovningen Nu ä... |
|
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman, Transpo... |
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |
![]() |
Nationella Potthålsveckan 1-7 maj
Det är återigen dags för Na... |
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |