Tyst och bra 400GB disk?

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Har alltid varit nöjd med Hitachi. Är någon av dom andra bättre/tystare?

HITACHI DESKSTAR T7K500 400GB 7200RPM S-ATA/300 16MB
SAMSUNG SPINPOINT 400GB SATA/300 7200RPM 16MB
SEAGATE BARRACUDA 7200.10 400GB 7200RPM SATA/300 16MB
WESTERN DIGITAL CAVIAR SE16 400GB SATA/300 16MB

Har alltid varit nöjd med Hitachi. Är någon av dom andra bättre/tystare?

HITACHI DESKSTAR T7K500 400GB 7200RPM S-ATA/300 16MB
SAMSUNG SPINPOINT 400GB SATA/300 7200RPM 16MB
SEAGATE BARRACUDA 7200.10 400GB 7200RPM SATA/300 16MB
WESTERN DIGITAL CAVIAR SE16 400GB SATA/300 16MB

Jag köpte två Seagate Barracuda för en dryg vecka sedan och jag kan inte påstå att jag hör dem över huvud taget.

Seagate är kanon! Hör inte något av dom, kan dock bero på att scsi-diskarna låter som j-vla flygplan.

Jag har en T133 Spinpoint och den den funkar bra. Allt annat överrstar den iallafall. Men jag tror att du kan få fem års garanti på barracudorna och det är ju bra.

Jag har en Seagate Barracuda10 300 gig sata disk och den är jag nöjd med. Tystare(nästan ohörbara) än de gamla IBM diskarna jag haft som hitachi tillverkade. Dessutom inga problem med tappade cluster som IBM/hitachidiskarna gjorde.

Jag har 2st seagate 320gb 7200.10 sata diskar och är extremt nöjd. Har inte haft så tysta, snabba och stabila diskar tidigare. Kommer inte köpa något annat än seagate i framtiden. Ett plus är dessutom att det är 5 års garanti.
Har en polare som sitter på den tidigare versionen av den disken 7200.9, och han har 12st 250gb diskar. Han har haft dem i över 1 år och ingen har strulat någonsin.

Köp Seagate! :tummenupp

Har alltid gillat seagate men efter viss dålig erfarenhet av deras 80 gigare och en trasig 160 gigare (dock efter ca 3 år) så är jag lite mer skeptisk.

Samsung slår nog seagate i tystnad, och får i övrigt väldigt goda omdömen. Men om seagate har 5 års garanti är det lite svårslaget, men vad hjälper en ny disk om innehållet går förlorat.... :) däremot borde du nog kolla upp om den garantin gäller vanliga standarddiskar för det är oftast enterprise-diskar som har såna garantitider.

2853398 Har alltid gillat seagate men efter viss dålig erfarenhet av deras 80 gigare och en trasig 160 gigare (dock efter ca 3 år) så är jag lite mer skeptisk.

Samsung slår nog seagate i tystnad, och får i övrigt väldigt goda omdömen. Men om seagate har 5 års garanti är det lite svårslaget, men vad hjälper en ny disk om innehållet går förlorat.... :) däremot borde du nog kolla upp om den garantin gäller vanliga standarddiskar för det är oftast enterprise-diskar som har såna garantitider.
Seagate har 5års garanti på alla diskar som de säljer nu, iaf alla som jag och mina kompisar lyckats köpa. I första hand Seagate Barracuda.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg