Tyst i radion mellan kl.7-8

• Thread starter Thread starter KGK
  • Start date Start date

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Om det är tyst i radion på morgonen så beror det inte på att dom sprängt kaknästornet eller att din radio har gått sönder :tungan

I morgon kommer det att vara total radiotystnad i de kommersiella radiokanalerna mellan sju och åtta på morgonen. Adam och Gry och Titti, Gert och Roger kommer att vara knäpptysta i en timme. Och någon musik blir det inte heller.

Radiostationerna demonstrerar mot villkoren för kommersiell radio.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article6224393.ab

Smsa RADIO till 71200 för att skriva upp er på protestlistan mot kommunistradio :tummenupp

Jo de har lite rätt, koncessionsavgiften borde byta namn till "skatt för monoton och otroligt irriterande radio"

Då skulle SR också få betala.

Smsa RADIO till 71200 för att skriva upp er på protestlistan mot kommunistradio :tummenupp

Vilken är det man protesterar mot då? Är det mot RixFM så kommer jag skicka sms hela dagen bara för att bli av med Titti Svulst, aka världens mest irriterande honmänniska.

Vilken är det man protesterar mot då? Är det mot RixFM så kommer jag skicka sms hela dagen bara för att bli av med Titti Svulst, aka världens mest irriterande honmänniska.

:yoparty

...hon trycker på alla mina knappar samtidigt, jag formligen avskyr den människan, hon har fanimig inget eget att komma med, har en enormt irriterande röst och är så förbannat självgod och präktig...

Lite som en äldre Amy Diamond när jag tänker på't. :D

:yoparty

...hon trycker på alla mina knappar samtidigt, jag formligen avskyr den människan, hon har fanimig inget eget att komma med, har en enormt irriterande röst och är så förbannat självgod och präktig...

Lite som en äldre Amy Diamond när jag tänker på't. :D
Jeij! Det finns fler som jag! Trodde jag var helt ensam om att kräka när jag hör Titti Svulzt.
Min tro på mänskigheten har återupprättas :Bugar

Kommersiell radio är ju bara repetition av samma "hits" hela tiden. De har ju typ 10 låtar som går i loop hela dagen. Fortfarande är "hits" som Celine Dion med... ! Totala nötter som driver dessa radiokanaler. Jag gav upp kommersiell radio för länge sedan och nu för tiden är det bara SR som gäller, inte för att det är speciellt bra heller, men större variation på musiken iaf.

Nä det klart, bättre vi förbjuder kommersiell radio.. Kanske borde förbjuda kommersiell tv samtidigt, bara dokusopor å skit endå.. :tummenupp

Last edited:
Viss kommersiell radio är bra och ger en variation till tråk-P4-P3-P2-P1.

Inse.

Inte svensk reklamradio i alla fall.

Att det tystnar på svensk reklamradio förstår jag inte det positiva i för oss som redan hatade den, lyssnar folk på det de inte gillar? :confused:
SR är det enda som är bra med DDR-Sverige, i princip. :gnissla

Dagens radiotips är att SR Metropol kör 2 tim sammanhängande trance på fredagskvällar, 20-22 tror jag. Endast avbrutet av viktiga nyheter som inte innehåller Linda Rosing eller Bonde söker fru.

*/ ?>
Back