tyskimport

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Jag funderar lite på att i mån av ekonomi, att till våren importera en tysk Ducati 1000SS, men då jag har rätt dålig koll på det där med kostnader för bilåka, kostnader för inregistrering och vad man nu måste göra för att få hojen godkänd i Sverige så undrar jag vad det tillkommer kostnadsmässigt att hämta en hoj säg 100 mil enkel resa i Tyskland med bil och släpkärra, samt vad det innebär och kostar att registrera den i Sverige. Vidare undrar jag ifall ni som redan har importerat hojar fått provköra hos tyska handlare/privatpersoner, jag har hört blandade bud gällande detta.

/Arbetsflyktarn

zilog skrev:
Jag funderar lite på att i mån av ekonomi, att till våren importera en tysk Ducati 1000SS, men då jag har rätt dålig koll på det där med kostnader för bilåka, kostnader för inregistrering och vad man nu måste göra för att få hojen godkänd i Sverige så undrar jag vad det tillkommer kostnadsmässigt att hämta en hoj säg 100 mil enkel resa i Tyskland med bil och släpkärra, samt vad det innebär och kostar att registrera den i Sverige. Vidare undrar jag ifall ni som redan har importerat hojar fått provköra hos tyska handlare/privatpersoner, jag har hört blandade bud gällande detta.

/Arbetsflyktarn

Finns bra info kring detta.
Prova Sök
import
importera
osv osv

Hör av dig när det börjar närma sig.

Är sugen på att plocka hem en XBR500 eller nåt annat kul därifrån.

zilog skrev:

/Arbetsflyktarn

Kolla upp vad hojen skulle kosta hos firmor som har s.k parallellimport.

T ex www.rmconsult.se och www.mc-kompaniet.se Har köpt hojar från båda ställen, fungerar kanon, inga konstigheter alls och du slipper allt krångel med att frakta hem hojen själv och eve kostnader det innebär. :)

Tycker vi kan samordna en resa till våren! Jag ska själv kanske hämta en Zx6R till våren och det blir ju alltid billigare att vara några stycken.... Räkna med ca 2000:- för regestrering sedan tillkommer ju resan.

Har också funderat på att åka över plurret och införskaffa hoj. Just nu tillåter inte ekonomin det men till våren så kanske. Är ute efter en zx9r, cbr900 lr nått ditåt. Sätter också upp mig på listan för intresserade av en samresa dit för att kapa kostnaderna för resan.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN