Tyskar..

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Va ere med Tyskar och det Engelska språket?
Sitter och irrar en hel del på tyska Ebay och i min allmänna nyfikenhet så mailar jag ibland och ställer en massa frågor. Då jag inte kan Tyska så skriver jag på engelska.
När dom svarar så svarar dom till 98% på Tyska. Har man riktig otur så svarar dom med något som dom har kört och översatt genom Babelfish. Vilket kan låta så här:
if they do not put loose and we pfeilschen, it watch many people and I have a notion which are more dinger worth if them equal me a good offer to make, then the auction can do a fast ends has: -)) greet
Va?
Är dom så pass långsinta att dom vägrar lära sig engelska efter deras små missöden på 1900 talet eller har det blivit någon jävla principsak av det hela?:va

Sedan att de dubbar allt på filmer och tv i Tyskland lär inte göra dem lite bättre i engelska.

AxlySM skrev:
2487299 Ungefär så ja. Fransmän är ju än värre.. Värdelöst.:mad:
Fransmännen vill ju fortfarande att franska ska vara världsspråket. De strejkar fortfarande?

Last edited:
AxlySM skrev:
2487299 Ungefär så ja. Fransmän är ju än värre.. Värdelöst.:mad:

De kan ju iaf engelska, det e bara det att de inte vill prata det av principsak... eller ngt. Italienarna däremot, där kan vi snacka om dålig engelska.

Ivil skrev:
2487291 Va ere med Tyskar och det Engelska språket?
Sitter och irrar en hel del på tyska Ebay och i min allmänna nyfikenhet så mailar jag ibland och ställer en massa frågor. Då jag inte kan Tyska så skriver jag på engelska.
När dom svarar så svarar dom till 98% på Tyska. Har man riktig otur så svarar dom med något som dom har kört och översatt genom Babelfish. Vilket kan låta så här:
if they do not put loose and we pfeilschen, it watch many people and I have a notion which are more dinger worth if them equal me a good offer to make, then the auction can do a fast ends has: -)) greet
Va?
Är dom så pass långsinta att dom vägrar lära sig engelska efter deras små missöden på 1900 talet eller har det blivit någon jävla principsak av det hela?:va
tänk på oss trelleborgare, där går man i sin lugna ro och helt plötsligt hoppar någon ut framför en och skriker, wo finde ich ein mcdonalds (typ). varför måste varje tyskt ord skrikas ut. sen varför kör de så jävla dåligt???

-Rosen- skrev:
2487457 tänk på oss trelleborgare, där går man i sin lugna ro och helt plötsligt hoppar någon ut framför en och skriker, wo finde ich ein mcdonalds (typ). varför måste varje tyskt ord skrikas ut. sen varför kör de så jävla dåligt???

:fakta

Santo skrev:
2487399 De kan ju iaf engelska, det e bara det att de inte vill prata det av principsak... eller ngt. Italienarna däremot, där kan vi snacka om dålig engelska.

Italienarnas engelska kan jag bara hålla med om, att dom sen är ena jävlar på tyska, spanska och franska förstår jag dock inte..

ghandi skrev:
2487519 Italienarnas engelska kan jag bara hålla med om, att dom sen är ena jävlar på tyska, spanska och franska förstår jag dock inte..

Det allmänna dubbandet av all utländsk tv/film i dessa länder ställer väl till en del med framförallt engelskan anar jag. Om det är så att de kan andra språk bättre vet jag inget om egentligen:va , men det skulle väl kanske isåfall vara för att de lärt sig dessa av "egen vilja". Allt går ju lättare om man är motiverad.

Was ist los?!?!?! Jawohl!!
Wizard.gif

ghandi skrev:
2487519 Italienarnas engelska kan jag bara hålla med om, att dom sen är ena jävlar på tyska, spanska och franska förstår jag dock inte..

Spanska och franska är latinska språk precis som italienskan, inte alltför svårt att växla mellan dem antagligen. Tyska pratas i norra Italien så det är inte så konstigt att många italienare kan det.
Engelska funkar bara i Norden (förutom Finland), Holland, England och dess gamla kolonier (lite hårdraget).

-Rosen- skrev:
2487457 tänk på oss trelleborgare, där går man i sin lugna ro och helt plötsligt hoppar någon ut framför en och skriker, wo finde ich ein mcdonalds (typ). varför måste varje tyskt ord skrikas ut. sen varför kör de så jävla dåligt???

hahaha :D :D

Du ska vara glad att du förstår vad de säger iaf.

-Rosen- skrev:
2487894 mjo iofs, tur man var vaken på tyskan :rockbanan

Det är värre när någon hoppar fram och säger nåt man inte fattar. Men försöker bara slingra sig därifrån så fort som möjligt. :näsblod

Detta hände en kompis (:rolleyes: ) till mig och han frågade på engelska vad personen sa och fick ett obegripligt tyskengelskt svar tillbax. Det bara blev en massa meningslöst babbel där ingen förstod vad den andre sa.

Pyton skrev:
2487775 Spanska och franska är latinska språk precis som italienskan, inte alltför svårt att växla mellan dem antagligen. Tyska pratas i norra Italien så det är inte så konstigt att många italienare kan det.
Engelska funkar bara i Norden (förutom Finland), Holland, England och dess gamla kolonier (lite hårdraget).

Finnarna har väl ändå haft engelska i skolan i runt 10år nu om jag inte missminner mig. Vet att dom inte är helt 100 på engelska men har för mig att dom införde det som standard i skolan någon gång på 90 talet.

stoooffe skrev:
2487919 Det är värre när någon hoppar fram och säger nåt man inte fattar. Men försöker bara slingra sig därifrån så fort som möjligt. :näsblod

Detta hände en kompis (:rolleyes: ) till mig och han frågade på engelska vad personen sa och fick ett obegripligt tyskengelskt svar tillbax. Det bara blev en massa meningslöst babbel där ingen förstod vad den andre sa.
ich hablo njet german

:hihi

Var en handfull fransmän på krogen i helgen. Snacka om dålig engelska :död

crossniklas skrev:
2488165 Sen är det väl tyskarna som dubbar varenda film... :dummer

Tyskland Italien Frankrike dubbar ALLA filmer, skitskoj att se Roadhouse på italienska :)

Pyton skrev:
2487775 Spanska och franska är latinska språk precis som italienskan, inte alltför svårt att växla mellan dem antagligen. Tyska pratas i norra Italien så det är inte så konstigt att många italienare kan det.

Ehhh, franska och italienska är ju inte ens nära varandra, vare sig i uttal eller skrift. Som svensk tror jag du förstår mer Spanska än vad en italienare förstår franska bara för att det härstammar från samma grund (något som även vårt språk gör?)

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back