Tyskakunskaper bitte!

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
Behöver någon som kan förklara vad detta är på en motor:
Zwei Schrauben sind beim Ausbau vom Krümmer abgeriss

Vet att det är två skruvar som är trasiga men mer kan jag inte förstå trots babelfishöversättning...

Behöver någon som kan förklara vad detta är på en motor:
Zwei Schrauben sind beim Ausbau vom Krümmer abgeriss

Vet att det är två skruvar som är trasiga men mer kan jag inte förstå trots babelfishöversättning...

Min ytterst begränsade tyska säger ngt om 2 tradiga skruvar på grenröret... men mer vete fan. Ngn som kan mer?!

A va fan, jag var ju inte mkt till hjälp. Sorry!

2 skruvar trasiga på ingång ljuddämpare typ.
stod ungefär så när jag skulle köpa en ljuddämpare med gängsallad i.korrekt översättning hoppar jag.

Min ytterst begränsade tyska säger ngt om 2 tradiga skruvar på grenröret... men mer vete fan. Ngn som kan mer?!

A va fan, jag var ju inte mkt till hjälp. Sorry!

Jodå, det var nog alles det. Ligger å bjuder på en motor från Düskland. Har själv haft samma problem på min motor, tog två månader att lösa det då... Ser ut att vara på andra cylindern från vänster eller?

Bifogat

• 7d99_3.JPG
    7d99_3.JPG
    75.7 KB · Visningar: 72
Abgerissen betyder "slitits av, gått av". Har du tur så finns det lite kvar av pinnbultarna utan att det blivit gängsallad.

DEt ser helt klart ut som du har två avdragna pinbultar i blocket där på cylinder2 från vänster.
Kan gå att antingen svetsa dit något o dra ut den o går inte det så blir det o borra ut dom o sätta i insatsgängor.

DEt ser helt klart ut som du har två avdragna pinbultar i blocket där på cylinder2 från vänster.
Kan gå att antingen svetsa dit något o dra ut den o går inte det så blir det o borra ut dom o sätta i insatsgängor.

Japp, det är redan gjort på min nuvarande motor (utborrat+helicoil). Inget som hindrar köp då alltså! :tummenupp

Känner man nån inom tillverkningsindustrin, kan man be att få detta "bortgnistat" Man använder en "gnistmaskin" som med en kolstav under ständigt vattenflöde äter sig in i skruven. Sen petar man bara undan dom kvarvarande gängorna.

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back