Tysk importera Varadero 125:a -03

quadpunk

Flippad
Gick med
19 Aug 2006
Hoj
XT660X SM -11
Tjena alla mc åkare :)

Ja då var de dags att ta första klivet in i mc världen.
Jag har kollat på lite olika motorcyklar och valt att Varadero:n är den som passar mina behov av att kunna åka lång o snålt varje dag så nu har jag i alla fall tittat på en del olika och kommit fram till att det kanske skulle vara något att köpa en Tysk importerad av en kille som importerar lätta motorcyklar...

Då undrar jag:
1. Är de några problem att besikta dem när man avstrypt den, eller strypt den beroende på i vilket skick den nu är?
2. Måste den för att kunna besiktas och registreras, strypas eller avstrypas av Honda då eller?
3. Och sist men inte minst, om det är någon som vet vilken typ av strypning som brukar sitta på en Varadero när den kommer från tyskland i 80km/h skicket?

(Jag uppskattar svar trots att jag inte vet något om motorcykelns strypning ännu) / Tack :tummenupp

Tjena alla mc åkare :)

Ja då var de dags att ta första klivet in i mc världen.
Jag har kollat på lite olika motorcyklar och valt att Varadero:n är den som passar mina behov av att kunna åka lång o snålt varje dag så nu har jag i alla fall tittat på en del olika och kommit fram till att det kanske skulle vara något att köpa en Tysk importerad av en kille som importerar lätta motorcyklar...

Då undrar jag:
1. Är de några problem att besikta dem när man avstrypt den, eller strypt den beroende på i vilket skick den nu är?
2. Måste den för att kunna besiktas och registreras, strypas eller avstrypas av Honda då eller?
3. Och sist men inte minst, om det är någon som vet vilken typ av strypning som brukar sitta på en Varadero när den kommer från tyskland i 80km/h skicket?

(Jag uppskattar svar trots att jag inte vet något om motorcykelns strypning ännu) / Tack :tummenupp

Är inte TZR:en bra att åka på då?

Varaderon är en 4-t så hur menar du med att strypa av? Du kan väl byta till effektrör, men det blir inte så stor effektskillnad.

De andra frågrona lämnar jag till nånannan.

EDIT: Den är till och me 2 cylindrig va?

Last edited:
Men jag vill kunna köra lite offroad med, med alla kompisar som fortfarande kör moppe ;)

Dessutom, Ja, det är en 4-t och 2 cylindrig, men den gör 120 orginal o om den kommer från tyskland får den endast gå i 80 så då måste den ju vara strypt på ett eller annat sätt d.v.s om de är en av 80 hojjarna...

Men jag vill kunna köra lite offroad med, med alla kompisar som fortfarande kör moppe ;)

Dessutom, Ja, det är en 4-t och 2 cylindrig, men den gör 120 orginal o om den kommer från tyskland får den endast gå i 80 så då måste den ju vara strypt på ett eller annat sätt d.v.s om de är en av 80 hojjarna...

Jo, det är sant. Men jag skulle tro att det bara är en bricka i avgasröret eller nått sånt isåfall. Äre inte bättre att köpa en CRM eller liknande här i Sverige då, funkar bättre än Varadero att köra offroad med och väger desutom bara 120kg medans Varaderon väger 160kg..

Jo, det är sant. Men jag skulle tro att det bara är en bricka i avgasröret eller nått sånt isåfall. Äre inte bättre att köpa en CRM eller liknande här i Sverige då, funkar bättre än Varadero att köra offroad med och väger desutom bara 120kg medans Varaderon väger 160kg..

du missade att han ville ha låg bränsleförbrukning oxå..., och varaderon håller nog måttet rätt bra för det! och klarar lättare offroad, jag menar, det är väl varaderon (om än den större versionen) som kör genom öknen i Dakar Rallyt?!
och dem hojarna väger ju en del. Sen antar jag att killen säkert är lång dessutom, för varaderon är väl typ rätt hög om jag inte missminner mig.
Passar personer som är längre än 190 typ

edit: sitthöjd: 800mm !!
jämför med varader1000cc: 838 mm
jämfört med cbr: 776mm
ganska hör med andra ord

Last edited:
Jo, som sagt jag vill ju köra lite lättare offroad, typ skogsstigar o så men jag har också 4 mil till gymnasiet på 90väg så man vill inte ha en crm som drar 0.7 liter milen eller vad de nu drar... men stort tack för alla förslag hittills :tummenupp
PS jag är 189 lång

jag tror du har träffat rätt val iaf.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka