Tysk fartkamera

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Tjena!

Körde med en polares bil genom Tyskland i för några dagar sedan och brännde på lite väl bra på en 50-väg i Neu Brandenburg. Döm om min förvåning när det blixtrar till och jag inser att tyskarna också har fartkameror.

Som sagt så var det min polares farsas bil, inte min.

Vad tror ni kommer hända? Ingenting? Någon som har erfarenheter av detta?

kaZmur skrev:
Tjena!

Körde med en polares bil genom Tyskland i för några dagar sedan och brännde på lite väl bra på en 50-väg i Neu Brandenburg. Döm om min förvåning när det blixtrar till och jag inser att tyskarna också har fartkameror.

Som sagt så var det min polares farsas bil, inte min.

Vad tror ni kommer hända? Ingenting? Någon som har erfarenheter av detta?
Ingenting kommer att hända, förutsatt att inte bilen är tyskregistrerad. Sverige och Tyskland har inget samarbete för att driva in trafikböter från varandras medborgare (det har däremot de nordiska länderna, eller åtminstone Sverige, Finland och Norge).

sgtpepper skrev:
Ingenting kommer att hända, förutsatt att inte bilen är tyskregistrerad. Sverige och Tyskland har inget samarbete för att driva in trafikböter från varandras medborgare (det har däremot de nordiska länderna, eller åtminstone Sverige, Finland och Norge).
danmark också...

Men inte änns i norden kan de bötfälla någon om de inte kan identifiera personen, tror de blir svårt att hitta föraren om det är sonens kompis..

Härligt!
Hade det bara varit lite över hastighetsgränsen så hade jag inte oroat mig men det rör sig om en bra bit över den svenska gränsen för körkortsåterkalltning.

För snart två år sen blixtrade det till när jag körde min egen bil mot rött i tyskland, och jag har inte hört nåt än. Jag tror inte du behöver oroa dig.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman