Typisk omkörning av en motorcyklist

Vilken IDIOT!!! Just därför man ska hålla sig till sin position när man kör i grupp och omplasera sig vid nästa stopp, eller smyga sig förbi en hoj i taget på ett smidigt och ofarligt vis

Ett sånt jävla nöt. :huvet

Instämmer, dock har man varit nära själv att göra liknande saker, åtminstone tänkt tanken:

"Här kan jag köra om!" för att sedan ångra sig när man upptäcker den dolda vänstersväng, och självklart svänger bilen framför utan blinkers vilket betyder att man smällt om man inte tänkt ett steg längre. :brinnerup

Är väl bara en tidsfråga innan något liknande händer under sveriges egna jättekortege Mälaren Runt .. höll på att fronta med en kromåkare vid årets upplaga som tyckte det var smidigt att ligga i motsatt körfält... :huvet

Men man kollar väll ändå vänster om man kör över vägen?!?!?

Hur ofta kör inte hojar om på slangen me mera vid gruppkörningar i den motsatta filen...

Ett sånt jävla nöt. :huvet

Håller med. Hur fan kan han svänga vänser utan bättre uppmäksamhet bakåt.

Visst kör han fort förbi kortegen, för fort. Och visst måste han träna på inbromsning. Men om jag kom bakom en drös med kromslädar i krypfart skulle även jag köra förbi, dock i lämpligare fart.

Vem är egentligen IDIOT...... Han som tittar ock inte ser eller han som kör om och inte kan bromsa rätt?? Jag tycker han som svänger utan att titt aär en IDIOT, jag tycker han som kör om så illa är en IDIOT och kass.. Så det borde bli 2-1 till vänstersvängarens favör i min mening...

Är väl bara en tidsfråga innan något liknande händer under sveriges egna jättekortege Mälaren Runt .. höll på att fronta med en kromåkare vid årets upplaga som tyckte det var smidigt att ligga i motsatt körfält... :huvet
Ja, allt äldre män med krompråmar skulle köra försiktigare och defensivare än hormonstinna 23-åringar är bara en myt, iaf om det kommer in grupptryck i bilden. Jag stog strax söder om Hallunda och fotade, och där kom det hojar över hela vägens bredd ibland, ibland körde dom till vänster om, ibland låg dom bara i bredd :dummer

ärligt talat...

båda är nog lika skyldiga...

omköraren:
Bör vara handlingsberedd vid en sådan manöver, att kör om vid ev avtagsväg kan ju faktiskt innebära avv någon svänger in på den... :rolleyes:

Han som svänger:
INGEN blinkers som visar att han skall svänga vad jag kan se.....
Inget som helst kroppsspråk som indikerar att han skall svänga

Att vrida och kolla med huvudet är liksom självbevarelsedrift, det händer ju minst varannan gång tycker jag att det dyker upp en bil där i döda vinkeln....

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back