Typ av motor – spelar det roll?

Jag som bara kört r4or tidigare (förutom crossen) tycker att vibrationerna i 2-cylindriga hojar är irriterande.
Inte för att det är mycket vibrationer i 700:an, men kör man 10 mil eller mer så är man lite mikromasserad i människochassit ändå.

Jag som bara kört r4or tidigare (förutom crossen) tycker att vibrationerna i 2-cylindriga hojar är irriterande.
Inte för att det är mycket vibrationer i 700:an, men kör man 10 mil eller mer så är man lite mikromasserad i människochassit ändå.
Det behöver ruska lite i prostata när man gasar. :fakta

Men Steffe! Har du kvar Villages Peoples LP..skivor?:lol
Har tyvärr sett de skivorna på CBS-record när jag IT-konsnyltade där, limmade på en fräsch :tuttar där samtidigt. Men jag fick en drös Eddie Meduza och andra roliga skivor.
(Vi i riddargruppen gjorde ett utflippat nummer av YMCA på en show för en massa år sen) :död

Har tyvärr sett de skivorna på CBS-record när jag IT-konsnyltade där, limmade på en fräsch :tuttar där samtidigt. Men jag fick en drös Eddie Meduza och andra roliga skivor.
(Vi i riddargruppen gjorde ett utflippat nummer av YMCA på en show för en massa år sen) :död
Haha garderobvarning! :krama

Men, det är med 120° vevaxelkonfiguration. Samma som på alla moderna 3-cyl motorcyklar.

App app app, Yamahas ”krossplejn” och Triumphs “T-plane” är väl ändå inte samma…? Det ser i alla fall ut att vara en avsevärd skillnad i vinkel mellan olika vevtappar om man tittar på bilder.

App app app, Yamahas ”krossplejn” och Triumphs “T-plane” är väl ändå inte samma…? Det ser i alla fall ut att vara en avsevärd skillnad i vinkel mellan olika vevtappar om man tittar på bilder.
Nothingrightburger kanske tänGkte på BMW-s K75? :brynad

Bl.a. Triumph Tiger 900 och 1200 har väl så kallad "T-plane"...?

Bl.a. Triumph Tiger 900 och 1200 har väl så kallad "T-plane"...?

1. Killen som pratar heter inte Ryan, så man kan verkligen ifrågasatta det han säger.

2. ...men, han har inte fel.

3. Jag, däremot... Jag tänkte förbi (alltså glömde) Triumph T-plane. Jag har kört den gamla Tigern, T400, och var nyfiken på T-plane men - glömde bort att provköra.

Provköra nya hojar är lite känsligt.
Inte för att man köper direCkt, men för att man kan börja ifrågasätta sin egen daily rider. Och då är det inte så kul att gränsla sin egen hoj. Mitt tips är att åka bil till en handlarprovkörning! Det mesta av nyhojskänslan hinner rinna av tills man är hemma igen, och den egna hojen känns välkomnande "inkörd" istället för trist "nedsutten".

Laverda 180° avfärdades i videon som "unbalanced everything".
Just precis! Bra video!!!

Såg en intressant video i ämnet tidigare i veckan:

(det kom en reaktion på detta med en annan video som menar att 270 är inte den bästa siffran, men principen ändå va...)

Såg en intressant video i ämnet tidigare i veckan:

(det kom en reaktion på detta med en annan video som menar att 270 är inte den bästa siffran, men principen ändå va...)
Det där är en av anledningarna till att jag slutat titta på Fortnine. Kunskapsnivån motsvarar inte attityden.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back