sneJe
Medlem
Om du inte gjort det, så kolla att du har rätt häng.
Det ska jag skriva up på vinters "att-göra-lista"!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Om du inte gjort det, så kolla att du har rätt häng.
Ja det är vanliga "Metzeler M5 Interact Sportec" jag rullar på...
När dessa är slut funderar jag på ett par Supercorsa SP, de borde väl vara en steg närmare banprestanda men fortfarande fullt kapabla på väg?
Kapar tråden lite,kör också Street triple R på diverse bandagar och har aldrig haft några större problem med slitage förens jag körde med Michelin pilot power RS förra säsongen.
De tog slut efter ett par dagar på kinnekulle eller iaf på högersidan.
Körde med rekommenderat bantryck men de började se knepiga ut redan vid lunchtid första dagen.View attachment 442199
Körde Supercorsa SP på min Tuono förra säsongen, satan dom gick åt fort. Typ två bandagar (i bra tempo) så började bakdäcket va på upphällningen. Men grymt fäste.
Hade inte däckvärmare som kanske skulle hjälpt. Inte otroligt att Triplen är lite snällare åt däcken också.
Har en kompis som får liknande slitage på sina bakdäck. Jag vill hävda det kan bero på att han han har 180-däck på fälg för 170. Har du standard dimension?
Körde Supercorsa SP på min Tuono förra säsongen, satan dom gick åt fort. Typ två bandagar (i bra tempo) så började bakdäcket va på upphällningen. Men grymt fäste.
Hade inte däckvärmare som kanske skulle hjälpt. Inte otroligt att Triplen är lite snällare åt däcken också.
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick
Foto: Bilprovningen Nu ä... |
|
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman, Transpo... |
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |
![]() |
Nationella Potthålsveckan 1-7 maj
Det är återigen dags för Na... |
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |