Tyckte vi behövde en asienkatastrof tråd!

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Swedie, om vi tar det lugnare med politiken o allt skitsnack, kan vi inte få ha en tråd om asienkatastrofen? Tror det är ganska så många som vill och behöver prata av sig. JAg skall coola ner med mitt förakt mot regeringen bland annat, ok?

Nån mer som tycker det är viktigt att man har en tråd om detta?
Detta är så stort och drabbar många människor på SH, i samma eller ännu större skala än Estonia, tror folk behöver ventilera sina tanka och känslor.

Mvh Rejvis

Pratade med en kund idag över telefon, som var i ett av de värre drabbade områdena nu. Hon sade att hur mycket media än visar, kan vi inte förstå en bråkdel utav elendet och förödelsen där borta.

Jag satt sedan och funderade... nästan 100 000 döda människor. Det är en ofantlig siffra. När man är på semester/hemma... känner sig som tryggast, så tas livet ifrån en bara så där.

Nej, man ska inte ta något för givet.

Jag måste också säga att ni som inte bidragit med hjälppengar till röda korset, gör det. Det kostar så lite och hjälpa till, och hjälper så mycket. Det behövs mer nu än någonsin.

SMSa "ASIEN" till nr 72 105, så hjälper du till med 30:-.

Vila i frid, och alla ni som är hemma här och har drabbade på plats, önskar jag er styrka! Måste vara hemskt :(

Kay skrev:
SMSa "ASIEN" till nr 72 105, så hjälper du till med 30:-.

Done. Såg ett extrainslag på tv idag, fan det va mycket värre än jag kunde tänka mig. Hoppas folk pröjsar på nu så man kan rädda så många som möjligt!

Har för mig att bara 20:- gick till hjälp, operatören tar 10:- vilket känns onödigt. Hoppas jag har fel men jag gav till Röda Korset i stället. Finns en annan tråd med bra länkar och både Aftonbladet och Expressen har dem också.

Ninjaboy skrev:
Har för mig att bara 20:- gick till hjälp, operatören tar 10:- vilket känns onödigt. Hoppas jag har fel men jag gav till Röda Korset i stället. Finns en annan tråd med bra länkar och både Aftonbladet och Expressen har dem också.

Precis dom har skippa avgiften på 90-kontona också så stålarna kommer in "rent" på kontona! =)

1/3 är ganska jävligt av operatören att ta. Nåväl har inte möjlighet att betala på många andra sätt

Ravetrancer skrev:
Swedie, om vi tar det lugnare med politiken o allt skitsnack, kan vi inte få ha en tråd om asienkatastrofen?

Det finns väl redan minst tre om den? :va

Ninjaboy skrev:

SMS:et kostar 30 kronor plus ev. operatörsavgift. För Telia-kunder går 30 kr direkt till Röda Korset. Tele2- , Vodafone- och Djuice-kunder bidrar direkt med 24 kr.

cRoC skrev:
1/3 är ganska jävligt av operatören att ta. Nåväl har inte möjlighet att betala på många andra sätt

Skit i vad operatörem tar... många bäckar små... de e inte mitt samvete som blir svart för att de tar 1/3 om nu så e fallet.

Lider med er alla som har anhöriga och nära och kära i asien.

Hemskt... min kompis har en barndomskamrat som var där. Han och hans tjej klarade sig men deras pojkar, 2 år och den andre 4 månader, är försvunna.

Merlin skrev:
Skit i vad operatörem tar... många bäckar små... de e inte mitt samvete som blir svart för att de tar 1/3 om nu så e fallet.

Lider med er alla som har anhöriga och nära och kära i asien.

Det finns bättre sätt att skänka pengar så att mer av pengarna kommer fram.

SMS skickat.. Jag har inte tänkt mycket på det som hände förut, började försöka fatta vad som hänt först idag.. Såg senast på nyheterna, 120 000 döda, 5 miljoner som är utan hem, en del urbefolkningar som bodde på öarna där är helt utdöda... Det är helt ofattbart

Donerade en summa pengar till röda korset redan i måndags. Beloppet tycker jag inte är väsentligt för alla bidrag hjälper till och INGEN ska behöva dåligt samvete för att de donerade mindre än nån annan.

Sen så har jag även tagit mig en funderare och bestämt mig för att bli blodgivare. Det är någonting som alla borde fundera på.
Jag har tidigare inte vågat på grund av en obehaglig upplevelse på en akutmottagning för några år sedan, men nu känns det löjligt jämfört med vad de som man kan få hjälpa har tvingats genomlida.
Do one thing every day that scares you, right?

www.ostfrallan.tk finns en bild som ganska bra beskriver katastrofen. Vill inte lägga upp en länk här, den som vill se får själv gå in och titta.

Känsliga varnas.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...