Argyle
ingen
Är det fler som kör MC än vad det var ca 1990? I så fall inom vilken "typ" av hoj ökar det mest?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

De är inte mindre, bara lättare...Kenya skrev:Mindre plastraketer och fler kromslädar![]()
lorkan skrev:Något som har minskat är A1 förarna.. Innan reglerna för begränsingar på 11kw kom hade runt 20 000 pers i landet A1. Idag är det runt 2 000 som har A1.![]()
Läste nämligen att antalet som tar A1-kort ökar för första gången på länge, dock förmodligen inte i klass med de tidigare 20 000...mini-knutten skrev:När var det 11kW-regeln infördes?Läste nämligen att antalet som tar A1-kort ökar för första gången på länge, dock förmodligen inte i klass med de tidigare 20 000...
lorkan skrev:Okej, ja du ,det är länge sen nu, borde väl snart vara 10 år sen ? Jag vet inte säkert faktiskt.

mini-knutten skrev:Okej....
Själv tror jag att minskningen beror på att alla moppefuckos fått större möjligheter att trimma skiten ur deras löjliga scootrar och inte förstår varför man bör skaffa sig kunskap om ett fordon som man utan problem kan framföra i trafiken.... :kocko
Men det är bara min åsikt, som kanske är lite off-topic för övrigt![]()

MC-Rider skrev:Tycker också att det är mer bågar ute numera. Kan kanske bero på att en del sk äldre har ekonomisk möjlighet att köpa både båge och ställ. Många av dessa har nog fått kortet på köpet och väljer då en släde som de upplever att de klarar av genremot en R1-Z1000 eller Busa. Ska nog vara glada för att en del håller sig till sladarna då en del aldrig kört muskelpaket tidigare. Vad sen många anammar när de köpt släde är att låta fransarna bli längre på stället samt mustachen längre samt solglasögonen mörkare eller har jag fel. Katig jag är då: återfallare - 54 år med Z1000
![]()

MC-Rider skrev:Tycker också att det är mer bågar ute numera. Kan kanske bero på att en del sk äldre har ekonomisk möjlighet att köpa både båge och ställ. Många av dessa har nog fått kortet på köpet och väljer då en släde som de upplever att de klarar av genremot en R1-Z1000 eller Busa. Ska nog vara glada för att en del håller sig till sladarna då en del aldrig kört muskelpaket tidigare. Vad sen många anammar när de köpt släde är att låta fransarna bli längre på stället samt mustachen längre samt solglasögonen mörkare eller har jag fel. Katig jag är då: återfallare - 54 år med Z1000
![]()
Argyle skrev:Är det fler som kör MC än vad det var ca 1990? I så fall inom vilken "typ" av hoj ökar det mest?
![]()

|
|
Mälaren Runt fyller 40 år
Nu på lördagen den 15 augus... |
|
|
Steve Holcombe klar för GGN!
Pressmeddelande 2026-08-10 ... |
|
|
Nya Chief Vintage Sturgis