Tycker min gsx 1100 e -82 e för slö!

Rookie!!

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Ort
Kåk
Hoj
Suzuki gsx 1100 e -82
Har en gammal suzuki gsx 1100 e -82 och det är min första hoj.
Tycker den är rolig och billig men jag vill upp på slangen oxå!
Sitter 4-1 system på och kn filter killen jag köpte den av snacka om 120hk på bakhjulet men han snacka S...

Så är det någon som har lite tips och trix så shoot!

Ny på forumet och har haft kort en säsong och längtar efter nästa!!!!!!
 
Tycker du ska fundera på en annan hoj istället. :)
(Inget illa menat, men om du vill åka på slangen osv så bör du fundera på en annan hoj)
 
Last edited:
Åka på slangen lär inte vara nå problems med den. Allt går med teknik. Jag lärde mig slanga andra säsongen så tålamod. Åkte och öva utav helvete och det gick inte...såå många gånger jag prova sen en dag då hände det. Nått jag gjorde fel på var lite för framåt lutad sen dippa med kopplingen för långt. Man ska precis bara smeka upp den sen inte rycka styret utan en lätt knuff neråt så tar framgaffeln upp dig ist. När du fått känsla för det när du ska trycka ner och dutta koppling så går det fooooort att lära sig, resten är att våga. (Detta var med min förra hoj en SV650S)

Lycka till men skynda långsamt:)
 
Original har den möjligen 120 i motorn...

Slanga går säkert med teknik.
Vill du göra det med bara motorstyrka behöver du joxa lite i motorn !
1168cc och exportkammar ger en garanterat mycket roligare cykel för en rimlig peng :cdevil

Titta in på Katana- och GSX1100-tråden så hittar du en del tips o trix, samtidigt som du har att läsa ett lååångt tag :)
 
hade min lite lätt trimmad o gjorde såhär.
varva upp lite lätt till där de dra som mest på ettan o sen släpp av o dra på påen gång..
kan ju bara misslyckas :tummenupp
lycka till :)
 
Biker66 skrev:
Original har den möjligen 120 i motorn...

Slanga går säkert med teknik.
Vill du göra det med bara motorstyrka behöver du joxa lite i motorn !
1168cc och exportkammar ger en garanterat mycket roligare cykel för en rimlig peng :cdevil

Titta in på Katana- och GSX1100-tråden så hittar du en del tips o trix, samtidigt som du har att läsa ett lååångt tag :)

1168 och exportkammar låter trevligt men vad är en rimlig peng??
 
Exportkammar är helt klart ett måste på en sådan. Farsan har en med 1260cc, exportkammar och 4-1. Det gjorde en hel del (enligt honom iaf). Vridet är helt ok enligt mig.
Det kostar tyvärr endel att borra. Kolla lite på motospeed, tror det var de som borrade farsans hoj en gång i tiden.
 
DaPirate skrev:
Tycker du ska fundera på en annan hoj istället. :)
(Inget illa menat, men om du vill åka på slangen osv så bör du fundera på en annan hoj)
Behövs inte alls om det är det man är ute efter.
Haft Hondas motsvarighet CB1100F som fick många km på slangen.
Men kan dock oxå rekomendera hojbyte.. :)
 
Rookie!! skrev:
1168 och exportkammar låter trevligt men vad är en rimlig peng??
Nytt blir dyrt: kolvsats 6000:- Borrning 3000:- Kammar 3500:-
Leta begagnat, dyker upp titt som tätt, speciellt 1168 då många fastnar i trimträsket och går vidare till större grejer :cdevil
Beggat: Kolvar o cylinder 2-4000:- Kammar 1-2000:-

Fundera gärna på HD kamkedja 1000:- och andra oljepumpsdrev 500:- när du ändå river i grejerna...

Alla priser är givetvis cirkapriser :rolleyes:
 
Det går utmärkt att slanga med den hojen för de som kan.
De tuffa grabbarna hade den modellen när jag växte upp och de körde utan problem genom alla växlar på bakhjulet (en del iförda träskor, det var tider det).
 
Rookie!! skrev:
Har en gammal suzuki gsx 1100 e -82 och det är min första hoj.
Tycker den är rolig och billig men jag vill upp på slangen oxå!
Sitter 4-1 system på och kn filter killen jag köpte den av snacka om 120hk på bakhjulet men han snacka S...

Så är det någon som har lite tips och trix så shoot!

Ny på forumet och har haft kort en säsong och längtar efter nästa!!!!!!


Hej komplett turbokit 1168a med turbokolvar mm kan kanske vara något.
http://www.blocket.se/vi/7643063.htm?ca=18_s
 
Back
Top