Tyck till om nya samlingsplatsen på Erikslund

Vilken samlingsplats tycker du är bäst?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Oj oj oj!
Det blev jobbigt det här tydligen.

Till Fredda!

Pollen tolkar JAG såhär: 4st erikslund mot 19st i centrum!
På din fråga om hur styrelsen ska tolka det! När erikslund alternativet förlorat så tar ni bort det och kvar blir aseatorget å centralen, sen går man vidare genom att rösta mellan dom 2 alternativen som är kvar. "Ganska enkelt"

Sen tror jag det blir stökigt om alla 65 medlemmarna åker samtidigt vare sig vi är på erikslund eller city. + att det beror nog knappast på att vi va på centralen som gjorde att det va dålig uppslutning.

Sen skriver du att styrelsen finns för att fatta beslut som driver klubben framåt? Förstår inte vad det har med den här frågan att göra. Hm.... tycker nog att det blir bakåt med tanke på den diskusion som uppstått.
Mer oense känns det som. Jag vill ändå hävda att VI som brukar köra på onsdagarna verkar mer för city alternativet (sportlover undantagen)

Som du skrev att det brukar vara 5-12 stycken som åker onsdagar stämmer ganska bra... 10st av dom har nog röstat city är jag övertygad om

Sen tror inte jag att tiderna som du skriver att folk slutar är så vanliga.
Jag menar att slutar man 19-20 så hinner man inte åka i allafall.
Sen är det så att alla kan inte ofra en hel lördag med tanke på familjen, som mycket hellre ser att jag åker 17-18 på en onsdag istället.

Kan det tänkas att dom "få" av 65st som slutar 18-18.15 som ändå ska klä på sig eller hem å byta om kan lägga sitt krut på lördagar eller en egen dag om det inte passar. Jag har t.ex alltid velat åka hela lördagar efter Arwes släptåg... men stoppas av respekt till min familj som gärna ser att jag ägnar lite tid till dom på helgen.

Därför tycker jag att vi kan åka lite tidigare.

Och svar på din sista fråga! Så tycker iallafall inte jag det.
Men om folk är tjurskalliga så lägger jag mig... mer än gärna
Huvudsaken att jag får åka hoj, om jag får ihop fanskapet!

Nog om det. Jag anpassar mig så gott det går hur det än blir!
Det här va bara min högst personliga åsikt

/Jedda

Jedda skrev:
2098752 Oj oj oj!

Till Fredda!

Pollen tolkar JAG såhär: 4st erikslund mot 19st i centrum!
På din fråga om hur styrelsen ska tolka det! När erikslund alternativet förlorat så tar ni bort det och kvar blir aseatorget å centralen, sen går man vidare genom att rösta mellan dom 2 alternativen som är kvar. "Ganska enkelt"

Sen tror jag det blir stökigt om alla 65 medlemmarna åker samtidigt vare sig vi är på erikslund eller city. + att det beror nog knappast på att vi va på centralen som gjorde att det va dålig uppslutning.

Sen skriver du att styrelsen finns för att fatta beslut som driver klubben framåt? Förstår inte vad det har med den här frågan att göra. Hm.... tycker nog att det blir bakåt med tanke på den diskusion som uppstått.
Mer oense känns det som. Jag vill ändå hävda att VI som brukar köra på onsdagarna verkar mer för city alternativet (sportlover undantagen)

Som du skrev att det brukar vara 5-12 stycken som åker onsdagar stämmer ganska bra... 10st av dom har nog röstat city är jag övertygad om

Sen tror inte jag att tiderna som du skriver att folk slutar är så vanliga.
Jag menar att slutar man 19-20 så hinner man inte åka i allafall.
Sen är det så att alla kan inte ofra en hel lördag med tanke på familjen, som mycket hellre ser att jag åker 17-18 på en onsdag istället.

Kan det tänkas att dom "få" av 65st som slutar 18-18.15 som ändå ska klä på sig eller hem å byta om kan lägga sitt krut på lördagar eller en egen dag om det inte passar. Jag har t.ex alltid velat åka hela lördagar efter Arwes släptåg... men stoppas av respekt till min familj som gärna ser att jag ägnar lite tid till dom på helgen.

Därför tycker jag att vi kan åka lite tidigare.

Och svar på din sista fråga! Så tycker iallafall inte jag det.
Men om folk är tjurskalliga så lägger jag mig... mer än gärna
Huvudsaken att jag får åka hoj, om jag får ihop fanskapet!

Nog om det. Jag anpassar mig så gott det går hur det än blir!
Det här va bara min högst personliga åsikt

/Jedda

Hur som helst intressent debatt, att se att så pass många är vakna nu när det är vår o hojsäsong och allt, synd att inte flera är med o röstar i pollen. Men som man undrar ofta "VAR`T ÄR ALLA!?" sitter ni o smygläser och tycker och tänker utan att våga säga er mening :7peta

Erikslund???????

sporTlovEr skrev:
2099080 Hur som helst intressent debatt, att se att så pass många är vakna nu när det är vår o hojsäsong och allt, synd att inte flera är med o röstar i pollen. Men som man undrar ofta "VAR`T ÄR ALLA!?" sitter ni o smygläser och tycker och tänker utan att våga säga er mening :7peta

Jag har både läst och röstat. Det är nog så att de som bor på östra sidan om vår kära Svartå tycker att Erikslund är fel sida av staden och vice versa. (Tycker så själv). "Fun´s" förslag om försök under maj-juli med utvärdering är väl helt ok. :tummenupp
Det kommer också att vara så att vi aldrig kommer att kunna göra alla till lags vare sig med plats eller tid. Det är ju faktiskt så att det är upp till var och en vad man vill prioritera. Åkning på onsdagar eller helger med remsan.

Det är helt ok att bestämma en tid när man utgår från samlingsplatsen. Kan inte passa alla.

Ska verkligen en sådan här liten bagatell röra om så in i h-e i grytan :va
Nog nu så syns vi på Erikslund :)

Bäst i denna tråd!

Cattis skrev:
2099108

Ska verkligen en sådan här liten bagatell röra om så in i h-e i grytan :va
Nog nu så syns vi på Erikslund :)

Detta var nog de klokaste orden i denna lilla sandlåda. Jag vill förresten ändra min röst från ASEA-torget till Coop-forum för dit har jag nära.

NÄ! STÄNG DETTA SPEKTAKEL NU!

Jedda skrev:
2098752 Oj oj oj!
/Jedda

:tummenupp
Intressant läsning. En poll mellan dom två alt verkar bäst.

*CASHMAN* skrev:
2099172 Detta var nog de klokaste orden i denna lilla sandlåda. Jag vill förresten ändra min röst från ASEA-torget till Coop-forum för dit har jag nära.

Det är ett diskussionsforum forum så sånt här ska diskuteras.

Nä nu tar vi varandra i händerna och sjunger "We shall overcome"

Det är väl hojåkandet som är prio ett.
Sen vart man träffas med tanke på att hålla ihop "sällskapet" så får vi väl ändra på rutinerna och ta en andra samlingspunkt där vi skall åka ifrån.
Har vart med att åka från Erikslund och tappat bort folk ändå.

Om jag kom ihåg rätt så tog vi beslutet att samlas vid Funbike iår pga att det finns närhet till mack, finns mat/korv/fika på nära håll, finns toaletter överallt, samling från 17.30 innebär att folk kan köpa grejor till hojen t.ex olja.

Det är bra med debatt, så får vi höra vad ni tycker men vi baserar våra beslut i styrelsen på det som kommer fram på möterna, är det större grejjor brukar vi göra polls av det, men nu tyckte inte vi att det var någon stor grej, det här med samlingspunkten.

Har ni förstått! :hihi

Är jag saknad? Måste jag spänna muskerna och förbjuda onsdagsåkningar :tungan

Jag är ingen ryss men nära släkting :banana

Vilket onödigt inlägg jag kom med nu :huvet

Nu till seriösitet: Det värmer mig att läsa denna tråd :pannkyss bryta is då kommer man framåt.....

Jag tycker varken att vi rör om i grytan eller är på sandlådenivå, så jag håller inte med Cattis och pengamannen där.

Däremot är det en helt klart bra debatt:)

Det var ju jag som startade den här tråden...

Angående vilka som har rösträtt beroende på hur många onsdagskörningar man brukar vara på - så tror jag inte att jag var på en enda förra året! :)

(Jag var inte på årsmötet heller.. :rolleyes: )

Angående pollen så tog ju jag bara med några godtyckliga förslag som jag själv kom på.
I efterhand tänkte jag lägga till alternativen "Bryr mig inte!" och "Lägg ner den här skit-pollen!".
Ska man ha en poll/omröstning så måste man väl samla in olika förslag först!?

Det hela handlade om att jag bara inte tycker att Erikslund "känns kul".
Med erfarenhet från andra klubbarverksamheter tycker/tror jag inte att man kan ändra en naturlig samlingsplats som stationen.
Alla vi som samlas kommer ju från och runt Västerås - och "mitten" av Västerås är ju stationen. Det är ju en plats där bilar och motorcyklar alltid har träffats. Är man ute och glider någon kväll så åker man ju dit och kollar om det är några andra ute.
Stationen är ju den naturliga samlingsplatsen! - och den funkar jättebra.

Angående bensin, mat, bajs och olja så har nog de flesta en mack på vägen om man inte har tankat innan man ställde in hojen. Mat och bajs har man ju hemma och inte sjutton byter jag olja på en onsdagskörning! :)

//Tomas

Last edited:
Jag ska egentligen inte lägga mig i denna diskussion eftersom jag inte har någon hoj längre och därför inte kommer att vara med på körningarna, men en liten synpunkt bara!
Efter att ha varit med på ganska så många onsdagskörningar sedan klubben startade så tror jag inte att det är mer än ca 1/3 del av alla medlemmar som har varit med på onsdagskörningar överhuvudtaget. Det har varit samling vid stationen och det har varit samling vid Funbike antalet personer som har dykt upp för att åka med har inte förändrats pga. vart samlingsplatsen är utan det hänger på intresset för att vara med på körningen helt enkelt.
Det är oftast samma gäng som åker på onsdagskörningarna och oavsett om samlingen sker vid Funbike eller stationen så lär nog de dyka upp ändå.
Summan av detta: Varför räkna med ca 65 medlemmar då det är ett 20-tal som brukar vara med?

Jag kanske är ute och cyklar men det är min erfarenhet av det hela.

Lasse

Jag är ny medlem i remsan för i år så för min del spelar det ingen större roll vart vi samlas så länge jag får vara med och åka,(men de kan ju vara bra att bestäma en plats så man vet) om man får åka lite längre till samlingsplatsen har väll inge större betydelse eftersom vi ändå ska åka ett antal mil på trevliga vägar??.
Ser fram emot körning..... :rolleyes:

TinaTjejen skrev:
2099776 Jag tycker varken att vi rör om i grytan eller är på sandlådenivå, så jag håller inte med Cattis och pengamannen där.

Däremot är det en helt klart bra debatt:)

Här är det snurrigt i grytan !!!!

skitskrajmc skrev:
2100039
Det är oftast samma gäng som åker på onsdagskörningarna och oavsett om samlingen sker vid Funbike eller stationen så lär nog de dyka upp ändå.
Summan av detta: Varför räkna med ca 65 medlemmar då det är ett 20-tal som brukar vara med?

Jag kanske är ute och cyklar men det är min erfarenhet av det hela.

Lasse

Precis så jag menar!!! :fyllisar

Markan i strömsholm tycker jag är fint annars :rolleyes: Där kan vi fika å skita i väntan på varandra :rofl

Last edited:
Jedda skrev:
2100313 Precis så jag menar!!! :fyllisar

Markan i strömsholm tycker jag är fint annars :rolleyes: Där kan vi fika å skita i väntan på varandra :rofl
Jävla lantis :hihi Nu när jag ändå är igång o skriver så tycker jag att
platsen är mindre viktig, men tiden kanske vi kunde rösta om?

xxx skrev:
2101190 Jävla lantis :hihi Nu när jag ändå är igång o skriver så tycker jag att
platsen är mindre viktig, men tiden kanske vi kunde rösta om?

Du menar annan dag än onsdag? :tungan

*CASHMAN* skrev:
2099172 Detta var nog de klokaste orden i denna lilla sandlåda. Jag vill förresten ändra min röst från ASEA-torget till Coop-forum för dit har jag nära.

Varför tycker du så???

Hur f-n kan man tycka att någons åsikt är sandlåde politik i denna debatt?
Är det för att du inte orkar (vågar) stå för din åsikt ?
Eller för att du alltid ger med dig till dom som är såkallade förtroendevalda?

Hoppas att du vet vad demokrati är!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...